וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור או כלכלה: מה מטריד יותר את אזרחי העולם?

1.12.2016 / 13:35

הסקר השנתי שעורך מכון "גלובסקאן" בוחן את הבעיות המעסיקות את אזרחי העולם. בעוד שבעיות כלכליות מעסיקות את רוב אזרחי העולם כשהם נשאלים לגבי מדינתם - בראייה גלובלית הטרור נחשב לבעייה מספר אחת

AP

טרור? מצב כלכלי? מהן הסוגיות המטרידות ביותר את רוב אזרחי העולם? על שאלה זאת ניסה לענות הסקר השנתי של מכון מחקרי דעת קהל "גלובסקאן", שנערך ב-25 מדינות שונות (ובהן גם ישראל). הסקר ניסה לבדוק מהי מידת האמון הציבורית בממשלה ובפרלמנט, בארגונים החברתיים ובתקשורת, ובעיקר במגזר הפרטי. הסקר ניסה גם לבדוק מה מטריד את האזרח הממוצע, מה לדעתו האתגר המשמעותי העומד בפני המדינה שלו, ומהו האתגר העולמי הכולל.

הדבר המדאיג ביותר את האזרחים במדינתם הם על פי הסקר הן בעיות כלכליות וחוסר תעסוקה. למקום השני הגיעה השחיתות, הפשע ניצב במקום השלישי ובעיות פוליטיות במקום הרביעי.

אבל לא בכל העולם דואגים האזרחים מאותם דברים. מחלוקה למדינות,עולה שאת אזרחי ארצות הברית מעסיקות הבעיות הפוליטיות (הסקר נערך הרבה לפני הבחירות), את קנדה, סין ורוסיה הבעיות הכלכליות, את גרמניה ובריטניה בעיות ההגירה ואת ישראל, איך לא, סוגיית הטרור.

כשנשאלו הנסקרים מה הבעיות המסכנות את העולם באופן כללי הגיע הטרור למקום הראשון, לאחר מכן הציבו הנסקים את הכלכלה ובמקום השלישי את הבעיות הסביבתיות. יצויין כי תושבי המדינות המתפתחות שמו דגש על הבעיות הכלכליות בעוד תושבי המדינות המתועשות סברו שהטרור הוא הבעיה המרכזית על סדר יומו של העולם.

ההבדלים בין אזרחוי המדינות המתועשות לאזרחי המדינות המתפתחות בא לידי ביטוי גם ברמת האמון אותם רוחשים הנסקרים לגבי המערכות בסביבתם. על פי הסקר, תושבי המדינות המתפתחות רוחשים אמון רב יותר לתקשורת מאשר אזרחי המדינות המתועשות. במדינות המתפתחות גם רוחשים אמון רב יותר בממשלה ובשוק הפרטי.

על פי הממצאים, קיימת עלייה ניכרת מאז 2002 ועד היום בדרישה לחקיקה שתחייב חברות לעמוד בסטנדרטים סוציאליים וסביבתיים ולא לתת לחברות להחליט בעצמן את מידת ההשקעה שלהן בנושאים אלה. הנסקרים אמרו כי הם מצפים מהחברות לחדשנות וליחס הוגן לעובדיהן. תמיכה בצדקה, ידידותיות לסביבה, יושרה ופתיחות ניצבו בעבר בתחתית סולם העדיפויות של הנסקרים, אולם מאז שנת 2008, תקופת המשבר הכלכלי, ישנה עלייה מתמדת בעניין הציבורי באחריות תאגידית מצד החברות הגדולות. כך למשל, עובדים הצהירו כי הם מעריכים את המעביד שלהם יותר מאז שבחר להעמיד בראש סדר העדיפויות שלו את הנושא הסוציאלי והסביבתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ממצאי הסקר יוצגו בכנס הבינלאומי לאחריות תאגידית שמקיים ארגון "מעלה" לאחריות תאגידית בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully