וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקדמה הטכנולוגית לא מועילה אם היא לא מונגשת לכולם"

22.11.2016 / 11:55

בנק הפועלים ועמותת נגישות ישראל קיימו כנס להגברת השוויון במתן שירותים לבעלי מוגבלויות והבטיחו לפעול להפיכת ישראל לדיגיטלית יותר. מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו: מחויבים שגם השירותים הבנקאיים הטכנולוגיים יהיו שימושיים וידידותיים לכולם

יח"צ - חד פעמי

בכנס נגישות טכנולוגית אשר התקיים אתמול (ב') במועדון בנק הפועלים בת"א, הושק מיזם להפיכת ישראל למדינה נגישה לטכנולוגיה דיגיטלית. לצד הכנס, נערכה תערוכת יזמי טכנולוגיה נגישה שכללה מתחם התנסויות טכנולוגיות.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שנכחה אף היא באירוע אמרה כי "עבור רוב בני האדם המהפכה הדיגיטלית משפרת ומייעלת את החיים, עבור אנשים עם מוגבלויות היא משנה מציאות. כשרה לשוויון חברתי, המובילה את המיזם הלאומי 'ישראל דיגיטלית', אפעל לצמצום הפער הדיגיטלי ולהנגשת ההזדמנות שמביאה הדיגיטליזציה לאנשים עם מוגבלויות".

מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו, ציין כי הנושא חשוב לו גם באופן אישי. "אני עצמי אדם בעל מוגבלות פיזית, ואני מכיר על בשרי את חשיבותה העצומה של הנגשה. חשוב לי להדגיש כי הרווח בשילוב בעלי מוגבלויות בחברה לא בא לידי ביטוי רק ברמה המוסרית. חברה שתדע לשלב באופן מלא את בעלי המוגבלויות תרוויח פעמיים: פעם אחת בצד הערכי, ופעם שנייה בתרומה למשק".

לדבריו, בנק הפועלים רואה בנגישות לאנשים עם מוגבלות נושא מהותי וחובה עסקית, כחלק בלתי נפרד מתפישת השירות והאחריות החברתית שלו. "אנו רואים את עצמנו מחויבים לכך שגם השירותים הבנקאיים הטכנולוגיים יהיו שימושיים וידידותיים לכולם, ובפרט לאוכלוסיית בעלי המוגבלויות".

כנס הדישות בנק הפועלים. תמר מצפי, ספק 500
טכנולוגיה משנה מציאות. מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו עם השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל/ספק 500, תמר מצפי

יובל וגנר, מייסד ונשיא עמותת נגישות ישראל, סיפר על הפציעה אשר הותירה אותו משותק כאשר התרסק עם מטוסו בעת שירת כטייס בחיל האוויר. "18 אחוז מהאוכלוסייה הם אנשים בעלי מוגבלות, אסור לנו לאפשר עתיד שלא יהיה נגיש טכנולוגית לחמישית מהאוכלוסייה בישראל. אם ניצור מחויבות של ארגונים, כדור השלג יתרום את כולם למטרה".

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, אמר כי סיסקו כחברה טכנולוגית בינלאומית מסתכלת על נושא הנגישות והנגשה טכנולוגית הן מבחינה תעסוקתית פנים ארגונית. "דוגמא לכך היא פיתוח נושא ה- connected health הבאה לחבר שימוש בכלי טכנולוגיה והשיתוף של סיסקו לבין חולים בכל הגילאים כדי להקל על הניתוק הנכפה עליהם כתוצאה מאשפוז/מצב בריאותי מיוחד המונע מהם תנועה חופשית".

כנס נגישות בנק הפועלים. תמר מצפי, ספק 500
מימין לשמאל: יובל וגנר מנגישות ישראל, ריק קפלן מ-IBM, אריק פינטו מבנק הפועלים ואורן שגיא מסיסקו/ספק 500, תמר מצפי

מנכ"לית פייסבוק, עדי סופר-תאני ציינה את פעילותה של פייסבוק באופן גלובלי למען בעלי מוגבלויות ואמרה: "אין ספק כי בעשור האחרון עולם האינטרנט והמובייל הוא יוצא דופן, ואחת המשימות המשמעותיות ביותר היא לוודא את תרגום המשימות להרחבת פתרונות גם לאנשים בעלי מוגבלויות. לשם נוכל להגיע רק באמצעות שילוב האנשים השונים בתוך החברה, אשר יספקו את הפתרונות הנכונים ביותר".

"הזדמנות ענקית לכולם"

מנכ"ל IBM, ריק קפלן התייחס לחשיבות שוויון ההזדמנויות בתוך כל גוף עסקי ואמר "אצלנו בחברה הגיוון מושרש עמוק, שוויון והזדמנות הם אצלנו בתוך החברה. חייבים לתת לאנשים את היכולת להצליח בעבודה לא משנה מה המגבלות שלהם, ולמשוך אנשים לממש את הפוטנציאל שלהם".

מנכ"ל טלדור, נתי אברהמי סיכם את דברי המשתתפים וקרא לחברות נוספות לקחת חלק בשילוב אוכלוסיות מגוונות. "הדרך הנכונה היא שילוב עסקים יחד עם פעילות למען הקהילה ושיפור למען האנשים. יש פה הזדמנות ענקית לכולם לתרום לחברה. יחד עם נגישות ישראל אנו נמשיך לראות כיצד להביא את המוצרים הטובים ביותר לשוק שיספקו מענה לכלל האוכלוסייה".

עמותת נגישות ישראל הוקמה בשנת 1999 על מנת לקדם את הנגישות בישראל ולאפשר לאנשים עם מוגבלויות, קשישים ובני משפחותיהם להשתלב בחברה בשוויון, בזכות בכבוד ובעצמאות, תוך שיפור איכות חייהם.

וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully