וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחת פנים לתלוש: כך ישפיעו שינויי המס על המשכורת שלנו

30.12.2016 / 10:39

נפריש יותר לפנסיה - אבל גם נקבל יותר מהמעסיק, שכר המינימום יעלה - אבל גם שכר חברי הכנסת ומדרגות מס ההכנסה גם משתנות. כך ייראה תלוש השכר שלנו בשנה החדשה

תלוש משכורת. שי מכלוף
תלוש משכורת/שי מכלוף

תשלומי מעסיק לפנסיה

איציק אסטרייכר יו"ר אינטרגמל, ומרצה בתחום החיסכון הפנסיוני

החל מינואר יוגדלו תשלומי המעסיק לקרן הפנסיה מ-6.25% ל-6.5% מהכנסת העובד לאחר שביולי האחרון הייתה כבר עלייה של 0.25%. גם שיעור הפרשות העובד לפנסיה יעלה ברבע אחוז מ-5.75% ל-6%. גידול זה נוסף לגידול שנעשה ביולי ברבע אחוז. בסך הכל גדל שיעור ההפרשות לרכיב התגמולים ב-1%, ושיעור ההפרשות הכולל – כולל רכיב הפיצויים – צפוי לעלות מ-17.5% ל-18.5%. המשמעות מבחינת העובד היא כי הקצבה שיקבל לאחר פרישתו צפויה לגדול בשיעור של 6% ובמילים אחרות: תוספת שיכולה להגיע למאות שקלים.

כך למשל, שכיר בן 28 שמשתכר 7,500 שקל אשר הופקד לזכותו בקרן פנסיה שיעור של 17.5% רק לפני חצי שנה, היה מגיע בגיל 67 לקצבת זקנה חודשית בסך 7,180 שקל ואילו עם הפקדה בשיעור 18.5% צפוי לקבל קצבה בסך 7,602 שקל.

המהלך האחרון שצפוי להתבצע בחודש ינואר מביא לכדי מצב בו שיעור בלתי מבוטל מהכנסתו של העובד מופרש לקרן פנסיה. אולם שם המשחק, בין היתר, הוא דמי הניהול ועל העובד להבטיח כי הוא משלם שיעור נמוך ככל שניתן וזאת לצד התאמת מסלול הביטוח למצבו המשפחתי, תוך קביעת רמת הסיכון של ניהול הכסף בהתאם לאופק החיסכון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

עוד כסף למעמד הביניים וגזירות על האמידים

רו"ח דוד בן ארויה, מומחה ביעוץ מס

משמעות טבלת המס החדשה היא שבעלי הכנסות של עד כ-20,000 שקל בחודש ייהנו מתוספת לנטו עד כ-350 שקל. מדרגת המס בין 41,000 שקל לחודש לבין 53,000 שקל לחודש הופחתה ב-1% אבל מרבית השכירים לא יהנו מהפחתה זו, בשל העלאת המס במדרגה קודמת בחצי אחוז והעלאת מס היסף. מס היסף הינו מס בשיעור של 2% שהוחלט להטילו בשנת 2012, על בעלי על בעלי הכנסות גבוהות מעל 804,000 שקל בשנה זאת, כדי להתמודד עם הגירעון בתקציב המדינה. אולם החל מהראשון לינואר 2017, המס יוטל על בעלי הכנסה של מעל 640,000 שקל ושיעורו ישתנה ויעמוד על 3%. ההכנסה לצורך מס היסף כוללת את כל סוגי ההכנסות כולל פסיביות: דיבידנד שכר דירה וגם שבח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד חצי נקודת זכות להנדסאים וטכנאים

רו"ח ארויה: עד כה נתנה חצי נקודת זיכוי לכאלו שסיימו 1,700 שעות לימוד אקדמאיות{הנדסים וטכנאים}, אך מנגד, בוגרי תואר ראשון קיבלו נקודה שלמה. החל מתחילת השנה תינתן עוד חצי נקודת זכות לקבוצה זו, כלומר עוד 108 שקל בחודש.

אילוסטרציה. ShutterStock
הקיצבה תעלה/ShutterStock

ירידה במס החברות

רו"ח ארויה: פרק המסים בהצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2017 ו-2018), כולל גם בשורה לבעלי החברות: שיעור מס החברות יירד מ-25% ל-24% בשנת 2017 וימשיך לרדת עד שיגיע ל-23% בשנת 2018.

בשורה למרוויחי שכר המינימום וגם לחברי הכנסת

עמי ברגמן : מנכ"ל משותף של חברת עוקץ מערכות שעוסקת במתן פתרונות ממוחשבים בתחום השכר וכוח האדם.

בראשון לינואר צפויה להיכנס לתוקף הפעימה השלישית בהסכם שנחתם בין ההסתדרות והמעסיקים על פיו שכר המינימום יעמוד על 5,000 שקלים בחודש. אי לכך, השכר המינימלי השעתי יהיה 26.88 שקל. אך זו לא הבשורה החיובית האחרונה בנושא – בסוף שנת 2017 יועלה שכר המינימום ל 5,300 שקל. היות ושכרם של השופטים, חברי הכנסת ונשיא המדינה צמודים לשכר הממוצע במשק, העלאת תקרת שכר המינימום תוביל לעליה גם בשכרם בשיעור של כ 2.5%. ומה עם חברי הכנסת? אין צורך לדאוג להם. שכרם צפוי לגדול בתחילת השנה ב 927 שקל לסכום מכובד של 41,452 שקל.

עוד ימי חופשה

עמי ברגמן: את התודות במקרה הזה צריך לשלוח לחברת הכנסת רחל עזריה, שיזמה את התיקון החוק על פיו תוגדל כמות מספר ימי ההחופשה השנתית המינימלי אותם מחויבים המעסיקים להעניק. בהתאם לתיקון עובדים שמועסקים במשך מחמש שנים אצל מעסיק מסוים או באותו מקום עבודה - יהיו זכאים למכסה מוגדלת של ימי חופשה. בהתאם לכך, במקומות עבודה שבהם עובדים שישה ימים – כל עובד יהיה זכאי ל-14 ימי חופשה בפועל בשנה – הגדלה של 2 ימי חופשה. במקום עבודה שבו מונהג שבוע עבודה של חמישה ימים יהיה העובד זכאי ל-2 ימי חופשה נוספים, ובסה"כ ל-12 בשנה.

חובת הפרשה לפנסיה לעצמאים

איציק אסטרייכר: 84,000 עצמאיים בישראל לא חוסכים לפנסיה, אולם עד כה המדינה לא חייבה אותם להפריש סכום כלשהוא מידי חודש וסמכה על שיקול הדעת שלהם. לא עוד. על פי החוק, בגין הכנסה של עד לחצי מהשכר הממוצע במשק יחויבו העצמאים להפריש 4.45% לחיסכון פנסיוני. בנוגע ליתרת ההכנסה של חצי מהשכר הממוצע ועד לשכר הממוצע, הם יחויבו להפריש מידי חודש סכום בשיעור של 12.55%. ומה יהיה במקרה בו יחול שינוי מהותי בתזרים המזומנים שלהם או שהעסק יסגר? על פי החוק הם יהיו זכאים העצמאיים למשוך חלק מהחיסכון הפנסיוני.

בשורה גם לבכירים במערכת הבנקאית ובחברות הביטוח

ויש גם בשורה פחות טובה עבור מי מביננו שמועסקים כבכירים בבנקים ובחברות ביטוח. החל מהראשון לינואר שכרם לא יוכל לעלות על יותר מפי - 35 מהשכר הנמוך ביותר באותה החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully