וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוטי פרי לתיירים: קניון ראשון בים המלח

21.11.2016 / 15:54

באוגוסט 2017 צפוי להיפתח בחוף עין בוקק בים המלח הקניון הראשון באזור. תמהיל החנויות של הקניון צפוי לשקף את הפנייה לקהל היעד, בעיקר תיירים מחו"ל, ולכלול עמדה להחזרי מס. צפו

אירה אימרגליק

באוגוסט הקרוב צפוי להיפתח "קניון ים המלח", שיהיה הקניון הראשון והיחיד באזור בהשקעה של 300 מיליון שקל. חברת הנדל"ן ברקליס החלה את הבנייה לפני כחודש. הקניון ממוקם בלב אזור המלונות בעין בוקק סמוך לשפת הים, ושטחו צפוי להגיע ל-15,000 מ"ר בשתי קומות.

קהל היעד של הקניון הם תיירים: כ-70% תיירי חוץ ו-30% תיירי פנים. על פי הערכות, כ-2.7 מיליון איש מבקרים בים המלח מדי שנה, וכ-20,000 תיירים מדי יום. מחצית מהם לנים במלונות באזור וחצי מהם הם תיירי יום שמגיעים לרוב באוטובוסים.

תמהיל החנויות של הקניון צפוי לשקף את הפנייה לקהל היעד: בעיקר תיירי חו"ל. כמו כן מציינים היזמים כי הקניון בים המלח יהיה הראשון שיתייחס לסוגיית החזרי המס: "הקניון יהיה הראשון שיעניק לתיירים מחו"ל את החזרי המע"מ במזומן מהקניות בקניון כבר לאחר הקניות", אומר עו"ד חגי אדורם, נציג חברת ברקליס. "המשמעות היא שכספי המיסים האלה יישארו בארץ, ישמשו לצריכה מקומית 'כחול לבן' ויגדילו עוד יותר את מחזורי הקניות. בתוך הקניון תמוקם עמדה ייעודית להחזרי מס (TAX REFUND), שאליה יוכלו לגשת התיירים מיד אחרי שביצעו רכישות בקניון ולקבל את החזר המס שלו הם זכאים במזומן במקום".

על פי הערכות, כוח הקנייה של תיירי החוץ גדול פי-17 בהשוואה לתייר ישראלי. בעוד תייר מקומי מוציא כ-104 שקל לבזבוז, למשל על מזון, ביגוד או תכשיטים, תקציב הבזבוזים של תייר מגיע ל-1,702 שקל.

בהתבסס על נתונים אלה צופים היזמים הצלחה לקניון, מה גם שלא צפויה לו תחרות בהיותו האטרקציה היחידה באזור. היזמים גם מציינים כי ההשוואה המתבקשת היא לקניון "מול ים" לאילת, שנחשב לקניון רווחי ומוביל בפדיון שלו, בעוד הוא נהנה מכוח קנייה של 6.6 איש למטר מסחר בלבד, ומתמודד עם תחרות של קניון נוסף ואטרקציות רבות אחרות.

להערכת היזמים, קניון "ים המלח" צפוי ליהנות מכוח קנייה של 134 איש למטר מסחר, מספר שהוא תקדמי בישראל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
קניון ים המלח. תצלום: אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
קניון ים המלח, מבט מלמעלה/מערכת וואלה! NEWS, תצלום: אירה אימרגליק
קניון ים המלח. אירה אומרגליק, מערכת וואלה! NEWS
בניית קניון ים המלח/מערכת וואלה! NEWS, אירה אומרגליק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קניון ים המלח/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully