וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכס דורש עוד 10 מיליון שקל מיבואני מכוניות יוקרה שדיווחו על מחירים נמוכים יותר

2.11.2016 / 12:31

בחקירת המכס התברר כי סכומי הרכישה שעליהם הצהירו 54 לקוחות שייבאו מכוניות יוקרה אינם אמיתיים - ונדרשו לשלם את פערי המחיר כולל קנס פיגורים והוצאות משפט

מכוניות תערוכת פריס 2017. קובי ליאני
תערוכת פריס 2017/קובי ליאני

בית המשפט המחוזי מרכז קיבל את עמדת המכס ודחה את תביעתם של 54 לקוחות של חברת הינומה המתמחה בייבוא אישי של כלי רכב יוקרתיים. בהודעות חיוב שהוציא המכס לרוכשים הם נדרשו לשלם את יתרת המס עבור היבוא, לאחר שבחקירת המכס התברר כי סכומי הרכישה שהוצהרו, אינם אמיתיים.

בחקירה מקיפה שערכו חוקרי מכס אשדוד בעקבות תשלום המס על יבוא כלי הרכב היוקרתיים, בהתאם להצהרת בעליהם, נמצא כי המחירים שעליהם הצהירו לא היו מחירי העסקה האמיתיים. לפיכך הוציא המכס הודעות חיוב לבעלי הרכב על הפרשי המס; כלומר, ההפרש בין המחיר שהוצהר לבין המחיר ששולם בפועל. סכום החיוב הכולל בתיקים אלה הגיע ל-10 מיליון שקל.

המכס הסתמך על ממצאי החקירה שכללו את הודעת הספק האמריקאי וכן נתוני כרטסת פנימית ממחשבו, שהצביעו על כך שמחירי הרכב שהוצהרו למכס אינם נכונים. בית המשפט המחוזי קבע כי נטל ההוכחה מונח על כתפיהם של התובעים וכי עליהם להראות שהמחיר המוצהר הוא המחיר האמיתי של כלי הרכב שרכשו. כמו כן קבע בית המשפט כי אין לקבל את טענתם שדי בחשבונית העסקה כדי להעביר את נטל ההוכחה על המדינה.

עוד קבע בית המשפט כי העובדה שהרוכשים לא ידעו מהו המחיר האמיתי של העסקה אינה משנה כלל. כך שגם אם בעל הרכב היה תם לב, עליו לשלם את מס האמת, שכן הוא הסתמך על שלוחתו – חברת הינומה בהצהרתו למכס. "העובדה כי התובעים בחרו להסתייע בהינומה לצורך הייבוא, והפקידו בידה את כל הטיפול בקשר לכך, אינה פוטרת אותם מחובתם".

בית המשפט קבע כי על התובעים לשלם את מס האמת, קנס פיגורים והוצאות משפט של 216,000 שקל. את רשות המסים ייצגו בתביעה עורכי הדין מיכל רצ'ולסקי ואדם טהרני מפרקליטות מחוז ת"א (פיסקלית), עו"ד אלון שפר ליווה את התיק מטעם המחלקה המשפטית בהנהלת המכס.

  • עוד באותו נושא:
  • רכבים
  • מכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully