וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשלי ניהול חמורים ומתמשכים במכון התקנים

2.11.2016 / 10:11

בדיקת מבקר המדינה מעלה שורה של מנויים לא תקינים ותשלומי שכר מופרזים, ביצוע התקשרויות בלתי תקינות עם יועצים משפטיים, ובזבוז כסף במכון שאמור לייצג תקינות וטוהר מידות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכון התקנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכון התקנים, שתפקידו להגן על הצרכנים בישראל, הטעה את הציבור ומסר נתונים לא נכונים על יעילותם של מזגנים, פעל למניעת תחרות בתחום מעבדות התקינה, פגע ביצואנים, ובמשך ארבע שנים שילם שכר לבכיר אף שכלל לא הופיע לעבודה. בדיקת המבקר מעלה שורה של מנויים לא תקינים ותשלומי שכר מופרזים, ביצוע התקשרויות בלתי תקינות עם יועצים משפטיים, ובזבוז כסף במכון שאמור לייצג תקינות וטוהר מידות.

בדיקת המבקר מעלה כי האגף המרכזי של המכון, אגף הבניין, צבר הפסד מצטבר של 214 מיליון שקל. הכשלים הניהוליים הרבים של המכון קשורים ככל הנראה לעובדה שהוועד הפועל, האמור לנהל את המכון, אינו מקבל החלטות ניהוליות זה כשנתיים. מבקר המדינה ממליץ לפעול ליצירת תחרות באמצעות הסמכת גופים פרטיים להעניק תו תקן וכן להגביר את השקיפות של הארגון, שפועל ללא תקציב מאושר בחוק ומציג דוחות כספיים חלקיים.

המבקר מציין כי הוועד הפועל העביר את סמכויות הניהול לוועדה מצומצמת הנקראת וועדת האקזקוטיבה המקבלת את ההחלטות בפועל. אף שהמכון נועד לשרת את הצרכנים, בוועד הפועל שלו שולטים 3 נציגי יבואנים ו-7 נציגי יצרנים, מול שני נציגי צרכנים בלבד, שהשפעתם דלה.

המבקר מתאר את המכרז לבחירת מנכ"ל למכון שהתקיים בשנה שעברה. בתום הליך איתור נבחרו שלושה מועמדים ראויים, אבל על סף סגירת המכרז כפו התעשיינים בחירה של מועמד מטעמם, שכלל לא השתתף במכרז. מדובר באלי שטיין, שהמבקר מותח ביקורת קשה על תפקודו,ושפרש באפריל השנה לאחר שלקה במחלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אלי שטיין, מנכ"ל מכון התקנים. דרור כץ,
מנכ"ל מכון התקנים לשעבר, אלי שטיין. לא השתתף במכרז - וזכה/דרור כץ

המבקר חושף מסכת ארוכה של מנהלים כושלים שעמדו בראש המכון. על אחת הפרשות הקשות בתחום אחראי המנכ"ל שקדם לשטיין, דני גולדשטיין, ש"המציא" משרה לאחד העובדים הבכירים, יצחק רוזנברג, שבמשך כל כהונתו במשרות שיצר למענו גולדשטיין לא הגיע למכון, ואין כל תיעוד לעבודה כלשהי שעשה בפועל.

בתחילה מונה רוזנברג למנהל פרויקט מחשוב ERP שמעולם לא יצא לפועל, ולאחר ההכרזה הרשמית על ביטול הפרויקט התבקש "ליצור שיתופי פעולה בתחום ההדרכה למצוינות בארגונים". גולדשטיין הסביר לאנשי המבקר כי מאחר שרוזנברג היה עובד המכוןולא היה ניתן לפטרו מחשש להתנגדות הוועד.

אם לא די בכך הרי שלמרות שלא נמצא תיעוד לעבודתו של רוזנברג במכון התקנים, נמצא תיעוד לפעילות אסורה של רוזנברג כיו"ר וועדת הכספים של מפלגת העבודה - אף שכעובדי ציבור מנועים עובדי המכון מלשאת בתפקידים רשמיים במסגרות פוליטיות.

גולדשטיין פרש מתפקידו לאחר חשיפת הפרשה והוא משמש היום מנכ"ל חברת דואר ישראל. גם מנהל משאבי אנוש של המכון, יואל מלי, שנמצא אחראי לחלק מהכשלים, פרש מתפקידו ערב פרסום דוח המבקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully