וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה משיקה: חלב משק "ידידותי לסביבה"

14.11.2016 / 13:26

שתי הרפתות הישראליות - רפת הרדוף ורפת הבונים, החלו להזין את הפרות בתוסף מזון מבוסס על זרעי פשתן שמפחית את גז המתאן שהן מפיקות ב-15%. קרטון חלב יימכר ב-6.20 שקלים

פרות ברפת בדרום. זהר גואטה, צילום מסך
פרות ברפת בדרום/צילום מסך, זהר גואטה

תנובה משיקה מוצר חדש, 'חלב משק', שמבוסס על שיפור הזנת פרות בתוסף תזונה ייחודי, הכולל זרעי פשתן ומכיל אומגה 3. בתנובה טוענים כי מדובר במהלך לקידום תזונה בת קיימא לטובת בריאות הפרה, לשיפור איכות הסביבה, בשל הפחתת פליטות גז מתאן ממערכת העיכול של הפרות, והן עבור הצרכן, המקבל חלב בעל ערכים תזונתיים משופרים באופן טבעי, ללא תלות בתוספות והעשרות חיצוניות.

המוצר החדש יימכר לצרכן במחיר מרבי של 6.20 שקלים, קרוב למוצרי החלב המפוקחים - 5.75 שקל לקרטון של ליטר.
בשלב זה שותפות לפרויקט שתי רפתות ישראליות: רפת הרדוף ורפת הבונים, שנרתמו להוספת התוסף למזון הפרות.

תנובה למדה את הדרך להזנת פרות בתוסף מבוסס פשתן ויצירת שרשרת ייצור בת קיימא (Sustainable Food System) בצרפת. במחקר שערך מכון וולקני ברפת שבקיבוץ גת, נמצא כי הוספת תוסף המזון הובילה באופן ישיר לשיפור בריאות הפרה. היתרון הסביבתי מתקבל כתוצאה מהעובדה שמערכות העיכול של הפרות מפיקות כ-15% פחות גז מתאן בזכות התזונה המשופרת. המחקר נמשך שנה וחצי, מחודש ספטמבר 2013 ועד סוף מרץ 2015.

בחברה מציינים כי המהלך השיווקי משלב נדבך סביבתי נוסף, הכולל מעבר לאריזות שעשויות מחומר גלם ידידותי לסביבה. תנובה קיבלה את תו איכות הסביבה של ארגון היערות העולמי FSC, המוודא כי חומר הגלם לאריזות מגיע מיערות ייחודיים, שמנוהלים תוך שמירה על המערכת האקולוגית שלהם.

עוד נמסר מהחברה כי חלב משק מכיל יותר אומגה 3 באופן טבעי באמצעות הזנה שונה של הפרות. בנוסף, חלב משק מכיל איזון טוב יותר בין אומגה 3 לאומגה 6, לעומת חלב רגיל, המומלץ על ידי רופאים ותזונאים. לחומצות השומן מסוג אומגה 3 יש השפעה חיובית חשובה על פעילותו התקינה של גוף האדם. הן אחראיות לאיזון רמות השומנים בדם, מניעת מחלות לב וכלי דם, מניעת דלקות, הגברת הקשב והריכוז, שמירה על תפקוד תקין של המוח ואף לשיפור מצב הרוח. ואולם למרות נחיצותן, גוף האדם אינו מסוגל לייצר אותן בעצמו, ולכן דרושה לו אספקה חיצונית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully