וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר חברת חשמל: לפתוח את הסכם הגז עם שותפות תמר

19.12.2016 / 13:25

בכנס תחזיות משק האנרגיה של המכון לאנרגיה ואיכות הסביבה טען יפתח רון טל כי למרות שההסכם הנוכחי קובע את מחיר הגז לחברת החשמל עד 2021 יש מקום לפתוח אותו ולהשוות את המחיר לזה הנגבה מיצרני החשמל הפרטיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפתח רון טל/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל דורש לתקן את ההסכם שחתמה החברה לרכישת גז משותפות תמר. בכנס תחזיות משק האנרגיה של המכון לאנרגיה ואיכות הסביבה שנערך היום (שני) אמר רון טל כי יש להשוות את מחיר הגז שמשלמת חברת החשמל למחיר שמשלמים יצרני החשמל הפרטיים. בהסכם שנחתם בין החברה לשותפות תמר יש סעיף שמאפשר לפתוח את הסכם המחיר, אולם רק בשנת 2021. "נוכח התנאים שנוצרו, יש מקום להקדים את פתיחת ההסכם בשנתיים - שלוש. אנחנו הלקוח הגדול והחשוב ביותר של תמר", אמר רון טל.

יצוין כי בעבר חתמה חברת החשמל עם תמר על הסכם לפיו תשלם החברה באופן קבוע את התעריף הנמוך במשק אולם רשות ההגבלים פסלה את ההסכם ובמקומו הוצמד מחיר הגז שקונה החברה למדד המחירים האמריקאי. בהתאם להסכם, נמנע מהחברה וממרבית צרכני החשמל ליהנות מירידת המחירים הגדולה שהיתה במחירי האנרגיה בשנתיים האחרונות.

מנכל משרד האנרגיה, שאול מרידור, התייחס בדבריו בכנס למתווה הגז. "מתווה הגז הטבעי חי וקיים וכל מה שאנו רואים בימים אלה הוא תוצאה חיובית שלו, למרות שיש כאלה שהאג'נדה שלהם נגדו מביאה אותם לכתוב דברים שאינם נכונים", אמר מרידור. "מאז שהמתווה אושרר סופית אנו רואים פה רק תהליכים שמזיזים אותו קדימה".

"לראשונה מזה שלוש שנים, נקדח בימים אלה קידוח תמר 8 שנועד להגדיל את ההפקה מתמר. אתמול הודיעו שותפויות לויתן כי בפברואר יתחילו לקדוח את קידוח לויתן 5. המשמעות היא כי המשק זז. זה לא היה קורה בלי המתווה. כמעט כל הסכמי המימון נחתמו, העבודה מולנו כרגולטור מתקדמת בקצב משביע רצון, יש היתרי בנייה לאסדה ורואים שהדברים זזים. השר אישר בשבוע שעבר את מכירת כריש ותנין לאנרג'יאן היוונית וכל התזוזות האלה- בזכות המתווה. כך גם ההליך הבינלאומי לפתיחת הים לחיפושי גז טבעי ונפט, הליך שיוביל למציאת מאגרים נוספים".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

מנכל המשרד הציג את מדיניות משק האנרגיה לשנה הקרובה, את המטרות שקבע המשרד עם יעדים מדידים. הוא ציין את תוכנית האב למשק האנרגיה, שחלקים ממנה צפוי המשרד לפרסם לציבור במהלך 2017, את גיוון מקורות האנרגיה ואת המהפך הצפוי בהוספת מגה ואטים רבים באנרגיות מתחדשות. מרידור הזכיר את אחריותו של המשרד לאספקת אנרגיה בשגרה ובחירום.

מרידור הזכיר כי למרות הרעש הגדול סביב הגז הטבעי, יש לזכור כי מדובר במשק חדש יחסית, ובו המובן מאליו אינו מובן מאליו. "קבענו יעדים שאפתנים מאוד של חיבור מפעלים לגז טבעי והחדרתו לעולם התחבורה, ומכאן אני קורא למפעלים להתחיל את ההסבה לגז היום, כדי להנות מפירותיו מהר ככל הניתן. למרות האתגר והקשיים אנחנו מתכונים לעמוד ביעדים ולהביא את בשורת הגז הטבעי למפעלים ולציבור הרחב", סיכם מרידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully