וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור ה-Y עצלנים? החריצות שלהם משנה את שוק העבודה

19.11.2016 / 7:19

מחקר חדש מעלה כי לא רק שתדמית העצלנות והפינוק שהוצמדה לדור ה-Y אינה מוצדקת אלה המציאות הפוכה: הצעירים מוכנים לעבוד קשה, להחליף עבודות, ולקחת סיכונים פיננסיים

ShutterStock

דור המילניום הפך שם שני לפינוק, עצלנות וחוסר מוטיבציה. אבל מחקר חדש שפורסם באוסטרליה הופך את הקערה על פיה ומראה כיצד גישתו הייחודית של דור ה- y לעבודה ולקריירה מעצבת את שוק התעסוקה. על פי המחקר, שפורסם על ידי חברת השירותים הפיננסיים "לטיטוד", הסתגלותם המהירה של בני דור ה- y לעולם שאחרי המשבר הפיננסי העולמי, מקנה להם יתרון עצום בכל הנוגע לניהול עתידם התעסוקתי.

המחקר כלל סקר בקרב אלף עובדים בגילאי 25 עד 39 ומצא כי הם יותר עצמאים, שאפתניים וחדשניים מדורות קודמים. כ-78% מהנחקרים טענו כי הם שואפים להיות בשליטה על מסלול הקריירה שלהם וכ-64% ציינו כי הם מעוניינים באוטונומיה תעסוקתית. רובם העידו כי הם מצליחים להשיג את שתי המטרות הללו.

מה שמאפיין את עובדי דור ה- yהוא בין היתר הקריירה מרובת התעסוקות והשאיפה למשכורת טובה ולסביבת עבודה מהנה ומספקת. רבים העידו כי הם לא חוששים להחליף עבודה על מנת להשיג את המטרות האלו, בניגוד לדורות קודמים שהעדיפו מקום עבודה יציב ותחושת הערכה מצד הארגון.

כ-82% מהנחקרים השיבו כי אין להם בעיה ללהטט בין תפקידים שונים וכ-62% ציינו שהם מעדיפים לא להסתמך על מקור הכנסה אחד. 7 מתוך 10 מהנחקרים ציינו שהם מוכנים לקחת סיכונים פיננסיים על מנת להשיג את שאיפותיהם התעסוקתיות.

לטענת העתידן כריס רידל, שניתח את נתוני המחקר, מעסיקים מתחילים כיום להעריך את יכולותיהם של דור המילניום. "זהו דור הישגי. הם נולדו לעולם המנוהל על ידי ארגונים ותיקים וגדולים והם מבינים שלא ניתן לסמוך יותר על מקומות עבודה כאלו". עוד מציין רידל כי לא רק מעסיקים יאלצו להתאים את עצמם לעובדים בני דור המילניום, אלא גם הממשלות שיצטרכו לפתח מודלים עסקיים חדשים ולהכשיר צורות חדשות לגביית מסים בעבור עובדים מרובי תעסוקות.

  • עוד באותו נושא:
  • דור ה-Y

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully