וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון נגד טראמפ: מה ההבדלים הכלכליים ביניהם?

משה גולן

25.10.2016 / 11:17

הכלכלנית הראשית של S&P ארה"ב, בת'-אן בובינו, פרסמה חוות-דעת על עמדותיהם הכלכליות של קלינטון וטראמפ בנושאים כגון המדיניות הפיסקלית, הגירה ושכר המינימום

מפוצלת הילארי קלינטון ודונלד טראמפ. רויטרס
הילרי קלינטון, דונלד טראמפ/רויטרס

בעוד הבחירות לנשיאות בארה"ב נמצאות בישורת החאורנה וב-30 מדינות בארה"ב כבר נפתחו הקלפיות להצבעה מוקדמת, הכלכלנית הראשית של S&P ארה"ב, בת'-אן בובינו (Beth Ann Bovino), פרסמה חוות-דעת על עמדותיהם הכלכליות של הילארי קלינטון ודונלד טראמפ לקראת הבחירות בארה"ב.

המדיניות הפיסקלית

טראמפ הבטיח לקצץ מסים במספר דרכים ביניהן צמצום מדרגות מס ההכנסה הפדרלי ל-3. בנוסף הוא מתכנן לחתוך את מס החברות מרמה של 35% כיום ל-15% בלבד. בת'-אן מציינת כי החוב הלאומי של ארה"ב עומד על כ-77% מהתמ"ג ולפי הערכות התוכנית של טראמפ לקצץ במס החברות תוביל לירידה דראסטית בהכנסות המדינה ממסים ותוסיף כ-5.3 טריליון דולר לחוב הלאומי בעשור הקרוב. היא מוסיפה עוד כי הנהנים המרכזיים מהתוכנית לקיצוץ המסים של טראמפ יהיו בעיקר העשירים.

קלינטון, לעומת זאת, מציעה להעלות את נטל המס על משקי-הבית המבוססים ולגייס הון בהיקף של כ-1.4 טריליון דולר. ב-S&P מעריכים כי מדיניות פיסקלית שמתמקדת בהעלאת המס לעשירים בלבד, בשילוב עם מדיניות הגירה מבוססת יותר, עשויה לתמוך בצמיחת התמ"ג בטווח הקצר.

שני המועמדים תומכים בהגדלת ההוצאות הממשלתיות על תשתיות, ובת'-אן מציינת כי זה מהלך חיובי שיתמוך בצמיחה בטווח הארוך. לפי חישובים שערכו ב-S&P ב-2015, כל דולר שמושקע בתשתיות עשוי להוסיף 1.7 דולרים לתמ"ג.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מדיניות הסחר

שני המועמדים תומכים בגישה פרוטקציוניסטית. שניהם דחו את ההצעה לחתום על הסכם
השותפות הטראנס פסיפית (TPP) בין 12 מדינות באזור. זאת בטענה שכל הסכם סחר צריך לעבור שני מבחנים מרכזיים: הגנה על שוק העבודה האמריקאי וחיזוק הביטחון הלאומי. ב-S&P מציינים כי מוזר ששני המועמדים מתנגדים להסכמי סחר, בהתחשב בעובדה שהמפלגה הרפובליקאית תומכת באופן מסורתי בהסכמים שכאלה, וביל קלינטון היה זה שחתם בתור נשיא על הסכם הסחר -NAFTA. עם זאת, הם מוסיפים באותה נשימה כי להסכם להקמת ה-TPP תהיה השפעה, שלילית או חיובית, מוגבלת על ארה"ב. ב-S&P מדגישים כי להערכתם לצמצום הסחר החופשי תהיה השפעה שלילית על שוק העבודה האמריקאי.

מדיניות ההגירה

שני המועמדים נוקטים בגישה הפוכה בכל הנוגע למדיניות ההגירה. קלינטון טוענת כי תפעל לרפורמה שתוביל למתן אזרחות למרבית המהגרים הלא חוקיים. טראמפ, מנגד, מציע להקים חומה עצומה לאורך הגבול עם מקסיקו ולגרש מיליוני מהגרים. ב-S&P מעריכים כי ההוצאות על הידוק מדיניות ההגירה יהיו גבוהות מאוד וההשלכות שלה על שוק העבודה יהיו שליליות. בייחוד בצל העובדה כי כוח העבודה האמריקאי מזדקן בקצב מהיר. בנוסף, המהגרים תורמים לגידול בצריכה הפרטית.

שכר המינימום

תחילה, טראמפ התנגד באופן נחרץ בהעלאת שכר המינימום אך לאחר מכן הביע נכונות להעלות אותו. קלינטון הציעה תחילה להכפיל ויותר את שכר המינימום הפדרלי לרמה של 15 דולר לשעה אך לאחר מכן מיתנה את הצעתה ל-12 דולר לשעה. ב-S&P תומכים בהעלאת שכר המינימום ומתנגדים לטענה לפיה מהלך שכזה יוביל לפיטורים המוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully