וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסופר קופיקס מבטיחים 120 גרם שניצל עוף - אבל המשקל נמוך יותר

14.11.2016 / 11:36

המשקל הכתוב על אריזת "שניצל עוף ארוז קפוא" הוא 120 גרם אך המשקל בפועל נמוך יותר. סופר קופיקס: "העניין ייבדק מול הספק"

עריכה: יאיר דניאל

בקשה לתביעה יצוגית על סך 4,300,000 שקלים הוגשה בסוף השבוע האחרון לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד רשת הסופרמרקטים "סופר קופיקס" שמוכרת את כל מוצריה במחיר קבוע של 5 שקלים. התביעה הוגשה על ידי לקוח הרשת בסניף מערב ראשון לציון שנוהג לרכוש בה את המוצר "שניצל עוף ארוז קפוא" שעל אריזתו מסומן שמשקלו הנקי 120 גרם. "באחד הימים חזרתי הביתה עם שתי אריזות, אשתי ראתה אותן והרימה אותן ואמרה שאין שום סיכוי שהשניצל שוקל 120 גרם, אפילו לא יחד עם האריזה" כותב התובע בהצהרתו. "לכן שקלתי את שתי האריזות במשקל שמשמש אותי בעבודה לשם שקילת זהב ויהלומים (משקל ברמת דיוק גבוהה ביותר) וגיליתי כי אחת האריזות שוקלת 93.1 גרם והשניה 106.9 גרם. שקלתי את האריזה לבד וראיתי שהיא שוקלת 6.2 גרם".

על פי התביעה, שהוגשה על ידי עורכי דין על ידי עו"ד רועי ביטון ונופר טל המתמחים בתביעות ייצוגיות, ביקש התובע מחברו לגשת לסניף ולשקול 4 אריזות נוספות של השניצל, התברר שכולן שוקלות פחות מ-120 גרם. כחודש לאחר מכן, רכש התובע שתי אריזות שניצל נוספות ושוב המשקל הממוצע של השניצלים היה נמוך ב- 23% מהמשקל המוצהר על גבי האריזה.

"אם כך, נמצא כי הנתבעת, 'רשת סופר קופיקס', המתהדרת בכך שהיא מצליחה למכור לציבור מוצרים במחירים זולים יותר מהמתחרות שלה, מציגה מצג שווא, תוך שהיא מטעה את לקוחותיה, גוזלת מהם כספים ומרמה אותם, כך ממש!" נכתב בתביעה.

התובע העריך את הנזק הממוני שנגרם לו ב-10.20 שקלים, ואת הנזק הלא ממוני ב 81 שקלים נוספים. "10 שקלים בגין כל פעם שרומיתי במשקל השניצל", לשון התצהיר.

החישוב של סכום התביעה הכולל בסך 4,300,000 שקלים נערך על פי התביעה "בהערכה גסה של 50 יחידות שנמכרות ביום בסניף ובהינתן שלרשת 22 סניפים ומועד פתיחתה היה ביוני 2015...". על פי התביעה, לצרכני השניצל נגרם גם נזק לא ממוני. "לא מדובר רק בפגיעה באוטונומיה של הרצון ובתחושות שליליות של כעס וחוסר נוחות, כי אם בפגיעה מהותית בבחירה של הצרכן לשלוט בערכים התזונתיים שהוא מכניס לגופו, שהרי ממשקל המוצר, נגזרים הערכים התזונתיים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריזת המוצר על המשקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

קבוצת התובעים כללה גם את הצרכנים "שרכשו בסניפי המשיבה את המוצר 'פילה אמנון קפוא בציפוי קרח' מהמועד בו נפתח הסניף הראשון של המשיבה ועד למועד הגשת התובענה הייצוגית לאחר שאושרה", בטענה שהמוצר נמכר מבלי שמצוין עליו משקל כלל, בניגוד לחוק".

מחברת קופיקס נמסר: "לא קיבלנו לידינו את כתב התביעה ואנו למדים עליה כעת לראשונה. פילה האמנון נמכר במחיר של 5 שקלים ליחידת מכירה, כך שהמשקל אינו רלוונטי ומשתנה מיחידה ליחידה. לעניין חזה העוף – סופר קופיקס משמשת כנקודת מכירה והיא מקבלת את המוצר ארוז וקפוא מהספק. הנושא ייבדק ויטופל בחומרה מול הספק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully