וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני תושבי נהריה סולקו מבריכת קיבוץ - ויפוצו

שירות גלובס

25.10.2016 / 10:24

בית המשפט לתביעות קטנות בחיפה חייב את קיבוץ כברי לפצות ב-10,000 כל אחד משני תובעים אשר התבקשו לצאת מבריכת הקיבוץ על אף שרכשו כרטיסים כדין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט לתביעות קטנות בחיפה חייב את קיבוץ כברי לפצות בסכום של 10,000 כל אחד משני תובעים אשר התבקשו לצאת מבריכת הקיבוץ על אף שרכשו כרטיסים כדין (תק 3422-11-15). הפיצוי, קבע השופט שלמה בנג'ו, ניתן הן מכוח המערכת החוזית בין הצדדים והן מכוח עוולות נזיקיות.

לפי כתב האישום, שתי התובעים, צעירים תושבי נהריה נסעו ב-25 ביולי בשנה שעברה לקיבוץ כברי, בצוותא עם חברם שהגיע מביקור בארה"ב, במטרה לבלות בבריכת הקיבוץ. הם רכשו כרטיסי כניסה, עברו בדיקות ביטחוניות ונכנסו לשטח הבריכה. בעודם מחפשים מקומות ישיבה, נטען בכתב האישום, ניגש אליהם מנהל הבריכה, החל לתחקר אותם ואז ביקש מהם לעזוב את שטח הבריכה בטענה כי "לבריכה מורשים להיכנס אך ורק בני משפחה ולא צעירים".

התובעים, כך כתב התביעה, ביקשו להישאר ואף הראו למנהל כי במקום נופשים צעירים וצעירות אחרים - אך מנהל הבריכה התעקש. לטענתו, שלושת הצעירים הוכנסו "עקב טעות אנוש" לבריכה וכעת עליהם לעזוב, לאחר שכספם יוחזר להם. וכך היה. 

בית המשפט קבע כי "כל מהלך עדותו של מנהל הבריכה לא הותיר רושם אמין... סילוקם של התובעים ממתחם הבריכה לא נבע, כטענתו, בשל טעות, אלא מטעמים אחרים... הוא התפתל על דוכן העדים ולא מסר הסבר מניח את הדעת כיצד זיהה את התובעים, מבין עשרות השוהים במקום, כמי שאינם שייכים לקהל המורשים... ניכר היה שהוא חושף טפח ומסתיר טפחיים".  

במקביל, מצא בית המשפט את עדותם של התובעים אמינה והעלה תהייה מדוע לא התיר להם הקיבוץ להישאר במקום כאורחים חד פעמיים, אף אם לדבריו בוצעה "טעות אנוש בכניסה". השופט קבע, כי "מנהל הבריכה צריך היה לדעת, כי תחקור התובעים במתחם הבריכה, כשציבור רב מסביבו, יפגע וישפיל את התובעים שלא לצורך". 

שני התובעים דרשו לקבל בתביעתם 33 אלף שקל. כאמור, קיבל בית המשפט את טענותיהם במלואן אך פסק להם רק 20 אלף שקל. 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully