וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר, הרמת משקולות? קבל העלאה בשכר

20.11.2016 / 14:52

מחקר שבחן שכר של 30,000 גברים ונשים ברחבי גרמניה גילה שככל שמסת השריר של הגברים עולה כך גם עולה שכרם. אצל הנשים המצב הפוך - עם המשקל העולה יורד השכר

ShutterStock

הרמת משקולות אחר יום עבודה אולי נשמעת כמו משימה מפרכת, אבל עבור הגברים שבינינו, היא עשויה להיות שווה זהב. מחקר חדש מגלה כי גברים עם מסת שרירים גדולה יותר מרוויחים יותר מגברים בתת-משקל. החוקרים מאוניברסיטאות סטראת'קלייד בגלזגו ופוטסדם בגרמניה, ניתחו נתונים של קרוב ל-15,000 עובדים. על פי הנתונים, גברים המוגדרים בתת-משקל על פי מדד ה-BMI מרוויחים כ-8% פחות מחבריהם בחלק העליון של הטווח הבריא של המדד. ההשפעה היתה בולטת ביותר במקצועות צווארון כחול, הנסמכים יותר על כוח פיזי, אבל היו גם השפעות על מקצועות צווארון לבן.

המחקר, שפורסם במגזין לכלכלה וביולוגיה אנושית, כותב כי "הנתונים מספקים עדות לשכר נמוך יותר עבור גברים הנתפסים בתור 'קלים' מידי. גם גברים בטווח הנמוך של טווח המשקל רשמו שכר נמוך יותר. תוצאות המחקר מהוות עדות לאפקט הקרוי "פורטלי בנקר", הצופה כי משקל גבוה יותר מקרין כוח וסמכות. "כתוצאה מכך, גברים בתת-משקל לא כוללים 'הילה' שכזו סביבם, של סמכות וכוח. זו ככל הנראה הסיבה לפער של 7% עד 8% בין גברים בתת-משקל לבין אלו בעלי BMI המקבלים את השכר הגבוה ביותר". עוד נכתב בממצאי המחקר כי "BMI גבוה יותר עשוי לשקף מסת משקל גבוהה יותר, הנוטה להעלות את הפרודוקטיביות של העובד במקצועות הצווארון הכחול".

המחקר, שבחן גם 15,000 נשים גרמניות, אישר ממצאים של מחקר קודם על כך שבקרב נשים במקצועות צווארון כחול, הנשים הרזות יותר מרווחיות את השכר הגבוה יותר, והנשים בעלות המשקל הגבוה מרוויחות את השכר הנמוך ביותר. במקצועות הנוטים למעמד הביניים, השכר הגיע לשיא ב-BMI של כ-21 – הקצה נמוך של הטווח הבריא- וירד משמעותית בכל צד של נתון זה. על פי המחקר, "גם נשים במשקל נורמלי מקבלות שכר נמוך יותר, ולפיכך יהיה מוטעה להתייחס לאפקט זה בתור 'קנס על משקל עודף'. במקום זאת, אנחנו מגלים שיש 'תגמול על רזון' ".

ג'וני גיפורד, מהמכון לעבודה ופיתוח, מרכז בריטי בנושאי תעסוקה, אמר כי "מדכא לגלות שבעידן של ימינו, המראה הוא גורם באופן בו אנשים מקבלים שכר". הוא הוסיף כי על הארגונים לבטל "כל דעה קדומה לא מודעת" בתהליך הגיוס.

  • עוד באותו נושא:
  • שכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully