וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח העושר: כמה מיליארדרים חיים בישראל?

22.11.2016 / 16:18

הבנק השוויצרי קרדיט סוויס פרסם את דוח העושר העולמי השנתי שלו המצביע על הפערים הכלכליים ברחבי העולם. העושר העולמי עדיין צומח אבל לאט יותר מבשנים קודמות. אחוז מהאוכלוסיה מחזיק ב-50.8% מהעושר

מטילי זהב. SETH WENIG, AP
מטילי זהב/AP, SETH WENIG

דוח העושר הגלובלי השנתי שעורך מכון המחקר CSRI של הבנק השוויצרי קרדיט סוויס המתפרסם היום (שלישי) ממשיך להראות על צמיחה איטית ומוגבלת בעושר העולמי גם בשנת 2016. על פי נתוני הדוחות שפורסמו במהלך השנים, עד פרוץ המשבר ב-2008 נרשמה צמיחה שנתית באחוז דו-ספרתי, אך כי מאז 2013 הצמיחה הואטה. במהלך השנה החולפת צמח העושר הגלובלי של משקי הבית בעולם ב-1.4% לרמה של 256 טריליון דולר. מחברי הדו"ח צופים כי העושר יגיע ל-334 טריליון דולר עד שנת 2021.

מי הכי צומחת?

על פי נתוני הדו"ח, המדינה שרשמה את העלייה הגדולה ביותר מבחינה כמותית היא יפן, עם עלייה מרשימה של 3.9 טריליון דולר השנה. אחריה בדירוג נמצאת שוויץ, שרשמה עלייה של 1.7 טריליון דולר. שוויץ היא גם המדינה בעלת העושר הממוצע לאדם בוגר הגבוה ביותר, על אף שרשמה ירידה מסוימת בנתון זה במהלך השנה.

בחלוקה לאזורים גיאוגרפיים, האזור האסיה-פסיפי (ללא סין) הוא האזור שרשם את העלייה הניכרת ביותר, עם צמיחה של 8.3% ברמת העושר של משקי הבית. סין, למשל, רשמה ירידה של 2.8% בכמות העושר, בעוד שאפריקה רושמת ירידה של 5% ואמריקה הלטינית מחקה 4.1% מרמת העושר שלה נכון ל-2015. על פי הערכות הדוח, המדינות המתפתחות צפויות להיות גורם משמעותי בהובלת הצמיחה בשנים הקרובות, כאשר סין צפוייה להוות יותר ממחצית מהצמיחה הצפויה בעושר בכלכלות המתפתחות.

לבריטניה אין מה להתעודד מנתוני הדוח השנתי הנוכחי, זאת בעקבות הירידה השנתית העצומה בסך 1.5 טריליון דולר של עושר בקרב משקי הבית הבריטיים, שנרשמה בתגובה להחלטה של הבריטים לצאת מהאיחוד האירופי במהלך השנה (הברקזיט). גם העשירים בבריטניה משלמים את המחיר, ועל פי נתוני מחלקת ההשקעות של הבנק השוויצרי, 406 אלף מיליונרים בריטיים נכון ל-2015 ירדו אל מתחת לסף מיליון הדולר בשנת 2016.

אי שוויון בצמיחה? המגמות לא מספיק ברורות, על פי הדו"ח

רמת העושר הממוצעת לאדם בוגר עמדה השנה על 52,800 דולר, רמה זהה לנתון של שנה שעברה. לשם השוואה, העשירון העליון מבחינת עושר בדולרים אמריקאיים החזיק יותר מ-71,600 דולר. בצידה השני של הסקאלה, החוקרים מדווחים על מיליארד איש החיים על פני כדור הארץ עם עושר של פחות מ-248 דולר. על פי החוקרים, השינוי באי שוויון מתרחש בקצב איטי מאוד, ולכן אין להם מסקנות חד-משמעיות בכל הנוגע לאי השוויון והמגמה הנוכחית שלו.

על פי ניתוח הנתונים על ידי החוקרים של קרדיט סוויס, המאיון העליון של מחזיקי העושר הגלובלי נכון לכתיבת הדו"ח, הם בעלים של 50.8% מכלל הנכסים של משקי הבית בעולם. נתון זה מהווה צמיחה משמעותית לעומת הנתונים המקבילים בשנת 2000.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

המיליונרים ממשיכים להתרבות

הצמיחה המוגבלת והאיטית בעושר הגלובלי לא מנעה צמיחה מסחררת של 155% בכמות המיליונרים בעולם, על פי נתוני הדו"ח העדכניים. כל האזורים הגיאוגרפיים רשמו עליות נאות בכמות המיליונרים, אך סין גברה על כולם עם צמיחה של 73% בכמות המיליונרים במהלך השנה. מחברי הדו"ח מעריכים כי כמות המיליונים בעולם תגיע ל-45 מיליון נכון ל-2021.

בינתיים בישראל

על פי נתוני הדוח על המצב הנוכחי בישראל, מדד אי השוויון ג'יני עומד אצלנו על 77.2, נתון זהה לשנה שעברה. עוד עולה מהדו"ח כי בישראל חיים 105 אלף מיליונרים, מתוכם קרוב ל-90 אלף מחזיקים במיליון עד 5 מיליון דולר. 18 מיליארדרים ישראלים חיים בינינו נכון ל-2016.

מתוך הון עצמי ממוצע של 206,082 דולר, הנכסים הפיננסיים של הישראלים עומדים על 144,761 דולר, ו-61,761 דולר. רמת החוב הממוצעת של הישראלי עומדת על 29,820 דולר- 14.5% מכמות העושר הממוצעת בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • אי שוויון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully