וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות: דמי הניהול שמשלמים הגמלאים - שערוריה

1.12.2016 / 7:53

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התארח בישיבת הועדה הציבורית לבחינת עתיד ענף הביטוח. "הממשלה צריכה לעודד ביטוח סיעודי במגוון כלים, אפילו בגישה הקפיטליסטית של ז'בוטינסקי, מרפא ציבורי נמצא באחריותה"

מערכת וואלה!

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התארח הבוקר (ד') בישיבת הועדה הציבורית לבחינת עתיד ענף הביטוח. ניסנקורן תקף את רפורמת ברירת המחדל של אגף שוק ההון ותהה מדוע סלינגר סירבה להורדת תקרת דמי הניהול.

"אני סקפטי לגבי הצלחת קרן ברירת המחדל. דמי הניהול השערורייתיים ביותר הם אלו שמשלמים הגמלאים, ארבעת אלפים שקלים מדי שנה יורדים מהפנסיה שלהם בשל דמי הניהול הגבוהים. זאת טרגדיה שהמפקחת לא עוסקת בה, ואנחנו נמצא את ההזדמנות להכריח אותה לטפל בזה".

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שמואל סלבין, הוסיף על כך ואמר: "מדינת ישראל מתנערת מלעסוק בכך מפני שלגמלאים אין כח פוליטי או מי שיגן עליהם".

יו"ר ההסתדרות פרס את משנתו בנוגע למשבר הסיעוד: "הממשלה צריכה לעודד ביטוח סיעודי במגוון כלים – ביטוחים קולקטיבים ארוכי טווח, ביטוח סיעוד ממלכתי, ביטוח סיעודי פרטי, קופות החולים, ואג"ח מיועד. אפילו בגישה הקפיטליסטית של ז'בוטינסקי – מרפא הינו באחריות הממשלה".

יו"ר אמון הציבור גלית אבישי אמרה בתגובה: "הבעיה האקוטית ביותר בתחום הסיעוד הינה הקשיים שמטילות חברות הביטוח על מימוש הפוליסות. מנתונים שאספנו עולה כי 97% מהתביעות בבתי המשפט בנושאי סיעוד מתקבלות. אני מצפה מההסתדרות להפעיל לחץ על חברות הביטוח בנושא".

ניסקורן אמר בתגובה: "לממשלה יהיה נוח שנטיל את האחריות על החברות. מי שצריכה לשאת באחריות בכל עולם הסיעוד היא הממשלה".

הועדה לעתיד הביטוח - ניסנקורן. מערכת וואלה!
סער/מערכת וואלה!

נשיא לשכת סוכני הביטוח אריה אברמוביץ סקר את מתווה הלשכה לפתרון משבר הסיעוד הקולקטיבי בקרב גילאי 75 ומעלה. "המתווה שבנינו באמצעות אקטואר מציע פתרון לכ-50 אלף אזרחים בגילאי 75 ומעלה, העומדים להיפלט מביטוחי הסיעוד הקבוצתיים. אלה יזכו לפוליסת סיעוד בדמי ביטוח מוזלים ומסובסדים בעלות חודשים של 500 שקלים, כרבע מהמחיר אותו הם נדרשים לשלם כיום".

לדבריו, גובה הפיצוי החודשי במקרה בו המבוטח יהפוך לסיעודי יהיה שלושת אלפים שקלים. "סוכני הביטוח ישווק את ביטוחי הסיעוד הללו ללא עמלה. סך התקצוב השנתי הנדרש לנושא ב-5 השנים הקרובות הינו 710 מיליון שקלים בו יישאו מדינת ישראל וחברות הביטוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

למה נשים מרווחות פחות מגברים?

בהתייחסו למשבר הפנסיה בישראל אמר יו"ר ההסתדרות: "בכוונתנו לפעול להגדלת ההפרשות לפנסיה ל-20.5% בכל המשק. יחד עם זאת, כולם מדברים על משבר הפנסיה, אבל שוכחים את הביטוח הלאומי. ממשלת ישראל חייבת להגדיל את הקצבאות הנמוכות של ביטוח לאומי".

בנוגע לפערי השכר בין גברים לנשים ציין ניסנקורן: "נשים מרוויחות פחות מגברים משלוש סיבות עיקריות: חלקיות המשרה, בחירת מקצוע – גברים בוחרים מקצועות מוטי הכנסה ונשים לא, ואי קיום שכר שווה בין עובד לעובדת . אם נוריד את שעות העבודה ל-40 שעות שבועיות מייד נקטין את הפער"

בראשות הוועדה הציבורית עומד השר לשעבר, גדעון סער, והיא כוללת את מנכ"ל משרד האוצר לשעבר שמואל סלבין, המפקח על הביטוח לשעבר רו"ח דורון שורר,יו"ר אמון הציבור גלית אבישי, ונשיא לשכת סוכני ביטוח אריה אברמוביץ.

וואלה! NEWS בשיתוף לשכת סוכני הביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully