וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנזקי הקור: מחירי המלפפונים והקישואים זינקו

1.12.2016 / 13:56

הקור בלילות הזיק לגידולי המלפפונים והקישואים והמחיר הסיטוני שלהם זינק ל-7.8 שקלים לק"ג. משרד החקלאות התיר יבוא פטור ממכס מירדן וטורקיה

מלפפונים וקישואים. צילום: אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
מלפפונים/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אירה אימרגליק

מחירי המלפפונים והקישואים זינקו בשבועות האחרונים עקב שינויי מזג האוויר. המחיר הסיטוני של מלפפונים עלה בתוך שבוע מ-4 שקלים לק"ג ל- 7.8 שקלים לק"ג. ככלל, בעונה זו מחיר המלפפונים גבוה מן הממוצע העונתי העומד על כ-5 שקלים לק"ג. השנה בשל הטמפרטורה הנמוכה בלילות, שמעכבת ומאטה את הבשלת המלפפון, נוצר מחסור במלפפון ומחירו עלה.

יש לציין כי המחיר הסיטוני הוא לא המחיר הסופי לצרכן, וכל קמעונאי קובע את המחיר הסופי בהתאם לראות עיניו. בעוד שחלק מרשתות השיווק העלו את מחירי הירקות במאות אחוזים, במשרד החקלאות מציינים כי מחירי המלפפונים לצרכן עלו בצורה מתונה בחלק מהחנויות וזאת עקב מבצעים נקודתיים שנובעים משיקולים מסחריים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מלפפונים וקישואים. צילום: אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
קישואים/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אירה אימרגליק

המחסור במלפפונים צפוי להמשך עוד כשבועיים לפחות, לאור זאת, מאפשר משרד החקלאות יבוא פטור ממכס של מלפפונים מירדן ללא הגבלת כמות. מתחילת השבוע נכנסו מירדן כ-1,000 טון מלפפונים, המהווים כמחצית מצריכת המלפפונים השבועית הממוצעת בישראל (2,300 טון צריכה שבועית). המשרד גם פתח את האפשרות לייבא מלפפונים ללא הגבלה מטורקיה.

כמו כן, בשבועות האחרונים המחיר הסיטוני של קישואים עלה ל-7.8 שקלים לק"ג, עקב הקרה בלילות האחרונים, שפגעה בקישואים הגדלים בשטחים פתוחים. מההערכות שבוצעו במשרד החקלאות עולה כי המחסור בקישואים ימשך לפחות גם בחודש הקרוב. גם במקרה זה יאפשר משרד החקלאות ייבוא פטור ממכס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully