וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הכי שווה להיות מפתח אפליקציות?

9.11.2016 / 13:03

תחום פיתוח האפליקציות הוא אחד הבוערים בענף ההיי-טק - אבל פערי השכר בין המדינות השונות גדולים. באיזו מדינה תקבלו את השכר הגבוה ביותר?

ShutterStock

אין ילד שלא חולם לפתח אפליקציה ולהרוויח מיליונים, אבל כמה באמת מרוויחים המומחים במקצוע החדש? תחום פיתוח האפליקציות הוא אחד הבוערים היום בענף ההיי-טק, בין השאר לנוכח העלייה החדשה בשימוש וצריכת התוכן ממכשירים ניידים. כתוצאה מכך - גם הביקוש לאנשי פיתוח המתמחים באפליקציות למובייל.

איפה הכסף: כך "נעלמים" מיליארדי שקלים מתקציב המדינה
חג של פעם בשנה: מבצעי shopping IL
אף מילה על רגשות: המחיר הכלכלי של בגידה בבן הזוג

עיקר הביקוש לאנשי פיתוח הוא עבור שתי מערכות ההפעלה הנפוצות - iOS ואנדרואיד. לצורך בדיקת רמות השכר המשולמות למפתחי אפליקציות בין המדינות השונות, ערכה לאחרונה חברת רילוקיישן סורס בדיקה בנושא. כחלק מכך בדקה החברה 200 נתוני השמה ושכר מדווח של 200 מפתחי אפליקציות שמועסקים ב-73 חברות, תוך חלוקה של 40 משרות לכל מדינה שנדגמה: ישראל, ארה"ב (ניו יורק), אוקראינה, בולגריה וגרמניה (ברלין). נתוני השכר שנבדקו מתייחסים למהנדס בעל 3-5 שנות ניסיון.

בבדיקה נמצא כי השכר הגבוה ביותר למפתח אפליקציות משולם בניו יורק, עם שכר מרבי של 120,000 דולר בשנה, ושכר מינימלי של 70,000 דולר. ישראל , מסתבר, מדורגת במקום השני במצעד המדינות שמשתלם לעבוד בהן כמפתח אפליקציות. השכר המרבי הממוצע, עומד על 110,000 דולר בשנה, ואילו השכר הנמוך ביותר מגיע ל-42,000 דולר בשנה.

במקום השלישי ברמת השכר מדורגת גרמניה, בה יגיע שכרו המקסימלי של מפתח ל-64,000 דולר, והשכר המינמלי יסתכם ב-35,000 דולר. הבאה בתור היא בולגריה עם שכר מרבי של 37,000 דולר ושכר מינמלי של 12,000 דולר בשנה. במקום החמישי - אוקראינה, בה השכר4 המינמלי של מפתח יגיע ל-22,000 דולר, מולשכר מינימלי של 12,000 דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי גליה אלינסקי, מנכל"ית חברת רילוקיישן סורס שעוסקת בתחום משאבי האנוש הגלובאליים :יותר ויותר חברות מעבירות את מרכזי הפיתוח שלהן למדינות כמו אוקראינה או לחלופין בוחרות להעסיק מרחוק מתכנתים שמפתחים אפליקציות על פי דרישות החברה. עלויות השכר במדינות מזרח אירופה למקצועות אלו נמוכות משמעותית מאלו שיקבלו מפתחים בישראל או ארה"ב. כתוצאה מכך יכולות החברות להגביר את קצב הפיתוח באמצעות העסקה של כמה מפתחים במקביל, בעלות הנמוכה מזו של העסקת מפתח אחד בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully