וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק בפניות למוקדי שירות הלקוחות של חברות הביטוח

וואלה! NEWS

24.11.2016 / 16:36

בחברות הביטוח נערכים לעלייה משמעותית בהיקף הפניות של מבוטחים עקב אירועי השריפה ברחבי הארץ. כ-60% מבעלי הדירות מחזיקים בפוליסת ביטוח דירה, מרביתם במסגרת דרישות הלוואות המשכנתא

"בעקבות אירועי השריפה ברחבי הארץ חלה עלייה של יותר מ-100% בהיקף הפניות למוקדי השירות של חברת הביטוח. גם למוקד מכירת ביטוח דירה הגיעו יותר מפי 2 מהרגיל", כך אומר רענן סעד, משנה למנכ"ל ביטוח ישיר. לדבריו, בחברה נערכים לגידול משמעותי בפניות בימים הקרובים ובעיקר בתום האירוע כשאנשים ישובו לבתיהם.

כ-60% מהאוכלוסיה בישראל מחזיקים כיום בפוליסת ביטוח דירה, מרביתם במסגרת דרישות הלוואות המשכנתא. "יש לציין כי ביטוח הדירה במסגרת המשכנתא מכסה רק את המבנה, ולא את תכולתו. במקרים רבים סכום הביטוח של המבנה מבטא את סכום ההלוואה שנלקחה מהבנק, ולא את עלות הבנייה של הנכס", מציין סעד.

לשאלה מה חשוב לדעת במקרה של רכישת ביטוח, הוא משיב: "חשוב לוודא שגודל הדירה במ"ר, עליו דווח בעת רכישת הפוליסה עדכני. כדאי ליידע את חברת הביטוח בכל מקרה של תוספת בנייה. כמו כן כדאי לרכוש כיסוי כלפי צד שלישי – וזאת למקרה שהשריפה נובעת מרשלנות של המבוטח, ונגרם נזק לשכנים".

האם הפוליסה מספקת תשלום עבור דיור חלופי?

פוליסה סדירה מספקת דיור חלופי רק כאשר נגרם נזק ממשי לדירה, שלא מאפשר המשך מגורים בו. במקרה שהדיירים מתבקשים להתפנות מטעמי בטחון, אך לא נגרם למבנה נזק בפועל, אין כיסוי. בכל מקרה שבו הדיירים מתבקשים להתפנות מדירתם מטעמי בטחון, וכל עוד הסכנה אינה מיידית, מומלץ לסגור חלונות ודלתות כדי למנוע נזקי עשן ופיח.

בהתייחס לשאלה – מה כדאי לקחת מהדירה כשחייבים לפנות אותה בגלל שריפה, ממליץ סעד לגבות תמונות ומסמכים אישיים חשובים בענן, מאחר שאלה נושאים ערך סנטימנטלי שאי אפשר להשיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully