וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם: העובדים מרגישים כלואים במשרד

מחקר שנערך בארצות הברית גילה כי כמעט עשירית מהעובדים - לרוב דווקא בעלי המשכורות הגבוהות - מרגישים כאסירים במקום עבודתם. אבל הם לא מתכוונים לעזוב

ShutterStock

כ-8% מכלל העובדים באוכלוסייה הם "אסירי כוח אדם", כך הגדיר מחקר חדש של מכון אאון היואיט עובדים שחשים חוסר מוטיבציה ורצון לתרום וכן תחושות שליליות כלפי המעסיקים שלהם. למרות שעובדים אלו לא מרוצים ממקום העבודה שלהם, הם העידו כי אין בכוונתם להתפטר.

תחלופת כוח אדם היא תהליך בריא לארגונים וחברות, אומרים באאון היואיט. אותם עובדים חסרי מוטיבציה נשארים במקום העבודה לעתים שנים רבות ומעכבים את התפתחותו של בית העסק.

אמנם 8% מכלל העובדים לא נשמע כמו מספר גבוה במיוחד, אבל אם ניקח לדוגמא חברה בה מועסקים 50,000 עובדים, לפי המחקר, 4,000 מתוכם הם אסירי כוח אדם. באופן טבעי, רוב העובדים האסירים הם כאלו שצברו וותק במקום עבודתם. 17% מהעובדים שנמצאים מעל 26 שנים באותו מקום עבודה הגדירו את עצמם כ"אסירים". ואילו בקרב עובדים בעלי ותק של חצי שנה עד שנה, הסיכוי למצוא אסירים עומד על כ-6%.

עוד מצאו אאון היואיט כי אסירי כוח האדם הם ברוב המקרים עובדים בעלי משכורות גבוהות, לרוב בגלל הוותק שלהם. באחת החברות שחקרו, כ-61% מהעובדים חסרי המוטיבציה השתכרו מעל המשכורת החציונית הממוצעת במשק, ואילו 27% השתכרו מתחת למשכורת הממוצעת.

אז איך מתמודדים עם בעיית "אסירי כוח האדם"? לטענת אאון היואיט, מדובר בסוגיה שצריכה לעמוד על סדר היום כיוון שעובדים כאלו הם סכנה ממשית לצמיחתם של ארגונים וחברות. על המנהלים מוטלת האחריות לאתר את אותם עובדים חסרי מוטיבציה ולהחליט אם לפטרם או לתת להם זריקת עידוד. מסתבר שזה דווקא יכול לעזור. רוב הנסקרים "האסירים" העידו כי הם מרגישים שהמנהלים שלהם לא מעודדים אותם או מחזקים את היכולות שלהם.

  • עוד באותו נושא:
  • עובדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully