וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בז"ן נגד ארגוני הסביבה: רודפים ומסיתים נגד התעשייה

נתי יפת

21.11.2016 / 11:51

אבנר מימון, תקף בנאום בוועידת האנרגיה את ארגוני איכות הסביבה, את הפוליטיקאים ואת הפקידות הציבורית, על מה שהוא מכנה רדיפה והסתה נגד התעשייה. מימון דיבר על רקע איומים לסגירת מפעל כרמל אולפינים. "כשאנחנו משתעלים, חצי משק מקבל דלקת ריאות"

בז"ן מפרץ חיפה. אלי אשכנזי
בז"ן חיפה/אלי אשכנזי

מנכ"ל קבוצת בזן, אבנר מימון, תקף בנאום בוועידת האנרגיה את ארגוני איכות הסביבה, את הפוליטיקאים ואת הפקידות הציבורית, על מה שהוא מכנה רדיפה והסתה נגד התעשייה. מימון דיבר על רקע איומים לסגירת מפעל כרמל אולפינים במפרץ חיפה, בעקבות הפרות בפליטת מזהמים.

מימון התלונן על עודף רגולציה: "הסדרי הפליטה שלנו, שהם המחמירים בעולם, מכילים מאות ואלפי תקנות לכל מפעל בקבוצה. כל יום משהו חדש. וכל תשומת הלב הניהולית פשוט הולכת לכיוון הלא נכון. הפנייה והמסר שלי פשוטים להדהים: תנו לעבוד. אני עוזב את לסייע. פשוט לא לתקוע. לפני שמוציאים עוד הנחיה, עוד תקנה כזאת, עוד תקנה אחרת.

"כדאי מאוד שנתעורר כולנו לפני שיהיה מאוחר מדי. קל מאוד להרוס וקשה מאוד לבנות. זאת שגיאה לדורות לחשוב שהמשק יכול להסתמך רק על ההייטק. זאת שגיאה להזניח את התעשייה המסורתית ולהסתמך על עוד ועוד יבוא של מוצרים. זאת שגיאה להתמקד רק בתעשיות ועיסוקים שמתמקדים רק בערים הגדולות. איפה הפריפריה, איפה הצפון והדרום, איפה המושבים והקיבוצים. הדברים האלה, הנכונים לכל משק, נכונים במיוחד למשק הישראלי, הנמצא בסביבה גיאו-פוליטית רגישה ונפיצה, שהיא אי תעסוקתי". 

מימון טען כי מרבית הזיהום במפרץ חיפה נובע מנסועה של כלי רכב, והשתמש בנתוני הזיהום הנמוכים של יום כיפור להוכחת טענתו. "לא ראינו מפגינים עומדים בכניסה לעיר עם שלטים נגד כניסת מכוניות", אמר. הוא הוסיף כי בזן השקיעה בשמונה השנים האחרונות 1.3 מיליארד שקל בהפחתת ההשפעה השלילית שלה על הסביבה.

"ייאמר לזכות הפוליטיקאים, שהם לא מפלים אף אחד. לא אכפת להם איזה מפעלים נסגרים. בין היתר בגלל האווירה הציבורית, בגלל המתקפות החוזרות ונשנות, בגלל הפקידות המקצועית. בחו"ל לא רואים בתעשייה אויב, רואים בה חלק אינהרנטי בקהילה. רואים בה גוף שצריך לשתף איתו פעולה, להקשיב לצרכים שלו ולהיות קשובים לקשיים האופייניים לו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"אנחנו לא המכשול, אנחנו האמצעי"

מימון הוסיף כי אווירת אי הוודאות הרגולטורית מונעת הקמת מפעלים והתפתחותם. "ההשמצות האלה והבאשת הריח גובים מאיתנו מחירים כלכליים כבדים. עזבו את זה שלא אוהבים אותנו. המלעיזים כנראה לא מודעים לזה שלא רק שמגזרים שלמים ואלפי משפחות עלולים לשלם את מחיר ההסתה הזאת, אלא כל משק האנרגיה והכלכלה הישראלית. כרמל אולפינים למשל, מספקת את חומר הגלם לכל מפעלי הפלסטיקה בישראל. 350 מפעלים. כשאנחנו משתעלים, חצי משק מקבל דלקת ריאות. 

"יש מקבלי החלטות שמודעים לעובדות הללו, עובדים מאחורי הקלעים. לא ראיתי אפילו אחד שקם והתייצב ואמר די עם השיגעון הזה. כולם יורדים למדרון אחורי. כולם מעדיפים להסתתר מאחורי אמירות סתמיות, מאחורי טיעונים פופוליסטיים, לפעמים עד גיחוך. חלק מהם מנהלים קמפיין פופוליסטי, שלא מכבד אפילו את מי שאומר אותו.

"מה שכן אני מזהה, זה שהציבור צמא להנהגה אמיתית. אולי המשרד לאיכות הסביבה צריך לקחת את זה, לרכז את השיח, ולא להיגרר אחרי אמירות. אנחנו והציבור נמצאים באותו צד. כולם רוצים בשגשוגה של מדינת ישראל. כולם מעוניינים בשגשוגה של הפריפריה. אנחנו לא המכשול, אנחנו האמצעי". 

בסיום דבריו של מימון קם מהקהל ד"ר יונתן אייקנבאום, מנהל הקמפיינים של גרינפיס ישראל, וקרא לעבר מימון כי הוא מסלף את העובדות. לטענת יונתן, בזן מייצאת 40% מהתוצרת שלה, וייצור עודף זה של תזקיקי נפט גורם לפגיעה קשה בבריאות הציבור.

"אנחנו מייבאים נפט גולמי, מזקקים אותו על חשבון הציבור בכמויות הגדולות כמעט פי שניים מצרכי המשק, ומייצאים אותם כלאחר יד", אמר אייקנבאום ל"גלובס". "בתי הזיקוק רוצים להתרחב בניגוד למגמות במשק ואף בניגוד גמור למדיניות המוצהרת של משרד האנרגיה, לתכנית להפחתת הפליטות וצמצום השימוש בו בתחבורה וחזון ראש הממשלה. פוטנציאל התעסוקה בתחום האנרגיות המתחדשות גדול פי שניים מזה של האנרגיות הפוסיליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully