וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין האירופי קבע: לעובדים מגיע שכר על זמן הנסיעה

19.10.2016 / 15:34

על פי הפסיקה עובדים הנמצאים חלק ניכר מזמן עבודתם בדרכים כמו מתקיני גז או נציגי מכירות זכאים לשכר גם על זמן זה. פסיקה נוספת מורה על הפרדה בין ימי מחלה לימי חופשה

מערכת וואלה!

בית הדין האירופי לצדק שבלוקסמבורג (ECJ) פסק כי הזמן בו עובד מבלה מדי יום בדרכים למקום העבודה, נחשב לחלק בלתי נפרד מיום עבודתו ועליו לקבל עליו תמורה כספית. אך אליה וקוץ בה – החוק חל רק על עובדים שאין להם משרד קבוע.

הפסיקה מתייחסת לחברות המעסיקות עובדים שנמצאים הרבה בדרכים כמו חשמלאים, מתקיני גז, מטפלי סיעודיים ונציגי מכירות, שכעת רשאים לגבות תשלום על הנסיעות שלהם. פסק הדין נסוב סביב תביעה משפטית בספרד נגד חברת מערכות האבטחה, טייקו, שסגרה ב-2011 את משרדיה האזוריים ואילצה את עובדיה לנסוע מרחקים ארוכים לפגישות במקומות שקרובים למשרדים באזורים אחרים. לטענת בית הדין האירופי, החוק החדש נועד להגן על בריאות ובטחון העובדים.

עוד חוק חסר תקדים שעבר לאחרונה בבית הדין האירופי לצדק נוגע לקבלת דמי מחלה בעת ימי חג ומועד. פרנסיסקו פרדה, עובד מועצה במדריד, נפצע מספר ימים לפני חופשת חג בת חודש ימים. הוא תבע את החברה העירונית בה הוא מועסק, כיוון שזו סירבה לשנות או לדחות את מועד החופשה השנתית שלו. בית המשפט פסק לטובת העובד.

מומחים בתחום דיני עבודה מאמינים כי חוק זה הוא מתכון לאסון, מפני שעובדים עלולים לדרוש תשלום נוסף על ימי מחלה במידה וחלו אחרי חופשת החג. עוד הם טוענים כי החוק הזה עלול להוביל ליחס שלילי ומזלזל, כיוון שעובדים עשויים לטעון כי גם בשנים קודמות הם היו חולים בעת חופשת חג. במצב כזה, מעבידים לא יראו בעין יפה כל עובד שחלה בעת חופשת חג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully