וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יזם או פושע? תלמיד הושעה לאחר שהתחרה בקפיטרייה

23.12.2016 / 12:54

תיכוניסט מטורינו שבאיטליה מכר חטיפים ושתייה לחבריו במחירים הזולים מאלו שגובה הקפיטרייה הרשמית של בית הספר. המורים לא אהבו את היוזמה והשעו אותו - אבל מלגות ליזמים הוא כבר קיבל

ShutterStock

האם מכירת חטיפים מוזלים לחברים לספסל הלימודים הוא עסק לא חוקי או דוגמא ומופת ליזמות, ליצירתיות ולחזון? בית ספר תיכון באיטליה מתחבט בימים אלו בסוגיה הזו.

תלמיד בן 17 מטורינו עלה לכותרות אחרי שנתפס מוכר חטיפים ומשקאות קלים במחירים זולים באופן משמעותי מהקפיטריה של בית הספר. מוריו הענישו אותו על הפעלת העסק השחור בעוד אחרים תגמלו אותו על היוזמה.

הנער החל להפעיל את עסקיו בשנה שעברה, לאחר שחבריו החלו להזמין דרכו חטיפים ומשקאות תוססים שקנה ברשת מכולות מוזלות. התלמיד נתפס והושעה לעשרה ימים. לאחר שחזר ללימודים, הוא המשיך להפעיל את עסקיו וצוות המורים השעה אותו בשנית.

במקביל קיבל הנער, שפרטיו אסורים לפרסום בשל גילו, הצעות עבודה מחברות סטארט-אפ ומחברות שיווק ואף זכה במלגה יוקרתית מטעם קרן "לואיג'י אינאודי", השמורה בדרך כלל לבוגרי תארים מתקדמים.

המקרה עלה לכותרות באיטליה ועורר ויכוח סוער בנוגע לשאלה האם השעיית התלמיד הייתה מוצדקת או שמא עליו לקבל ציון לשבח על הרוח היזמית שלו. מנהל בית הספר בו לומד הנער לא התרשם במיוחד מהמלגה ומהצעות העבודה שזרמו אליו וטען כי "ייתכן שהעסקים הקטנים הלא חוקיים של היום הם העסקים הגדולים הלא חוקיים של מחר. בית הספר צריך לחנך את תלמידיו לכבד את החוק ואת התקנון שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully