על רקע ניסיון החקיקה: ספורט 1 ו-2 ישודרו גם בסלקום TV

בעלת הערוצים, צ'רלטון, הגיעה בלסיכום עם סלקום, שכעת תוכל להציע ללקוחותיה חבילות ספורט זהות לאלה שמציעות הוט ו-yes ■ הדיון בחוק בוטל לאחר שאתמול פוצץ הדיון בנושא

בזמן שהדיונים בחוק "חובת המכירה" של שידורי הספורט הגיעו לפחות באופן זמני למבוי סתום, סיכמו הלילה צ'רלטון, בעלת ערוצי "ספורט 1" ו"ספורט 2", וסלקום כי הערוצים - שבהם משודרים בין היתר משחקי ליגת העל המקומית והליגה האנגלית - יועברו גם בסלקום TV.

בינתיים, אחרי שאתמול (ב') פוצץ הדיון בוועדה בחוק חובת המכירה בספורט, בשל חוסר הסכמות בתוך משרד האוצר עצמו, הבוקר (ג') הודיע יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, כי גם הדיון שנקבע להיום בנושא לא יתקיים.

למרות זאת, באוצר נשמעו גם היום נחושים להמשיך ולקדם את החוק - שאמור בין היתר לחייב את צ'רלטון להגיע לסיכום כמו זה שהושג עם סלקום גם עם פלטפורמות רב-ערוציות חדשות שייכנסו לשוק - עוד במהלך חוק ההסדרים הנוכחי.

רפורמת חובת המכירה בספורט נכללת בחוק ההסדרים שאישרו הממשלה והכנסת בקריאה ראשונה ומופיעה גם בהמלצות ועדת פילבר. ההצעה נועדה לטפל באחד מחסמי המעבר המשמעותיים בין הפלטפורמות הרב-ערוציות - תחום שנשלט על-ידי הדואפול של הוט ו-yes - ולהוריד את המחירים לצרכן.

לפי ההצעה, על בעלי ערוצי הספורט - צ'רלטון, RGE ו-ONE - יהיה למכור את הערוץ שלהם לכל פלטפורמה שמעוניינת בכך, לפי מחיר אחיד למנוי. ההצעה באה לפתור בין היתר את המצב ששרר עד הלילה, שבו מנויי סלקום TV לא היו יכולים לצפות בערוציה של צ'רלטון.

בשבוע שעבר, במהלך דיון בוועדה בנושא, התעמתו בעניין ניר יוגב, מנהל מחלקת קשרי ממשל בסלקום, ואדר זהבי, מנכ"ל צ'רלטון. יוגב טען כי "המשא-ומתן עם צ'רלטון נמשך כבר שנתיים, אבל מדובר באחיזת עיניים. למעשה, צ'רלטון לא לרוצה למכור לסלקום את הכדורגל הישראלי". זהבי הכחיש את הדברים ואף האשים את סלקום כי היא משתמשת בחוק "חובת המכירה" שאמור לעבור בכנסת, כ"אקדח על השולחן" במהלך המשא-ומתן, ומקווה להשיג בזכותו מחיר מועדף.

אמש, כאמור, על רקע הדיונים בחוק, הגיעו שתי החברות להסכמה.

השאלה שעומדת על הפרק עכשיו היא האם חברי הכנסת יסתפקו בכך שהבעיה הנקודתית בין סלקום לצ'רלטון נפתרה, וכעת עומדת סלקום TV בשורה אחת יחד עם הוט ו-yes מבחינת היצע הספורט שהיא יכולה לספק ללקוחותיה - או שהם יאפשרו בכל זאת להעביר חוק כללי יותר, שאמור לדאוג גם לפלטפורמות נוספות שעשויות להיכנס לשוק, כפי שרוצים באוצר.