וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבשר טרי? חיישן חדש יוכל לספר לכם אם כדאי לקנות

17.12.2016 / 10:53

הטכנולוגיה של חברת השבבים NXP תאפשר ליצרנים לוודא שמוצרי הבשר או החלב טופלו כראוי לאורך כל הדרך מהמפעל עד למדפים - ולצרכן לוודא בעזרת הטלפון הסלולרי שהוא אכן קונה מוצר איכותי

דייב שחר

מה עבר על המזון שלכם בדרך מהמפעל עד שרכשתם אותו בחנות? האם הבשר הטרי במעדניה הוא באמת טרי או חלילה הוקפא והופשר שנית? האם מוצר כמו קוטג' שרגיש לתנאי טמפרטורה נשמר בתנאים אופטימליים או שמא התקלקל כשחיכה לפריקת המוצרים בחוץ? עד היום, יכולנו רק לקוות שכל החוליות בשרשרת האספקה עשו את מלאכתן נאמנה, והקפידו על הטמפרטורה התקינה.

פתרון חדש בשם "אוגר טמפרטורה" Temperature Logger - שמשיקה חברת השבבים NXP מאפשר מעקב מלא אחרי הטמפרטורה בהם נשמר מוצר מזון או תרופה לאורך כל הדרך בצורה נוחה ויעילה. המעקב מתאפשר באמצעות שילוב של רכיב זעיר המותקן באריזת המוצר ואפליקציה בטלפון החכם של הצרכן, או קורא חכם בבית המרקחת. מעקב כזה אחר שינויי הטמפרטורה מאפשר להימנע מנטילת תרופה או אכילה של מזון שנחשף לטמפרטורה שעשויה לפגוע בו.

"חיישן חכם וזעיר בצורת מדבקה צריך להיות מוצמד לאריזות התרופות או המזון מרגע יציאתם מהמפעל", מסביר יאן וינטר, מנהל יישומים בכיר ב-NXP ישראל. "השבב יאסוף את המידע על הטמפרטורה הפנימית באריזה מרגע הפקתה במפעל ועד הגעתה אל הצרכן. הצרכן יגיע לסופר מרקט ויסרוק את המדבקה באמצעות אפליקציה בסמארטפון, או קורא NFC שיוצב בבתי מרקחת ורשתות מזון".

המוצר הזה הוא חלק ממוצרי הפארמה החכמים של NXP, והוא יודע לזהות גם האם מדובר בתרופה מקורית, כחלק מהמהפכה שעובר השוק הרפואי כולו, של ניטור עצמי על ידי הצרכן או המשתמש באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.

בימים אלו המוצר מוכן לייצור שוטף והצ'יפ מוכן לשימוש. מה שנותר עוד לעשות בפיתוח הוא למעשה להטמיע את זה באפליקציות השונות ולשנות אריזות קיימות כך שתצורף להן המדבקה מרגע שהן יוצאות ממפעלי הייצור. "השאיפה היא שיצרני התרופות והמזון יאמצו את הטכנולוגיה וידביקו את המדבקה באופן וולונטארי מכיוון שמבחינתם זו דרך יעילה לנטר גורמים היכולים לפגום במוצר בכך שנחשף לטמפרטורות גבוהות. כך יוכלו להבטיח פיקוח ובקרה על בטיחות המוצרים שלהם עד השלב הסופי של ההגעה לצרכן", מוסיף וינטר.

אולם נראה שהרצון של הצרכנים והיצרנים לא יספיק על מנת לפתוח כאן עידן חדש של פיקוח על מוצרי המזון. לדברי, וינטר, מדינת ישראל תצטרך לחוקק חוקים, בהם כל היצרנים יהיו מחויבים בשימוש במוצר. למעשה כל המוצרים שדורשים קירור (בשרים, מוצרי חלב, תרופות) יהיו חייבים במדבקה, והיצרנים יהיו חייבים לעשות את השינוע הלוגיסטי. כל עוד לא תהיה חקיקה בתחום זה תהיה זו בחירתם של היצרנים לשימוש במוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully