וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגורם הכי פחות אהוד בישראל: הביטוח הלאומי

28.11.2016 / 9:32

מדד שדרות 2016 מדרג גם השנה את הפוליטיקאים כבעלי התפקידים הכי פחות אהודים. הגורם האהוד ביותר – צה"ל. עוזי דיין: "הישראלים ממשיכים לאהוב ולא לאהוב כדרכם, בלי לעשות חשבון"

המוסד לביטוח לאומי. ראובן קסטרו
הביטוח הלאומי/ראובן קסטרו

הגופים האהודים ביותר הם צה"ל, מד"א וזק"א, בעוד הגופים הכי פחות אהודים הם המפלגות, הביטוח הלאומי וחברות הסלולר. כך עולה מסקר שבחן את מידת האהדה שרוכש הציבור למגזרים, בעלי התפקידים והגופים הבולטים במדינה. הסקר נערך לקראת כנס שדרות לחברה ה-14, שיתקיים ב-29-30 בנובמבר במכללה האקדמית ספיר ובסינמטק שדרות.

הביטוח הלאומי תופס השנה את מקומן של חברות הסלולר בחמישייה הפותחת של כלל הגורמים הכי פחות אהודים בישראל. בעלי התפקידים האהודים ביותר הם רופאים, מורים ואנשי צבא. המורים תופסים השנה את המקום השני, לפני אנשי הצבא. עם בעלי התפקידים הכי פחות האהודים נמנים הפוליטיקאים, ובפער גדול יחסית אחריהם עורכי דין, עיתונאים ואנשי תקשורת.

הקבוצות האהודות ביותר הן סטודנטים ואנשי המחאה החברתית, והמגזרים האהודים ביותר הם חילונים ועולים חדשים. מנגד, הקבוצות הכי פחות אהודות הן אלה שבחרו לא לשרת בצבא והטייקונים, והמגזרים הכי פחות אהודים גם השנה הם ערבים, שמאלנים ועובדים זרים.

הסקר נערך על ידי מכון רותם בניהולו של ד"ר אריה רותם, בקרב 502 גולשים יהודיים בגיל 18 ומעלה. הנדגמים דירגו את מידת אהדתם לאותם גופים, מגזרים או בעלי תפקידים בסולם 1-5, כשציון 1 מבטא חוסר אהדה מוחלט וציון 5 מבטא אהדה רבה מאוד, ולאחר מכן הציונים הממוצעים תוקננו לסולם 0 עד 100.

ב-14 השנים שבהן נערך הסקר ניתן לראות כי נרשמה ירידה עקבית במידת האהדה לפוליטיקאים, ובמקביל גם ירדה האהדה לסטודנטים, לקיבוצניקים ולדתיים לאומיים. מנגד, נרשמה עלייה ברורה במידת האהדה לחרדים, לרבנים, לתלמידי ישיבה ולאנשים שנמנעים מלשרת בצה"ל. כותבי המחקר סבורים כי ניתן לייחס את האהדה הזו למגמת ההתחזקות של המסורת.

חוסר האהדה לגורמים כגון צעירים שאינם משרתים בצה"ל, פוליטיקאים, מפלגות וערבים, רק הולך וגובר בשנתיים האחרונות. הקבוצות שהכי פחות אוהדות את בג"ץ הן צעירים, דתיים, בעלי הכנסה נמוכה ומשיבים מירושלים. חילונים היא קבוצת האוכלוסייה שהכי פחות אוהדת את המפלגות ואת חברה קדישא, בעוד שאת חברות האשראי הכי פחות אוהדים צעירים בני 25-34.

נשיא הכנס, אלוף (מיל') עוזי דיין: "הישראלים ממשיכים לאהוב ולא לאהוב כדרכם, בלי 'לעשות חשבון'". הוא ציין כי כנס שדרות לחברה יביא גם השנה הצעות פעולה בסוגיות החברתיות-כלכליות הבוערות שחשיבות הטיפול בהן עולה מכל ממצאי מדד הישראליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully