וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היוזמות מרגשות עד דמעות": היחידה המובחרת שתנער את החינוך בישראל

18.12.2016 / 10:24

"אנחנו גורמים להם להיות ראש גדול, יזמים, לדרבן אותם פשוט להעז". יש להם נתונים ללמוד רפואה או משפטים, אבל הלב שלהם נמצא במקום אחר. התכנית הייחודית שמכשירה את הסטודנטים שיזניקו קדימה את מערכת החינוך ויגרמו לה לעמוד בקצב השינויים החברתיים והטכנולוגיים

מכללת לוינסקי. שחף הבר,
התכנית מיועדת לסטודנטים בעלי ציון פסיכומטרי ובגרות משולב של 650 לפחות/שחף הבר

מעטים המקצועות שמעניקים לעוסקים בהם סיפוק ותחושה שהם תורמים לחברה שבה הם חיים. מקצוע ההוראה נמצא ללא ספק במקום גבוה ברשימה. בזכות תכנית המצוינים במכללות האקדמיות לחינוך – רג"ב (ראש גדול בהוראה) – לא מעט סטודנטים בעלי נתונים המתאימים ללימודי רפואה, הנדסה, משפטים או מחשבים, מעדיפים למלא את ייעודם בתחום החינוך ונקלטים בתכנית למצוינות.

לעתים מדובר בסטודנטים שאכן התחילו ללמוד את אותם המקצועות, אך הגיעו למסקנה שהם מחפשים להוביל את הקהילה, לחנך ילדים, לתמוך באוכלוסייה בעלת קשיי למידה, לשמש אוזן קשבת לילדים מאוכלוסיות מוחלשות ולהדריכם.

התכנית מיועדת לסטודנטים בעלי ציון פסיכומטרי ובגרות משולב של 650 לפחות, וכוללת לימוד בליווי מרצה-מנטור בדיסציפלינות השונות, פטור מלא מתשלום שכר לימוד, ביצוע עבודות חקר ופרויקטים ועוד.

חן שוטי-יחזקאל, סטודנטית להוראת מתמטיקה בחטיבה העליונה, שמשתתפת בתכנית המצוינות של מכללת לוינסקי, מעידה שמלבד מערך הלימודים הקבוע, התכנית חותרת להעצמת המנהיגות והערכיות ושיפור האינדיווידואליזם. במילים אחרות: להיות חלק מסיירת מטכ"ל של עולם ההוראה.

מכללת לוינסקי. שחף הבר,
"כל אחד מביא את עצמו לתפקיד"/שחף הבר

"התחלתי ללמוד הנדסת חשמל ואלקטרוניקה לפני שנתיים, כי התאוריה תמיד קסמה לי", היא מספרת. הבעיה היא שהמציאות הייתה שונה ובעיקר משעממת". בעקבות כך, חן החליטה לממש את אהבתה לחינוך והוראה במקצוע שהיא אוהבת מאוד: מתמטיקה. "כשאני חושבת על זה, כל חיי עסקתי בהדרכה וחינוך. גם בצבא וגם בחיי הפרטיים כששימשתי מורה פרטית למתמטיקה. זה תחום שאני רוצה לעסוק בו בעתיד ואין לי שום כוונה לעצור".

בזמנה הפנוי היא עובדת כעוזרת אישית לראשת העיר אור יהודה, ומקשיבה לאנשי עירה במטרה לסייע להם לפתור בעיות מול המערכת. מעמדם של המורים בישראל, כך מסתבר, כלל לא השפיע על החלטתה לעסוק בחינוך, אלא אפילו להיפך.

"כל אחד מביא את עצמו לתפקיד, ואם אני מעריכה את עצמי, אין לי ספק שתלמידיי ועמיתיי יעריכו אותי באותה המידה. נכון שהסביבה הקרובה אליי הרימה גבה כשהחלטתי להיות מורה כי יש לי ציונים גבוהים, ובעיקרון, יכולתי לבחור בכל תחום שארצה, אבל אני נהנית להנחיל לתלמידים שלי ערכים ואת האהבה למקצוע המתמטיקה".

לומדים תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה במרץ הקרוב - לפרטים לחצו כאן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לשכנע את המשוכנעים

מערכת החינוך נתפסת לעתים כמסורבלת וכזאת שמתקשה להדביק את קצב השינויים הטכנולוגיים והחברתיים בארץ ובעולם. אחת המטרות של תכנית המצוינות היא להפוך את הסטודנטים להיות אלה ש"ינערו" את המערכת, יזניקו אותה קדימה וידעו לגרום לה לעמוד בקצב השינויים.

מכללת לוינסקי. שחף הבר,
המטרה היא להכניס למערכת החינוך אנשים עם נשמה יתרה/שחף הבר

"אנחנו גורמים לסטודנטים להיות ראש גדול, יזמים, אנחנו מנסים כל מיני פרויקטים ייחודיים ולהוביל אותם, ופשוט להעז", אומרת ד"ר לייקי גרוניק, מרצה בתכנית המצוינות של מכללת לוינסקי לחינוך, וממשיכה: "לא להתייחס למערכת החינוך כ'כזה ראה וקדש', אלא להביא משהו אחר, משהו שיאתגר ויעניין את התלמידים, לבוא בגישה של הכלה".

"אנחנו איננו מנסים לשכנע את הסטודנטים, הם מגיעים אלינו כשהם משוכנעים או חושבים שהם משוכנעים", אומרת ד"ר גרוניק. "ההכשרה המעניינת שהם עוברים משכנעת אותם להישאר. הם מגיעים כשהם כבר רוצים להגשים את החלום לעסוק בהוראה, והם מודעים למצב ההוראה. הם למדו משפטים או הנדסת חשמל, ואחרי שנתיים של לימודים הבינו שזה מאוד נחמד, אבל הלב במקום אחר - בהוראה. מדובר ב'ארסנל' איכותי מאוד".

מערכת החינוך מתמודדת בשנים האחרונות עם מהפכת המידע על ידי שילוב אמצעים טכנולוגיים, משחקים פסיכולוגיים והוראת תכנות. מלבד הרצון לרתום את יכולות הסטודנטים בתחומים אלה, התכנית מנסה לחברם אל נפש הילדים.

מכללת לוינסקי. שחף הבר,
"אנחנו מבקשים מהסטודנטים למצוא קונפליקט, דילמה או קושי שממנו תצמח יוזמה"/שחף הבר

"החלום שלי הוא להכניס למערכת החינוך אנשי חינוך עם נשמה יתרה שאוהבים ומתחברים לילדים, ולא מורים שבהכרח יעסקו רק בעוד יוזמה ייחודית להעברת התכנים", אומרת ד"ר גרוניק. "צריך לגרום לתלמידים מכיתות א' עד ח' להרגיש. זהו דור שמוציא את האמוציות בטכנולוגיה ובחומרים פסיכו-אקטיביים ופחות בתקשורת בין אישית".

פן נוסף שתכנית המצוינות שמה לה ליעד הוא חיזוק האוכלוסיות החלשות במדינה. "יש תכניות שאינן דווקא בלב תל אביב או השרון אלא בפריפריה, ובה יש אוכלוסייה שלא קלה להתמודדות", אומרת ד"ר גרוניק.

"אנחנו מבקשים מהסטודנטים למצוא קונפליקט, דילמה או קושי שממנו תצמח יוזמה שתגרום לשינוי המקום. מתוך הבלבול שאליו נכנסים הסטודנטים, יוצאים דברים מדהימים. יש פנימיות באזור צפון השרון שאנחנו נכנסים אליהן, יש שם ילדים ונוער בסיכון. אני כמדריכה פדגוגית מנחה אותם והיוזמות שהסטודנטים מציעים מרגשות עד כדי דמעות. זה משהו שונה שאין במסגרות הכשרה אחרות".

חושבים להיות אנשי חינוך? ההרשמה לסמסטר אביב בעיצומה. להרשמה לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף מכללת לוינסקי לחינוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully