וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסטרו בדרך לשותפות באורבניקה לפי שווי של כ-120 מיליון שקל

אילנית חיות

27.11.2016 / 16:53

לאחר ההשקעה בקבוצת הודיס, מנהלת קסטרו מו"מ לרכישת נתח מרשת האופנה המוזלת, המפעילה 5 סניפים ונמצאת בבעלות דומה להודיס, וכן כוללת את הדוגמנית והפרזנטורית של הרשת בר רפאלי

בר רפאלי. שוקה כהן, יח"צ,
בר רפאלי, אורבניקה/שוקה כהן, יח"צ

3 חודשים אחרי שרכשה 26.4% ממניות קבוצת מותגי האופנה הודיס, חברת קסטרו ( 10,960 -0.27% ) בדרך לשותפות גם ברשת אורבניקה. ל"גלובס" נודע כי קסטרו מנהלת משא-ומתן מתקדם לכניסה לשותפות ברשת האופנה המוזלת, שמבנה הבעלות בה דומה לזה של קבוצת הודיס, למעט שותף קנדי שעליו הצהירו בעלי הרשת אך הוא אינו רשום כבעל מניות ברשם החברות.

לדברי יוסי גביזון, שותף מרכזי בקבוצת הודיס ובאורבניקה, "לאורבניקה יש שותף, מייקל גולד, שלא מחזיק במניות, אך הוא בעל הרעיון והספק הראשי".

בימים האחרונים התקיימו פגישות ממושכות עם גבי רוטר, מנכ"ל ומבעלי השליטה בקבוצת קסטרו. המשא-ומתן בין הצדדים מתנהל לפי שווי של כ-120 מיליון שקל לאורבניקה, שווי גבוה יחסית בהתחשב בעובדה שהסניף הראשון של הרשת הוקם רק לפני שנה וחצי.

יצוין כי במסיבת העיתונאים שכינסה בשעתו קסטרו על-מנת לבשר על עסקת הודיס, לא הסתיר רוטר את רצונו להיכנס כשותף גם ברשת אורבניקה. "בהתחשב במקורות הכספיים שלנו בחברה, נתקדם קודם למימוש האופציה. לגבי אורבניקה, זה לא בידינו ובידיהם להחליט, אבל אנחנו בפירוש רוצים לשתף פעולה בכל רשתות הקבוצה", אמר אז.

רשת אורבניקה חנכה את הסניף הראשון שלה במאי 2015 בסינמה סיטי בראשון-לציון. הסניף משתרע על שטח של 2,500 מ"ר, בשתי קומות. מאז פתחה הרשת 4 סניפים נוספים - בביג פאשן אשדוד, בקניון הנגב בבאר-שבע, בקניון עזריאלי בתל-אביב ובקניון מול הים באילת. ככל הידוע, לרשת יש חוזים לפתיחת 5 סניפים נוספים.

בדומה לקבוצת הודיס, גם באורבניקה ישנו ריבוי של שותפים הכוללים את יוסי גביזון, העומד בראש קבוצת הודיס ומחזיק ב-31% מהמניות; אלי גבי, המחזיק ב-21% מהמניות; ושותפים נוספים כמו אורן בר-גיל, ניצן ישראלי ומריאנו קרפ. מי שעוד מחזיקות במניות אורבניקה (ובהודיס) הן הדוגמנית בר רפאלי (2% מהמניות) ואמה ציפי (1%).

השיווק של רשת אורבניקה נבנה על המותג בר רפאלי, על כל המשתמע מכך. רפאלי משמשת כפרזנטורית של אורבניקה לצד היותה פרזנטורית של הרשתות האחרות בקבוצת הודיס - הודיס וקרולינה למקה.

ההשראה לרשת אורבניקה היא רשת פרימארק המשגשגת באירופה, אם כי הדמיון בין שתי הרשתות אינו גדול. אורבניקה מציעה אופנה לכל המשפחה, מינקות ועד לגיל המבוגר, והפריטים בחנות כוללים אופנת בייסיק, בגדי ערב, בגדי ספורט, הלבשה תחתונה וכן נעליים, תכשיטים, תיקים ואקססוריז.

בעבר מסר גביזון כי קצב המכירות השנתי של אורבניקה הוא 180-200 מיליון שקל, והרווח הגולמי עומד על כ-40%.

בעת השקת הרשת הודה גביזון כי "ההשראה היא פרימארק. יש עוד חברות כאלה בעולם בתחום הספורט שמוכרות איכות במחיר נמוך. אני קונה הרבה שנים בפרימארק ומכיר אותם היטב, אבל אין פה חיקוי. הקונספט שלי הוא למכור בזול ובאיכות טובה. המחירים תואמים מאוד לשוק האנגלי של פרימארק - המחירים באורבניקה נמוכים ב-50% מרשת H&M. אורבניקה תשפיע על כולם, כולל הבזארים וחברות האופנה. נפתח בוודאות יותר מ-10 חנויות". גביזון העריך אז גם כי מחזור המכירות של הרשת יגיע בעתיד ל-600 מיליון שקל בשנה.

לדברי בכיר בענף הקניונים, "אורבניקה עונה על צורך. בסוף לא ממציאים את הגלגל אלא עונים על צורך. מבחינת איכות - תלוי למה משווים אותה; אם משווים לקסטרו, אז ברור שהאיכות יותר נמוכה, אבל אם משווים לרשתות הדיסקאונט הלא ממותגות, האיכות טובה יותר, כשאורבניקה מעניקה חוויית קנייה. אורבניקה אמנם התחילה כהצלחה ענקית אך חוותה לאחר מכן ירידה, ועכשיו הם מנסים לשפר אותה".

עסקת הודיס: לפי 356.4 מיליון שקל

כאמור, באוגוסט השנה חתמה קסטרו על הסכם לרכישת 26.4% ממניות קבוצת הודיס תמורת 75 מיליון שקל ולפי שווי חברה של 356.4 מיליון שקל (לפני הכסף).

קבוצת הודיס כוללת את פעילות רשת אופנת הבייסיק הודיס (77 סניפים), רשת אביזרי האופנה טופ טן (75 סניפים), רשת המשקפיים קרולינה למקה (73 סניפים) והזיכיון לרשת האביזרים הבינלאומית אקססורייז (17 סניפים).

קסטרו שילמה 53.75 מיליון שקל במזומן למוכרים, עוד 21.25 מיליון שקל הוזרמו לקבוצת הודיס, ובמקביל הקצתה קסטרו למוכרים 4.99% ממניותיה.

במועד מימוש האופציה תשלם קסטרו 100 מיליון שקל נוספים, מתוכם 78.75 מיליון שקל ישירות לבעלי המניות, ו-21.25 מיליון שקל יוזרמו לקבוצה. קבוצת הודיס התחייבה בעסקה לאמץ מדיניות של חלוקת דיבידנד בגובה 50% מהרווחים.

רשת האופנה קסטרו, שבשליטת משפחת רוטר, נסחרת בשווי של 585 מיליון שקל. החברה פרסמה בשבוע שעבר דוחות כספיים טובים לרבעון השלישי של 2016, עם גידול של 8.4% בהכנסות לרמה של 253 מיליון שקל, עלייה של 36.4% ברווח התפעולי לכ-9 מיליון שקל וגידול של 57% ברווח הנקי שהגיע לכ-7 מיליון שקל. לעלייה במכירות נלוותה עלייה של 3.7% במכירות של חנויות זהות ופתיחת חנויות נוספות.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה קסטרו עלייה של כ-10% בהכנסות לרמה של 734.4 מיליון שקל, גידול של 26.7% ברווח התפעולי ל-35.1 מיליון שקל, והתרחבות של 36.8% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-26 מיליון שקל.

מקסטרו נמסר כי "אין זה סוד שקסטרו רצתה ורוצה את אורבניקה, אך הנושא תלוי בשותף הקנדי של האחרונה, כפי שציינו בעבר. כיום לא מתנהל משא-ומתן בנושא", הדגישו בחברה.

אורבניקה

שנת הקמה: מאי 2015

פעילות: רשת אופנה מוזלת

מספר סניפים: 5

קצב מכירות שנתי: 180-200 מיליון שקל

בעלים: יוסי גביזון (31%), אלי גבי (21%) ומשקיעים נוספים, כולל ניצן ישראלי, אורן בר-גיל, מריאנו קרפ, בר רפאלי (2%), ציפי רפאלי (1%)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully