וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקוח חויב ב-6,000 שקל למרות שלא הצליח למשוך כסף בכספומט

8.11.2016 / 10:21

לקוח שניסה ללא הצלחה למשוך כסף מכספומט נדהם לגלות שחשבונו חויב בסכום במשיכה. הוא ביקש לצפות במצלמות האבטחה של הסניף ואף להיבדק במכונת פוליגרף, בניסיון לקבל את כספו בחזרה אך נענה בשליליה. מה קבע בית משפט לתביעות קטנות?

כספומט. ShutterStock
כספומט/ShutterStock

לקוח וותיק של בנק הפועלים ניסה למשוך של 6,000 שקל במכשיר בנקט בסניף באילת. לדבריו, מכשיר הבנקט לא פלט את המזומנים, ועל המסך הופיעה הערה כי בשל תקלה לא ניתן לבצע את הפעולה. עם זאת, כשהגיע התובע לסניף הבנק, נדהם לגלות כי חשבונו חויב בסכום המשיכה, לכאורה, של 6,000 שקל. התובע מילא טופס שמסר לנציגי הבנק ובו ביקש שיושב לו הסכום. לאחר שנענה בשלילה שב וערער על קביעת הבנק: הוא ביקש לצפות במצלמות האבטחה ואף להיבדק במכונת פוליגרף, אך גם ערעור זה נדחה על ידי הבנק.

השופט תומר אורינוב מבית משפט לתביעות קטנות באילת, שדן בתביעה קבע כי קיימת אי התאמה מהותית ברישומי הבנק עצמו, וכי נציג הבנק לא ידע לתת הסבר על אי ההתאמה הזו. כמו כן קבע השופט כי עם קבלת התלונה הראשונית, היה על הבנק לבצע בדיקות קפדניות יותר ביחס לטענת התובע, וכחלק מכך לבדוק את מצלמות האבטחה, שיכלו להראות אם התובע החזיק בשטרות כסף שנפלטו מהמכונה, אם לאו. בדיקה זו היתה צריכה להתבצע על ידי הבנק מיד עם קבלת התלונה הראשונית ואף ללא בקשת התובע. מחדל זה של הבנק נזקף לחובתו, קבע השופט.

בית המשפט חייב את בנק הפועלים לשלם לתובע סך של 6,000 שקל, והוצאות משפט בסך של 500 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully