נושאים חמים

דעו את זכויותיכם: מה מגיע לקשישים מהביטוח הלאומי?

הביטוח הלאומי מפעיל מוקד מידע לקשישים ובני משפחותיהם. בין היתר ניתן לקבל מידע על מיצוי זכויות, פעילות בשעות הפנאי, מידע על שירותי הקהילה, ביקור מתנדבים, קבוצות תמיכה ועוד

ההורים שלכם מזדקנים, זה טבעי, אך לא בהכרח קל. הם זקוקים לתמיכה שלכם ויש כמה דרכים לעזור להם לשפר את איכות חייהם בתקופה הזו של הגיל השלישי

עודדו אותם לעשות ספורט: פעילות גופנית סדירה היא אחד מהדברים החשובים ביותר עבור קשישים. גם לאלה שלא עסקו בפעילות גופנית כל חייהם, מומלץ להתחיל להיות פעילים בגיל הזִקנה. לבני 65 ומעלה מומלץ לשלב את ארבעת סוגי התרגול הבאים: בניית סיבולת לב-ריאה ("אירובי"), בניית כוח שרירים, אימון יציבות ושיווי משקל וגמישות. הקפידו שהוריכם יתאמנו עם מדריך או קבוצה ששומרים שחלילה לא יפצעו במהלך האימון

פנו לביטוח הלאומי: שירות הייעוץ לקשיש של הביטוח הלאומי מעניק ייעוץ וסיוע לקשישים ובני משפחותיהם. תוכלו לקבל עבור הוריכם, את השירותים הבאים: ייעוץ במיצוי זכויות, מידע על שירותים בקהילה ופעילות בשעות הפנאי, ביקורי בית קבועים וחד פעמיים של מתנדבים, קבוצות תמיכה לקשישים – אלמנים אלמנות וגרושים במצבי משבר, מוקד טלפוני בנושאים הקשורים לזקנה בכל השפות ואפילו קבוצות תמיכה לקרובי משפחה המטפלים בזקנים.

בשלו עבורם אוכל בריא ומזין: אנשים בגילאי 65 ומעלה, פגיעים יותר לחוסרים תזונתיים וקיימת בקרבם שכיחות גבוהה יותר של בעיות תזונה. תפריט מגוון ומאוזן, בעיקר בגיל המבוגר, מסייע להפחתת היווצרות מחלות כרוניות, תורם לחיוניות בפעילות היומיומית, לאנרגיה ולמצב הרוח. ברשת תוכלו למצוא אינספור תפריטים ומתכונים בריאים שתוכלו להכין להוריכם. עשו בהם שימוש

בקרו אותם לעיתים תכופות עם הנכדים: לגבי הסעיף הזה, לא נראה לי שצריך באמת להרחיב. נכון?

אז שיהיה בהצלחה במלאכת הקודש שאתם עושים עם הוריכם, תחזיקו מעמד ואריכות ימים ובריאות לכולם.