וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית חיסכון לכל ילד יוצאת לדרך - שאלות ותשובות

עמירם ברקת

4.12.2016 / 15:11

במשך 18 שנות חיסכון כל בעל תוכנית חיסכון יוכל לצבור 11-41 אלף שקל. המטרה: "נוודא שלכל ילד יהיו לפחות 20 אלף שקל להתחיל איתם את החיים"

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

ועדת הכספים אישרה היום (א') את תוכנית חיסכון לכל ילד של שר האוצר משה כחלון, שבמסגרתה ייצבר לזכותו של כל ילד סכום חודשי של 50 שקל או 100 שקל (בכפוף להשתתפות ההורים) החל מה-1 לינואר. יו"ר הוועדה משה גפני ציין כי יש מקום להעניק פטור לילדים מתשלום מס על רווחי ההון שייצברו בחיסכון, וחבר הוועדה מנואל טרכטנברג (עבודה) מתח ביקורת על-כך שהתוכנית מומנה בחלקה מקיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה.

עד 1 ביוני ההורים מתבקשים להודיע אם להפקיד את ההפקדות החודשיות לילדיהם בחשבון בנק או בקופת גמל - וכן לבחור את מסלול ההשקעה

בימים הקרובים יפיץ הביטוח הלאומי 1.4 מיליון מכתבים להוריהם של 2.7 מיליון ילדים בגילאי 0 עד 18 הזכאים לקצבאות ילדים. ההורים יתבקשו להודיע לביטוח הלאומי עד ל-1 ליוני האם להפקיד את ההפקדות החודשיות לילדיהם בחשבון בנק או בקופת גמל. כמו כן יידרשו ההורים לבחור עבור ילדיהם מסלול השקעה בהתאם למידת הסיכון. מהביטוח הלאומי נמסר כי עד כה כבר הודיעו 60 אלף הורים על בחירותיהם.  במידה וההורים לא יבחרו היכן ינוהלו כספי החיסכון, הכסף ייחסך בהתאם למסלול ברירת מחדל, לילדים עד גיל 15 בקופת גמל, ולילדים מעל גיל 15 בבנק.

על מנת לסייע לביטוח הלאומי לעמוד בלוחות הזמנים התובעניים החליטה היום וועדת הכספים לפצל את תוכנית חיסכון לכל ילד מחוק ההסדרים, ולאשרה באופן מיידי בקריאה שניה ושלישית, כך שלא תתעכב אם יחולו עיכובים באישור חוק ההסדרים.

ניתוח שפרסם היום האוצר מראה כי הסכומים שניתן לצבור באמצעות התוכנית ינועו בין 11 ל-41 אלף שקל על פני 18 שנות חיסכון. המשתנים שעשויים להגדיל את הסכום הם גובה התשואה, השתתפות ההורים וגובה הריבית או התשואה על החיסכון.

כשימלאו לילד 18 שנים, תפקיד המדינה מענק בסך 500 שקל לכל ילד כפיצוי על המס שנוכה מרווחי החיסכון. הילד יוכל למשוך את כספי החיסכון באישור ההורה או להמשיך ולחסוך עד גיל 21 - אז תפקיד המדינה מענק נוסף בסך 500 שקל לחיסכון.

בתוכנית יופקד גם תשלום רטרואקטיבי עבור החודשים מאי 2015 עד דצמבר 2016, במספר פעימות, ובהתאם לזכאות לקצבת ילדים בחודשים אלה. סכום התשלום הרטרואקטיבי הוא כ-3 מיליארד שקל.

שר האוצר משה כחלון אמר היום כי "נוודא שלכל ילד יהיו לפחות 20 אלף שקל להתחיל איתם את החיים, ובמידה ויחסוך עד גיל 21 נוסיף לו סכום נוסף לחיסכון. יחד עם הפיקדון מהשירות הצבאי, צעיר בישראל יוכל לצאת לחייו החדשים עם כמות משמעותית של עשרות אלפי שקלים שיאפשרו לו לממן לימודים, לפתוח עסק או לרכוש דירה. אני שמח שאנחנו מוציאים את התוכנית לפועל, לאחר ששכבה שנים על גבי שנים במגירות משרד האוצר".  

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מהי תוכנית חיסכון לכל ילד?

בינואר 2017 יפתח הביטוח הלאומי תוכנית חיסכון לכל ילד עד הגיעו לגיל 18.

בתוכנית החיסכון יופקדו 50 ¤ בחודש לכל ילד, בנוסף לקצבת הילדים המשולמת עבורו. הכספים יועברו לחיסכון ייעודי על שם הילד, בקופת גמל או בבנק, לפי בחירת ההורים. ההורים יוכלו גם להוסיף לחיסכון של כל ילד 50 ¤ נוספים מקצבת הילדים, ולהכפיל את סכום החיסכון ל- 100 ¤ בחודש.

תוכנית החיסכון תאפשר לילד להתחיל את חייו הבוגרים עם סכום כסף התחלתי, שייפתח בפניות הזדמנויות חדשות.

מתי נפתחת תוכנית החיסכון?

תוכנית החיסכון תיפתח על ידי הביטוח הלאומי בינואר 2017.

בתוכנית יופקדו תשלומים רטרואקטיבית עבור חודשים מאי 2015 עד דצמבר 2016, בהתאם לזכאות של הילד לקצבת ילדים בחודשים אלה.

התשלום הרטרואקטיבי יופקד לחיסכון ב- 4 מועדים.

לא קיבלתי הודעה מביטוח לאומי על תוכנית חיסכון לילדים, ואני לא יודע היכן מופקדים כספי החיסכון של ילדיי?

עליך להתקשר למוקד הטלפוני של הביטוח הלאומי 2637*, ונציגי המוקד יעדכנו אותך באיזה גוף מופקדים כספי החיסכון.

מלאו לי 18 באוגוסט 2015, האם תיפתח לי תוכנית חיסכון?

כן, כיוון שתוכנית החיסכון תיפתח גם לילדים שמלאו להם 18 ממאי 2015 עד דצמבר 2016.

בחיסכון יופקדו 50 ¤ עבור כל חודש שבו שולמה עבורך קצבת ילדים, ממאי 2015 ועד החודש שבו מלאו לך 18 שנה, וכן יופקד מענק בסך 500 ¤.

תוכל לבחור היכן לנהל את כספי החיסכון (בקופת גמל או בבנק), ולאחר הבחירה תוכל למשוך את כספי החיסכון באישור ההורה.

אם לא תמשוך את כספי החיסכון עד גיל 21, יפקיד הביטוח הלאומי לחיסכון מענק נוסף בסך 500 ¤. מגיל 21 תוכל למשוך את כספי החיסכון בכל עת, ללא אישור ההורים.

מי קובע היכן ינוהל החיסכון?

ההורה יכול לבחור בתקופת הבחירה את הגוף שינהל את החיסכון (קופת גמל להשקעה או בבנק) ואת מסלול ההשקעה של החיסכון. בחירת קופת הגמל להשקעה או הבנק תהיה מבין רשימת הקופות או הבנקים, שנבחרו על ידי משרד האוצר. את רשימת הקופות והבנקים תוכל למצוא באתר "חיסכון לכל ילד", בכתובת hly.gov.il

אם ההורה לא יחליט בפרק זמן זה, יפתח הביטוח הלאומי לילד תוכנית חיסכון באופן אקראי בקופת גמל או בבנק, בהתאם למסלול ברירת מחדל (לינק למסלול ברירת מחדל באתר).

כיצד אני בוחר בגוף החוסך?

תוכל לבחור עד 1.6.2017 באיזה גוף לנהל את החיסכון (קופת גמל להשקעה או בנק) ובאיזה מסלול השקעה באתר "חיסכון לכל ילד" בכתובת hly.gov.il, או באתר הביטוח הלאומי (להכניס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully