וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגודל לא קובע, אבל אריכות הימים בהחלט כן

1.12.2016 / 12:56

מהו גורד השחקים הראשון במזרח התיכון, איפה נמצא הכביש הארוך ביותר בעולם, איפה גר האיש המבוגר ביותר בעולם ומהי הסוללה החזקה ביותר בעולם? בדקנו

יש דברים שאי אפשר להתעלם מגילם, מאורכם או מיכולת ההישרדות שלהם. קיבצנו בשבילכם כמה תופעות מרשימות – חלקן בתפוצות וחלקן פה אצלנו, ממש מתחת לאף.

לא כמו ריו, אבל בכל זאת: גורד השחקים הראשון במזרח התיכון

קניון עזריאלי ובסיס הקריה, תל אביב. יוני 2016. ראובן קסטרו
לקחו ממנו את התהילה. מגדלי עזריאלי/ראובן קסטרו

תל אביב איננה ניו יורק, והסקיי ליין שלה בהחלט איננו מרשים כמו זה של ערים גדולות כמו שנגחאי, לונדון או ריו דה ז'נרו, אבל גם לנו יש את גורד השחקים הראשון שלנו – הלא הוא מגדל שלום. נכון, מאז הקמתו בשנת 1965 על חורבות גימנסיה הרצליה הוקמו כבר כמה בניינים שגזלו ממנו את התואר הנחשק "גורד השחקים הגבוה בישראל", אבל מגדל שלום (או "כלבו שלום") יהיה תמיד גורד השחקים הראשון בישראל, ואף הגבוה ביותר בשעת הקמתו במזרח התיכון כולו. המגדל מתנשא לגובה 120 מטר והוא מונה 34 קומות.

עד 112 (לפחות!): האיש המבוגר ביותר בעולם

ישראל קרישטל, האיש המבוגר ביותר בעולם בן 112. באדיבות המשפחה
מי אמר שסוכר לא טוב לבריאות?/באדיבות המשפחה

בינואר האחרון, בעקבות פטירתו של האדם המבוגר בעולם דאז, יצא למרחקים שמו של ישראל קרישטל, ניצול שואה מחיפה. הוא נולד בספטמבר 1903 ונכון ל?2016 הוא האדם המבוגר ביותר החי בעולם, זאת גם על פי ספר השיאים של גינס. קרישטל, אגב, הוא יצרן ממתקים לשעבר, עבודה שעזרה לו לשרוד בתקופה המטורפת ביותר במאה ה?20 – מלחמת העולם השנייה. כשסיפרו לו, אגב, שהוא האיש המבוגר ביותר בעולם הוא השיב: "שמחת זקנתי".

אל תעזו לזרוק אותה לפח: הסוללה בעלת אורך החיים הגבוה ביותר

דורסל.
Duracell Ultra Power

והרי החדשות: Duracell השיקה לאחרונה בישראל את הסוללה בעלת אורך החיים הגבוה ביותר שלה: Ultra Power. הלב העוצמתי של Duracell יפעם בקרוב בהרבה מאוד מוצרים בישראל.

כשחושבים על סוללה חזקה מיד חושבים על Duracell. אבל מה הופך את הסוללה המפורסמת לחזקה כל כך? לא ייתכן שזה גודל המכל, שכן זה עניין סטנדרטי המשותף לכל הסוללות. כמו בכל תחום, גם כאן אין להסתכל בקנקן בלבד. הסוד לאיכות הסוללות ולשרידותן הוא בהרכבן: הסוללה מורכבת ומתוכננת כך שתספיק ליותר זמן מכל סוללה אחרת.
שליש מהסוללות המושלכות לפח עדיין לא סיימו את תפקידן בעולם והן מושלכות אליו רק משום שכבר אינן מספיקות למכשיר שאליו הוכנסו. החידוש האחרון מבית Duracell פשוט והגיוני כל כך שממש מוזר שלא היה שם קודם - אינדיקציה לכמות האנרגיה שנותרה בסוללה שלכם. זה עובד כך: מחזיקים את הסוללה, לוחצים משני צדיה ומגלים, באמצעות תצוגה המבוססת על טמפרטורה, כמה אנרגיה עוד נותרה בה. ייתכן שהסוללה כבר לא מספיקה, למשל, לשימוש בצעצוע, אבל מספיקה בהחלט לשימוש בשלט של הטלוויזיה.

אי אפשר לעצור אותה: השפה השרידה ביותר בעולם

כתבי קודש. ShutterStock
אולי עברית פועלת על דורסל?/ShutterStock

קיימות עוד שפות עתיקות בעולם, על זה אין עוררין, אולם עברית היא השפה היחידה בעולם ששהתה בתרדמת (כשפת דיבור) במשך 1700 שנה, וקמה לתחייה. מתקופת מרד בר כוכבא – עת הפסיק הדיבור העברי – ועד לסוף המאה ה?19 – עת התעוררה התנועה הציונית - שימשה העברית לשון תרבות ויצירה בלבד. היא הוחייתה כלשון דיבור, כידוע, על ידי אליעזר בן יהודה ושותפיו למעשה. תהליך כזה לא קרה לאף שפה בעולם.

הכביש שאין לו סוף: הכביש הארוך ביותר בעולם

כביש אוסטרליה. ShutterStock
יש לאן לשאוף: כביש מספר 1 באוסטרליה/ShutterStock

נכון להיום כביש מספר 1 באוסטרליה, המשתרע על פני 24 אלף קילומטרים, הוא הכביש הלאומי הארוך ביותר בעולם. עד שתגיעו לאוסטרליה תוכלו לצלוח את ישראל ביום אחד בלבד על כביש 90 – הכביש הארוך ביותר בארץ, המתפרש על פני 480 קילומטרים המחברים שלל כבישים מקומיים שלא היו קשורים זה לזה בעבר. בסוף שנות ה?60 נסלל המקטע האחרון בכביש ומאז אפשר לנסוע באופן רציף מאילת עד למטולה.

וואלה! NEWS בשיתוף Duracell Ultra Power
  • עוד באותו נושא:
  • בטריות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully