וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 שעות עבודה ביום הפכו אותי למתאימה לניהול חברה בסין

5.12.2016 / 15:24

וירג'יניה יו טאנג אמנם נולדה בשנחאי אבל חייתה רוב ימיה במערב. לאחר לימודיה חזרה טאנג למולדתה והקימה חברה פיננסית מצליחה. איך מצליחה אישה בשוק הסיני הגברי?

מערכת וואלה!

סיפורה של וירג'יניה יו טאנג, אשת עסקים ויזמית בתחום הפיננסים שהגיעה לישראל לקראת כנס 'נשים בחזית' של סלונה אשר יתקיים ב – 6 בדצמבר, במסגרתו תעביר הרצאה בנושא יזמות ועצמאות נשית בזירת העסקים הכי גברית בעולם, מתחיל בשנחאי, שם נולדה - היום היא חזרה לחיות שם ומנהלת את עסקיה. זה אולי נשמע כמו סיפור שיגרתי ורגיל, סינית אשר גדלה בשנחאי והיום פועלת שם, אבל כשמדובר בוירג'יניה, כמעט שום דבר אינו שגרתי. יחד עם הוריה, עזבה את סין בגיל צעיר בחיפוש אחר הזדמנויות טובות יותר בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות - ארצות הברית.

היא סיימה את לימודיה בהצטיינות באוניברסיטת איווה (University of Iowa), תוך שהיא מקדימה את חבריה לספסל הלימודים בשנתיים. מאוחר יותר השלימה תואר שני MBA במימון בוורטון (Wharton), ושוב תפסה את המקום הראשון בכיתה. את התואר השני השלימה תוך לידת בנה השני (מתוך שלושה).

היא מילאה תפקידים בכירים עבור 'קפיטל וואן' בארצות הברית, עבור בנק GE Money בפראג, צ'כיה ועבור Standard Chartered Bank בשנחאי. אבל תפקידים אלו שימשו רק הכנה לעומד לבוא, וסיפקו עקומת למידה הכרחית לפריצת הקריירה הנוכחית שלה כיזמית ואשת עסקים.

היא החליטה להקים את החברה הפיננסית "Huahebg Finance" - ששוויה נעמד היום ב -100 מיליון דולר באחד השווקים הקשים והתחרותיים ביותר בעולם. עם 300 מיליון דולר תחת ניהולה ולקוחות כמו Good Year, Lenovo ו CCB, החברה שלה היא חלוצה חדשה בעולם הפיננסים הסיני.

"החזרה לסין לא הייתה החלטה פשוטה עבורי כי רוב חיי שלי גרתי במערב", מספרת טאנג. "התחתנתי עם דיפלומט ולכן יצא לי לעבוד בשוק הפיננסי בכל רחבי העולם. אבל השוק בסין של 2006 היה הזדמנות נהדרת בשבילי – שוק חדש לחלוטין שעדיין לא נכנסו אליו הרבה שחקנים, עם מעט מאוד רגולציה. אי אפשר להשוות את ההזדמנויות שנפתחו שם לאף מקום אחר, שום דבר לא היה ולא יהיה קרוב אפילו לשוק הפיננסיים הסיני. וזה השוק המושלם להקים בו עסק".

אבל איך הצליחה אישה מהמערב להשתלב בסביבת עבודה מאצ'ואיסטית ללא פשרות של עולם הפיננסים הסיני, שבו שום דבר לא ניתן בקלות ללא קרבות, והיכן שאך נשים בודדות העזו להתקרב? לטענתה, טאנג נשאלת את השאלה הזו די הרבה והתשובה אליה מפתיעה.

"באופן מפתיע מתברר שסין היא מקום ידידותי מאוד לנשים שרוצות להקים עסק. יזמים טובים צריכים לעמוד בשלושה קריטריונים – הם צריכים להציע מוצר טוב, הם צריכים לשרת את הלקוחות בצורה טובה, ולדעת לגייס כספים. אז ללקוחות שלך לא ממש משנה אם מי שעומד מאחורי העסק היא אישה, כל עוד את עושה עבודה טובה ונותנת שירות טוב. החלק הבעייתי הוא לגייס כסף בתור אישה כי רוב הגברים מרגישים שהם לא סומכים עלייך. לדעתי הם חושבים שאת לא מוכנה לקחת סיכון כמו שרוב הגברים מוכנים לקחת. הרי את צריכה לטפל בילדים שלך, את צריכה לטפל במשפחה שלך, והם חושבים שלא תצליחי להתמודד עם כל זה במקביל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שילוב בין מערב ומזרח

כנראה שמאחורי ההצלחה העסקית הגדולה שלה טמון השילוב בין נקודת מבט מערבית המייצגת את ה'מרדף אחר החיים', לבין תיאוריות ההרמוניה המקובלות באסיה. יחד עם זאת היא פיצחה את הקוד הבלתי אפשרי של שילוב הקריירה המצליחה עם משפחה וגידול 3 ילדים. "אני חושבת שאחד מהדברים החשובים כאן זה ניהול זמן. הנשים צריכות לחלק את הזמן שלהן - כשאת בעבודה- את בעבודה, כשאת בבית - את עם המשפחה שלך, עם הילדים. בנוסף, לא לפחד לקחת סיכונים בחיים. הקמה של עסק משלך עצמך נשמע כמו משהו מפחיד מאוד עבור רוב האנשים. את לוקחת צעד הצידה מאזור הנוחות שלך, את עושה משהו שהוא שונה מאוד ממה שאת עושה בעולם התאגידים. אבל את יודעת מה? את הבוס של עצמך, יש לך למעשה את הגמישות, לנהל את הזמן של עצמך.

לדעתה של צ'אנג, אחד החסמים עבור הנשים בשוק העבודה, הוא דווקא התפיסות של הנשים עצמן בכל הקשור לערך שהן מביאות למקום העבודה, ואפילו בחברה שלה הנשים שנכנסות לתפקיד עם אותם כישורים כמו הגברים הן משתכרות פחות מגברים. "כשהן מצטרפות לחברה הן מרוצות מהמשרה שהן מקבלות ולרוב מסכימות לתנאים מבלי לבקש יותר. ברגע שהנשים יהיו כנות בנוגע לצרכים שלהן ויתעקשו על הדברים האלה הן יקבלו את הקידום ואת תוספת השכר שהן רוצות. יחד עם זאת, בחברה שלי כ-57% מכוח האדם הן נשים, ואנו נותנים הזדמנות שווה לנשים וגברים. ואנו מאפשרים שעות עבודה גמישות, גישה שעוזרת לנשים וגברים לשלב באופן מיטבי את הקריירה עם חיי המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully