וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוויצריה הקטנה" מכרה ביצים במחיר הגבוה ממחיר הפיקוח

8.11.2016 / 14:03

בעוד מחיר מגש 15 ביצים על פי חוק הפיקוח עומד על 14.31 שקלים נמכרו בשני סניפי הרשת אריזות של 30 ביצים ב-35 שקלים. הרשת: מדובר בטעות נמכור ביצים במחיר הנמוך ממחיר הפיקוח

ביצים שנמכרו במחיר גבוה מהפיקוח. אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
הביצים שנמכרו "במבצע"/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק

שני סניפי רשת המרכולים "שוויצריה הקטנה" ברמת גן וחולון, מכרו ביצים במחיר הגבוה מהמחיר שנקבע בחוק פיקוח מוצרים, כך עלה מתלונות שהגיעו למערכת וואלה! עסקים. מדובר בביצים רגילות במידה L (לא ביצי חופש או ביצים אורגניות) שנמכרו במגשים של 15 ביצים במחיר של 20 שקל, או שני מגשים - כלומר מגש של 30 ביצים, במחיר "מבצע" של 35 שקלים.

על פי החוק המחיר המירבי לאריזת 15 ביצים נקבע באופן יחסי למחיר שנקבע לאריזה של 12 ביצים. בעוד המחיר הנוכחי שנקבע ל-12 ביצים הוא 11.45 שקלים, המחיר המירבי לאריזת 15 ביצים הוא 14.31 שקל. כלומר, הרשת גובה מהלקוחות סכום עודף של 5.69 שקלים על כל אריזה בניגוד לחוק.

"מדובר בהפרה ברורה של חוק הפיקוח על מוצרים, נראה שהנזק נגרם למספר רב של צרכנים, בהיות ביצי מאכל הוא מצרך יסוד במדינת ישראל", טוען עו"ד רם גורודיסקי, מומחה לצרכנות ותביעות יצוגיות.

מרשת שווציריה הקטנה נמסר בתגובה "אנו מתנצלים לאמור שבשל טעות טכנית במחשבי החברה נמכרו ביצים במחיר גבוה יותר מהמחיר בפיקוח. הנהלת "שוויצריה הקטנה" שכבר שנים רבות שמה לה לדגל את המחאה הצרכנית ואשר יזמה ומובילה את מחאת חוק הקורנפלקס, מתכבדת לפצות את לקוחותיה היקרים במחיר מוזל של 9.90 שקלים לתבנית של 15 יח' ביצים המהווים 5 שקלים מתחת למחיר שבפיקוח וזאת עד לכמות התבניות אשר נמכרו בטעות במחיר גבוה יותר".

ממשרד הכלכלה והתעשייה נמסר בתגובה כי "המחיר המרבי ל-30 ביצים גודל L הוא 28.50 שקלים. אכן המחיר שמדובר עליו הוא מופקע. מחיר ביצה נקבע על-פי חלוקה של קרטון המכיל 12 ביצים דהיינו 11.45 שקלים לחלק ל-12. יוצא שמחיר ביצה הוא 0.95 שקלים וכך החישוב נעשה לכל אריזה ואריזה 12, 18, 15, או 30. נשמח לקבל את כתובת בית העסק בכדי להמשיך הטיפול בנושא".

  • עוד באותו נושא:
  • ביצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully