וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופו על זה: מנהרת רוח ראשונה בישראל

20.12.2016 / 16:04

ה-FlyBox מנהרת רוח שתיפתח מחר מאפשרת לבני 4 ומעלה לעוף במהירות של 270 קמ"ש ולרחף באוויר במשך 120 שניות בגובה של 5.5 מטרים. כמה זה יעלה?

חדרי תעופה. שי מנקט, מערכת וואלה! NEWS
חדרי תעופה/מערכת וואלה! NEWS, שי מנקט

בפארק האגם בראשון לציון תיפתח מחר (רביעי) מנהרת הרוח הראשונה במזרח התיכון - FlyBox מתקן חוויתי שמאפשר לחוות את חווית התעופה החופשית. מדובר בתענוג יקר למדי. החבילה הבסיסית עולה 275 שקלים לאדם והיא כוללת 2 תעופות (120 שניות של תעופה, מקביל ל-3 צניחות חופשיות ממטוס) בליווי צמוד של מדריך מקצועי.

הטכנולוגיה המתקדמת יקרה למדי, כ-46 מיליון שקל הושקעו בהקמת מנהרת הרוח בישראל על ידי צוות שותפים העוסק בתחום התעופה, הצניחה החופשית ומנהרות הרוח.

בשנת 1998 חברת iFLY הבינ"ל פתחה לקהל הרחב את מנהרת הרוח הוורטיקלית הראשונה לתעופה אנושית בחלל סגור באורלנדו ארה"ב. עד לאותה העת השתמשו במנהרות הרוח בעיקר צבאות או צנחנים מנוסים. מאז ועד היום הוקמו ברחבי העולם כבר מעל 80 מנהרות רוח מתקדמות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מדובר בפטנט ייחודי של החברה - תא התעופה במנהרת הרוח הוא בקוטר 4.3 מטר ומתנוסס לגובה 14 מטר. הזכוכית המקיפה את תא התעופה מגיעה לגובה 5.5 מטר ואפשר לעוף במנהרה במהירות מרבית של 270 קמ"ש. בחלקו העליון של המתקן ממוקמים 4 מנועים (1,200 כח סוס) אשר יונקים את האויר מתא התעופה ודוחפים אותו בחזרה מלמטה. פעולה זו והמבנה ההנדסי הייחודי של מנהרת הרוח, מאיצים את האויר לפני חזרתו לתא התעופה וכך נוצר חלל של אויר המאפשר לעוף בצורה חלקה ובטיחותית. הארכיטקטורה יוצאת הדופן של מנהרת הרוח מאפשרת לכל אחד ואחת הנמצאים במקום, לצפות בחווית התעופה עוצרת הנשימה.

חדרי תעופה. שי מנקט, מערכת וואלה! NEWS
חדרי תעופה/מערכת וואלה! NEWS, שי מנקט

בזכות הטכנולוגיה המשוכללת נוצרת תנועה של רוח המאפשרת לכל אחד ואחת לחוות תעופה אמיתית של הגוף בחלל סגור ובטוח בליווי צמוד של מדריך מנוסה המוסמך על ידי ארגון תעופת הגוף הבינלאומי.

הכניסה מותרת מגיל 4.

חדרי תעופה. שי מנקט, מערכת וואלה! NEWS
חדרי תעופה/מערכת וואלה! NEWS, שי מנקט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully