וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכיב המיסים ממחיר הדלק בישראל - מהגבוהים בעולם

סוניה גורודיסקי

31.10.2016 / 16:23

המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה: שיעור המסים מסך מחיר הבנזין לצרכן בישראל נמצא במקום ה-5 מבין המדינות המפותחות בעולם. רק הולנד, איטליה, פינלנד ויוון מטילות מס דומה או גבוה יותר

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

שיעור המסים מסך מחיר הבנזין לצרכן עמד החודש על 65% ממחיר הדלק לצרכן, ומסתכם בסך של כ- 3.9 שקל לליטר, כך עולה ממדד חודש נובמבר של המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה. בדיקת המכון מעלה כי היקף המס על בנזין בישראל הינו החמישי בגובהו במדינות המפותחות כאשר רק הולנד, איטליה, פינלנד ויוון מטילות מס דומה או גבוה יותר. 

עוד עולה מבדיקת המכון כי שיעור המיסוי על הדלקים עלה ב-10% תוך 4 שנים, מרמה של 55% בשנת 2013 לרמה של 65% כיום והיקף ההכנסות המדינה רק מבלו על בנזין מסתכמות בכ- 13 מיליארד שקל לשנה, כיום.

רק היום בחצות עלה המחיר לליטר בנזין 95 אוקטן לצרכן בתחנה בשירות עצמי ב-14 אגורות ל-6.03 שקלים לליטר, זאת בעקבות עלייה במחירי הנפט בעולם. מחיר הנפט בעולם עלה בחודש האחרון מרמה של 46 דולר לחבית לרמה של מעל 50 דולר, ושער הדולר טיפס ב-1.8% מ-3.778  ל-3.8490. 

נציין כי העלייה במחיר הנפט בעולם, הנובעת מכוונת ארגון אופ"ק לקצץ בתפוקת הנפט, השפיעה על מחירי האנרגיה בכל העולם, אך בישראל היא מורגשת הרבה יותר, זאת כאמור לאור המס הכבד המוטל על מחירי הדלקים.  

בחישוב כולל של ההוצאה החודשית על אנרגיה במשקי הבית עולה כי העלייה במחירים במשק גררה עלייה בהיקף ההוצאה הממוצעת על אנרגיה למשקי הבית הפרטיים, שצפויה להסתכם בחודש נובמבר על רמה של כ-1,656 שקל לחודש, מתוכם כ-850 שקל בתשלומי מיסים: 620 שקל בבלו על בנזין, 180שקל תשלום מע"מ על בנזין ו-50 שקל תשלום מע"מ על חשבון החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully