וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר לקריאה שנייה: הפחתת ביטוח לאומי לעצמאים

7.12.2016 / 16:25

על פי הצעת החוק יופחתו דמי הביטוח הלאומי ל-90% מהעצמאים. במקביל יחויבו העצמאים להפריש כספים לקרן פנסיה. במקרה של אבטלה יוכלו העצמאים לנצל חלק מהסכום שהצטבר

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

ועדת העבודה והרווחה בראשותו של חבר הכנסת אלי אלאלוף אישרה היום (רביעי) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת שר האוצר, משה כחלון המשלבת חבילת צעדים לסיוע לאוכלוסיית העצמאים בתחום הפנסיה, הפחתת דמי ביטוח לאומי וסיוע במצבי אבטלה. החקיקה הינה תוצר של עבודת מטה ממושכת של צוות בין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד האוצר שי באבד וסגנית הממונה על התקציבים שירה גרינברג.

לפי המוצע בהחלטה, יופחתו שיעורי הביטוח הלאומי עבור כ-90% מאוכלוסיית העצמאיים. דמי הביטוח הלאומי על חלק השכר שאינו עולה על 60% מהשכר הממוצע במשק, יופחתו מ-6.72% ל-2.87% ודמי הביטוח הלאומי על חלק השכר אשר עולה על 60% מהשכר הממוצע במשק יועלו ב-1.6%. החוק יביא להפחתה בדמי הביטוח לעצמאיים שהכנסתם אינה עולה על 21 אלף שקלים.

בנוסף, מוצע כי כל עצמאי יחויב להפריש תשלומים מהכנסתו לחיסכון פנסיוני, בשיעור של 4.45% על חלק השכר שאינו עולה על מחצית השכר הממוצע במשק, ושיעור של 12.55% על חלק השכר שעולה על מחצית השכר הממוצע במשק.

במקביל להחלת חובת הפרשה לחיסכון פנסיוני, ומתן האפשרות למשיכה במצבי אבטלה של חלק מהסכום הצבור על מנת לאפשר הכנסה בתקופות אלה. עצמאי אשר סגר את עסקו, ועמד בכל התנאים, יוכל למשוך שליש מהסכום הצבור לפנסיה למצבי אבטלה או שלוש פעמים שכר המינימום במשק - הגבוה מבין השנים.

כחלון אמר כי "מדובר ביום היסטורי עבור אוכלוסיית העצמאים. לאחר שנים רבות ללא מענה, החוק שאישרנו היום ישפר את רמת החיים של העצמאים, הן במהלך שנות העבודה והן בתקופת הגמלאות. אוכלוסיית העצמאיים היא מאבני היסוד של הכלכלה הישראלית וכמו שאנחנו יודעים לגבות מהם מסים בימים הטובים מחובתנו לדאוג להם לכרית ביטחון גם בימים פחות טובים".

נשיא לשכת יועצי המס, ירון גינדי שקיים את המשא ומתן מול האוצר בניסוח החוק אמר כי: "זוהי חקיקה מיטיבה רטרואקטיבית שאינני מכיר כזאת מהעבר ועל כך יש לברך את האוצר בקול גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully