וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנזק הכספי לכל בית שנשרף - 700 אלף שקל

23.11.2016 / 11:26

שמאי מקרקעין, המומחה לנזקי שריפות, אומר כי המדינה הזרימה בעבר כספי פיצוי באסונות כאלה, אבל לא ניתן להסתמך על כך באופן מלא. צפו בראיון באולפן וואלה! NEWS

צילום וידאו: יותם רונן, מאצ'י הוף, רוני כנפו, ניב אהרונסון עריכת וידאו: ניר חן

יהושע סדן, שמאי מקרקעין המומחה לנזקי שריפות, התראיין לאולפן וואלה! NEWS במשדר החי שהתקיים הבוקר בעקבות מכת השריפות. "העלות הממוצעת של בנייה מחדש של דירה שנהרסה כליל היא 500,000 שקל לבנייה מחדש ועוד 200,000 לתכולת הדירה. סה"כ 700,000 כפול כל אחת מהדירות שניזוקו. כל השאר לפי היקף הנזק. חלק גדול מהנזק יהיה כנראה מנזקים קטנים יותר כמו חדירת עשן, לכלוך וכדומה, שאותם מכסה ביטוח סטנדרטי לדירה", אמר סדן.

לדבריו, אם אין ביטוח, צריך למצוא דרך משפטית לתבוע את גורם הנזק. בדרך כלל גורם הנזק בשריפות כאלה לא ידוע, ויש מקום להתייעצות משפטית כדי לתבוע את בעל הנכס שממנו פרצה האש.

התביעה צריכה להסתמך על שמאי נזקים שיעריך את הנזק למבנה ולרכוש ואת משך הזמן שהדייר היה צריך לשכור דירה אחרת. המדינה הזרימה כספי פיצוי באסונות כאלה, אבל לא ניתן להסתמך על כך באופן מלא. רכוש שיש לו ערך סנטימנטלי נמדד לפי הערך הממשי שלו. אם זה אלבום תמונות מהחתונה, אין לכך שום חשיבות בהערכת שוויו. הכי חשוב לדאוג לחיים עצמם כי הרכוש יושב בסופו של דבר".

  • עוד באותו נושא:
  • שריפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully