וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AT&T תרכוש את טיים וורנר ב-85 מיליארד דולר

23.10.2016 / 12:27

עסקת הרכישה, אם תצא אל הפועל, תהיה אחת מהגדולות בשנים האחרונות ותוביל את איי טי אנד טי לעמדת שליטה בכמה מנכסי המדיה המובילים כמו CNN ו-HBO

אילוסטרציה. רויטרס
אילוסטרציה/רויטרס

ענקית הטלקום איי טי אנ טי הגיעה להסכמות על רכישת טיים וורנר, תמורת סכום המוערך ב-85 מיליארד דולר. אם תושלם העסקה תקבל איי טי אנד טי שליטה בכמה מנכסי המדיה המובילים בעולם, בהם רשתות הטלוויזיה בכבלים HBO ו-CNN וחברת הסרטים וורנר בראזרס.

העסקה, אחת מהגדולות בשנים האחרונות, משקפת את ניסיונותיהן של שחקניות הטלקום הגדולות למצב עצמן בעולם שמתבסס פחות ופחות על החבילות ה"שלם וצפה" המסורתיות ויותר על פתרונות סטרימינג מבוססי אינטרנט. איי טי אנד טי, שמוכרת טלפונים אלחוטיים ושירותי קו רחב, כבר עשתה צעדים בדרך להפוך לענקית מדיה כשרכשה בשנה שעברה את ספקית הטלוויזיה בלוויין DirecTV תמורת 48.5 מיליארד דולר.

העסקה אמורה להתבצע לפי 110 דולר למניית טיים וורנר, בעסקה שתכלול גם רכיב של כסף מזומן. לא מיותר לציין, בהקשר זה, כי לאיי טי אנד טי יש רק 2.7 מיליארד דולר בקופה, כמו גם חוב של 120 מיליארד דולר. כך שהעסקה, אם תצא לפועל, עלולה ללחוץ על דירוג האשראי של החברה.

על רוב פרטי ההסכם כבר הושגו הסכמות, אשר עליהן תצא הודעה מסודרת במהלך יום ראשון. הדיווחים על העסקה החלו במהלך בימים האחרונים, מה שהוביל לזינוק של כ-8% במניית טיים וורנר אמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully