וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס: ריקול לחומוס סברה בארה"ב

יוסי ניסן

22.11.2016 / 9:12

אוספת מיוזמתה מוצרים מהמדף בשל חשש לחיידקי ליסטריה. פירסמה דוחות כספיים לרבעון: עלייה בהכנסות וברווחים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גדי לסין/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני אירועים בחברת שטראוס ( 6,062 ) הבוקר: האחד, הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2016, והשני הוא הודעת ריקול לחומוס סברה בארה"ב על רקע חשש לחיידקי ליסטריה.

נתחיל מהאירוע השני. שטראוס דיווחה לבורסה כי חברת סברה דיפינג קומפני, שבה שטראוס מחזיקה בבעלות משותפת עם תאגיד פפסיקו (50% כ"א), תאסוף מיוזמתה בצפון אמריקה מספר מוצרי חומוס המיוצרים ומשווקים בארה"ב ובקנדה בשל חשש לליסטריה שאובחנה באתר הייצור של החברה בווירג'יניה - אך לא במוצריה הסופיים. "החברה נקטה בסדרת צעדים במפעל בכדי לטפל באירוע, ופועלת בתיאום עם הרשויות המתאימות בארה"ב, לדבריה.

שטראוס מעדכנת בדיווח כי אין כל קשר בין מוצרי חברת סברה המיוצרים בארה"ב ומשווקים בה ובקנדה, לבין מוצרי שטראוס המיוצרים ומשווקים בישראל.

היום החברה הודיעה לבורסה כי ההשפעה של הריקול היזום תהיה בהיקף של כ-5 מיליון דולר על הרווח התפעולי של החברה וזאת בהתבסס על קיומו של כיסוי ביטוחי.

עלייה בהכנסות וברווח הנקי

במקביל, שטראוס שבניהולו של גדי לסין מדווחת הבוקר על עלייה של 6% בהכנסות הרבעון השלישי שהסתכמו ב-2.1 מיליארד שקל. החברה רשמה צמיחה אורגנית של 5.8% ברבעון בנטרול השינוי בשערי החליפין.

הרווח הגולמי של שטראוס עלה ב-13% והסתכם בכ-804 מיליון שקל, ושיעור הרווח הגולמי עמד על 38.3%. הרווח התפעולי עלה בכ-11.2% והסתכם בכ-213 מיליון שקל, כ-10.2% מהמכירות.

שטראוס רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 92 מיליון שקל, עלייה של 7% לעומת רווח של 86 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2015.

תזרים המזומנים הסתכם בסוף הרבעון ב-132 מיליון שקל, לעומת 60 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

לדברי המנכ"ל לסין, "בבסיס הבית, ישראל, החברה ממשיכה להציג שיעורי צמיחה גבוהים בניגוד למגמה בשוק וזאת לצד הורדות מחירים במוצרי ליבה ושיפור תנאי ההעסקה של עובדיה. חדשנות, התייעלות תפעולית וחיזוק מעמדנו התחרותי במדינות הליבה שלנו ימשיכו ללוות אותנו גם ברבעונים הבאים, אל מול מורכבויות ואתגרים שבוודאי ילוו קבוצה מגוונת כשלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • שטראוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully