וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפדרל ריזרב העלה את הריבית ב-0.25%; צופה 3 העלאות ריבית ב-2017

14.12.2016 / 21:18

הפד צופה התחזקות נוספת של שוק העבודה בשנה הבאה. חברי הפד מעריכים שקצב העלאות הריבית בשנה הבאה יגבר. יוסי לוי מנכ"ל מור בית השקעות: "בתשואה של 3% באג"ח הממשלתי האמריקאי -האלטרנטיבה היא בשוק המניות"

ג'נט ילן, הנגידה הנכנסת של הפדרל ריזרב. Alex Wong, GettyImages
ג'נט ילן/GettyImages, Alex Wong

בהתאם לתחזיות המוקדמות הפדרל ריזרב העלה את הריבית ב-0.25%. בהודעה שפרסם הבנק המרכזי הוא מעריך כי צפוייה התחזקות נוספת של שוק העבודה בשנה הבאה ומכיוון שלא צפויים לחצים אינפלציוניים ניתן יהיה להגביר את קצב העלאות הריבית ל-3 העלאות בשנה לעומת התחזית הקודמת שדיברה על 2 העלאות ריבית.

יוסי לוי מנכ"ל מור בית השקעות שהתבטא במהלך הבחירות בארה"ב כי תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים יגיעו ל-2.5% עד להחלטה בנוגע לריבית בארה"ב העריך הערב כי העלאת הריבית הייתה צפויה והתשואות ל-10 שנים מגלמות שתי העלאות ריבית לפחות. למרות שהפד אומר כי יעלה את הריבית 3 פעמים, כרגע בשוק מתומחרות שתי העלאות ריבית בלבד. "קשה להאמין שהפד במצב הזה יעלה שלוש העלאות ריבית כי הדולר יתחזק יותר מידי ויפגע בכלכלה המקומית, במיוחד שהצמיחה היא סבירה אבל לא מעבר לכך.

"צריך לזכור ששוק המניות תמיד מהווה אלטרנטיבה לשוק האג"ח וכשהתשואות עולות שוק המניות יורד והיום כל עוד התשואות לא יגיעו ל-3% שוק המניות ימשיך לעלות תוך תנודתיות חזקה מכפי שהורגלנו בשנה האחרונה. בתשואות של 3% ל-10 שנים ניתן להשיג תשואות טובות יותר באג"חים של חברות שיהוו אלטרנטיבה ראוייה לשוק המניות במיוחד במניות הכבדות שנסחרות במכפילים גבוהים. המניות הצפויות לרדת בשנה הבאה הן מניות הדיבידנדים שנסחרות במכפילים של מעל 20.

בטווח הקצר - בינוני אני לא צופה שהתשואות ל-10 שנים לא יעברו את ה-2.8%".

  • עוד באותו נושא:
  • ריבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully