וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר וקרסו סיכמו את עסקת אי.די.בי לפי שווי של 840 מיליון דולר

אורה קורן

1.11.2002 / 14:25

שווי החברה - כ-583 מיליון דולר; העסקה המקורית נחתמה לפני כחצי שנה לפי שווי של 1.05 מיליארד דולר, כששוויה היה כ-766 מיליון דולר



עסקת גנדן-אי.די.בי תתבצע לפי שווי של 840 מיליון דולר לאי.די.בי - כך סיכמו אתמול נוחי דנקנר, המייצג את קבוצת הרוכשים וחיים קרסו, המייצג את בתי האב של משפחת קרסו. ההסכמה גובשה בתיווכו של אודי רקנאטי, המייצג את המוכרים בעסקה. במסגרת המגעים הוחלט, כי קבוצת הרוכשים תקבל ארכה עד סוף פברואר 2003 להשלמת העסקה. המועד המקורי להשלמתה היה 21 בנובמבר 2002.



מקורבים לאי.די.בי אמרו, כי משפחת קרסו, המחזיקה בכ-15% מאי.די.בי, הודיעה למשפחת רקנאטי, המחזיקה ב-20% מהחברה, כי אם דנקנר לא ישלים את העסקה בכוונתה להישאר באי.די.בי. לדבריהם, אם משפחת רקנאטי תחליט למכור את אחזקותיה, תרכוש אותן משפחת קרסו, שתחזיק בחברה עד שתתחדש הצמיחה במשק ומחירה יעלה.



במסגרת העסקה תרכוש קבוצה בראשות גנדן, שבבעלות דנקנר, 52% מאי.די.בי תמורת כ-434 מיליון דולר. קבוצת הרוכשים מורכבת מגנדן (60%), משפחת יצחק מנור (20%) ומשפחת אברהם לבנת (20%).



העסקה המקורית, שנחתמה לפני כחצי שנה, העניקה לאי.די.בי שווי של 1.05 מיליארד דולר, כאשר שווי השוק של החברה היה כ-766 מיליון דולר. בעקבות ירידת שווי השוק של החברה לכ-600 מיליון דולר ביקש דנקנר להפחית את מחיר אי.די.בי ל-810 מיליון דולר. לפני כשבועיים הגיע על כך להסכמה עם בני משפחת רקנאטי, המחזיקים בכ-20% מאי.די.בי. עם זאת, משפחת קרסו התנגדה לשווי החדש ודרשה לבצע את העסקה לפי שווי של כ-900 מיליון דולר, על פי שיעור הירידה בשווי השוק של אי.די.בי. עקב התנגדותו של דנקנר הושגה ההסכמה על המחיר החדש. שווי השוק של אי.די.בי כיום הוא כ-583 מיליון דולר.



הארכה שקיבל דנקנר לביצוע העסקה נועדה בין השאר להשיג את אישור הרגולטורים ובראשם המפקח על הבנקים בבנק ישראל. אישורו נדרש מכיוון שדנקנר מחזיק בחברת תעשיות מלח, בעלת השליטה בבנק הפועלים, ונחשב לווה גדול - כשמצרפים את ההלוואות שבהן מעורבות חברות שבהן יש לו חלק ("איש קשור"). דנקנר נדרש למכור אחזקותיו בתעשיות מלח גם בשל אחזקה של אי.די.בי בבנק דיסקונט (כ-13%).



לפני כחודש הודיעה קבוצת הרוכשים כי השיגה את המימון לעסקה, שתמומן בידי הרוכשים (40%) ובידי בנק לאומי וגורמים מוסדיים (60%). לאומי חתם עם הרוכשים על הסכם המימון בהיקף של 205 מיליון דולר, לפי שווי של 1.05 מיליארד דולר לאי.די.בי. היקף המימון של הבנק יצומצם בהתאם לשווי החדש של אי.די.בי ויהיה כ-156 מיליון דולר.



יתרת המימון - כ-104 מיליון דולר - תתקבל מגורמים מוסדיים, ככל הנראה קרן הפנסיה מבטחים שאישרה את השתתפותה אך עדיין לא השלימה את התהליך, וחברת הביטוח מגדל, שחידשה באחרונה את התעניינותה בעסקה. קבוצת גנדן תשקיע ברכישה כ-174 מיליון דולר, ומשפחות מנור ולבנת ישקיעו כל אחת כ-35 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully