וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלגוריתם שייעזור לכל בעל עסק להרוויח

15.12.2016 / 10:23

כל אחד יכול להקים היום עסק ולהרוויח - כך טוען מנכ"ל חברת ג'נסיס, יניב פרץ. לטענתו הנוסחה שפיתחה החברה שלו מסוגלת לספק ללקוחות תכנית פרסום מתאימה שתגרום לכל עסק להגיע ליעדיו. ב"אסקייפ סיטי" של ליאור סושארד כבר נעזרו בשירותיו

ShutterStock

זה כבר מזמן לא סוד שהפרסום הדיגיטלי הוא הפתרון הנגיש והזול לעסקים הקטנים. בעוד תקציבי הפרסום במדיה המסורתית עומדים על עשרות ומאות אלפי שקלים, תרציבי הפרסום הדיגיטלי הם כמה אלפים בודדים בחודש. שוק הפרסום באינטרנט גדל בקצב של 25% בכל שנה, קצב מטורף בהשוואה לתחומים אחרים שגדלים ב-4% בשנה בלבד. בניגוד לסברה הפופולארית שהתוכן הוא המלך בשוק הפרסום הדיגיטלי, מתברר שעבודה טכנית ופילוח נכון של פלטפורמות וקהלי יעד, יכולים לתת שירות זול ומהיר עוד יותר לכל בעלי העסקים הקטנים והבינוניים.

לפי התפישה החדשה, כל אחד יכול להיות בעל עסק, וכל אחד יכול לקדם ולמנף אותו בעלות מינימלית. הפרסומאים החדשים טוענים שיש ביכולתם לייצר מאות לקוחות לכל עסק, כמעט בכל תחום, בעזרת כוח האינטרנט. בעוד אנחנו, הצרכנים שמחוברים למסך הסמארטפון או למחשב ברוב שעות היום וחיים יותר בעולם הווירטואלי מאשר במציאותי, הופכים ללקוחות פוטנציאליים עבורם. הם עושים לנו טארגטינג און ליין, מבינים את ההרגלים ואת צרכים שלנו ומכוונים את הפרסומים בצורה שתתאים לנו כמו כפפה ליד. זה אולי פוגע בפרטיות ובאמון שלנו ברשתות החברתיות, אבל משמש כלי יעיל ונוח לבעלי העסקים הקטנים.

"במקום להפיק סרטונים ויראליים או פרסומות שנונות, אנחנו יודעים לקדם את העסק בשתי פלטפורמות עיקריות – גוגל ופייסבוק", מסביק יניב פרץ, מנכ"ל ג'נסיס - חברת מיתוג ופרסום דיגיטלי. "אנחנו יודעים כמה חיפושים יש בכל תחום, כמה עולה כל הקלקה של לקוח על הלינק שאנו מפרסמים, כמה עולה כל פניה של לקוח בעקבות הפרסום. וככה אנחנו יודעים כמה כסף הלקוח יכול לייצר וכמה כסף הוא צריך להשקיע כדי להגיע ליעד. בתמורה לשירות הזה אנו גובים בין 2,000 ל-10,000 שקלים בחודש, סכום שגם העסקים הקטנים יכולים לעמוד בו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הכל מתחיל במיתוג

"ההתחלה היא תמיד מיתוג של העסק, וזה תהליך שלוקח עד חודשיים. כדי להפוך את העסק למותג צריך לעצב לו לוגו, קונספט שיווקי ואולי אתר, אבל בתוך חודשיים יש כבר קמפיין באוויר, ומרגע העלאת הקמפיין התוצאות הן מידיות", מספר פרץ. "פיתחנו אלגוריתם שבו כל אחד יכול להכניס את התחום אליו הוא רוצה להיכנס ואת הסכום אותו הוא רוצה להרוויח. בהתאם לכך, המחשבון של ג'נסיס מסביר לו כמה הוא צריך להשקיע בכדי להרוויח את הסכום ויתרה מכך מסביר את חלוקת התקציב במדיות הפרסומיות ברשת. החישוב נעשה בעזרת שימוש בנתונים שקיימים ברשת ועל פי אחוזים ממוצעים שקיימים היום בעולם העסקים". לטענתו, הנוסחה מתאימה לכל עסק החל ממכולת שכונתית ודרך מכירה או מתן שירותים און ליין.

אחד העסקים הצעירים שהתנסה באסטרטגיה השיווקית הזו הוא "אסקייפ סיטי", עיר האסקייפ רום הראשונה בישראל, בבעלות ליאור סושרד. " יצרנו לעסק תוכנית של צפי לשנה קדימה - מה ההכנסות שהוא רוצה לייצר? לפי זה גזרנו מה סכום העסקה הממוצעת שהוא צריך לבצע וכך הגענו להבנה כמה לידים אנחנו צריכים לייצר עבורו. כאשר לידים הם פניות ממשיות של לקוחות לבית העסק. בדרך כלל יש גם אחוז של המרה – מכל 100 לידים שאנחנו מייצרים, כ 20% מהם אפשר להביא לידי סגירה – עסקה ממשית מול לקוח. אז השתמשנו בפייסבוק כדי לייצר חשיפה ואז התמקדנו בגוגל כדי לייצר פניות של קהל הלקוחות שמחפשים את העסק בתחום האקסייפ רום".

דוגמא אחרת היא חברת וילונות משפחתית קטנה: "הם פנו אלינו לפני שנתיים, כשהמחזור העסקי שלהם עמד על 180 אלף שקל בחודש, ובתוך שנתיים, באמצעות הלקוחות החדשים שאנו מצליחים להביא לחברה – כ-100 לקוחות בחודש, המחזור שלהם גדל ל-450 אלף שקלים בחודש".

"אני באמת מאמין שכל אחד יכול להיות בעל עסק ולהרוויח, אנחנו נדאג להביא לקוחות, אתם צריכים רק אומץ ותעוזה", אומר פרץ. ואנחנו מוסיפים - גם תקציב לפרסום דיגיטלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully