וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים ילמדו לטפל בתיירים מסין - ומה יש להם נגד חדר 4

העניין הגובר של תיירים סינים בישראל עלול לגרום לתקלות ואי הבנות תרבותיות. עובדי מלונות בישראל עוברים קורסים מיוחדים כדי להבין את האורחים ודרישותיהם המיוחדות

תיירים סינים בים המלח/צילום: משרד התיירות

בשנתיים האחרונות גבר באופן משמעותי העניין שמגלים הסינים בישראל – הן מבחינה העסקית והן מבחינה תיירותית. אם בשנת 2015 פקדו את ישראל 45,000 תיירים סינים, בשנת 2016 המספר עלה ל- 65,000, ובשנת 2017 צפויים להגיע לכאן כ-100,000 תיירים נוספים. הפוטנציאל העסקי שטמון בכוח הקניה שלהם הוא אדיר, אולם מספיקה קבלת פנים רשלנית במלון או אי הבנה קטנה אחת כדי שידירו את רגליהם מארץ הקודש.

היות ומדובר בתיירים בעלי תרבות ייחודית ושונה לחלוטין מהתרבות המזרח תיכונית או המערבית, חוסר ההיכרות של עובדי מלון עם המנטאליות הסינית יכולה להוות אסון ואף לגרום לתייר לעזוב את המלון ואת הארץ. הדבר נכון בייחוד כשמדובר בתיירים שבוחרים במלונות יוקרה של 4-5 כוכבים ומצפים לרמת שירות גבוהה והבנה של דרישותיהם. ענף התיירות הישראלי נערך להתמודד עם העלייה במספר התיירים ודרישותיהם המיוחדות וכעת נפתח מסלול מקצועי חדש להכשרת עובדים בתחום המלונאות.

"על עובדי הקבלה לקחת בחשבון אמונות תפלות ולהשתדל לשכן תיירים בחדרים עם הספרה 8 שנתפסת כספרה חיובית, אפשר לראות כמה הדבר חשוב לפי המשחקים האולימפיים בסין שהחלו בתאריך 08.08.08 בשעה 08:08. לעומת זאת אסור להצמיד תייר סיני לספרה 4 , בסין במקומות רבים אין מושב מספר 4, קומה 4, חדר 4" מסביר מיכאל סבן, מנכ"ל בית הספר למלונאות ואטל תל אביב. הסטודנטים בקורס לומדים לחלוק כבוד לתייר הסיני על ידי קידה לשלום ולהתראות המחליפה את לחיצת היד שאנו מכירים במערב, השיעור כולל תרגול תנועה מקצועית כדי שלא תיראה מוזרה לעין סינית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תיירים סינים בים המלח. משרד התיירות, אתר רשמי
העניין התיירותי הסיני בישראל גדל/אתר רשמי, משרד התיירות

"אלה דברים שאולי נראים לנו שטותיים אבל בעלי משמעות רבה לתייר הסיני שמבקש לקבל כבוד לתרבות שלו, ואנו מקפידים ללמד על הבדלי התרבות בינינו לבין הסינים בבתי הספר שלנו", מסביר סבן. "אם רוצים להצביע על אובייקט או אדם יש להשתמש בשפת גוף שונה כשכל כף היד פתוחה וכל האצבעות מכוונות לכיוון האובייקט ולא על ידי הפניית אצבע אחת בלבד כפי שאנו מכירים במערב, גם קריאה לאדם שיגיע לכיוונו של הקורא תעשה על ידי תנועה כלפי מטה של כל אצבעות היד, ככף של דחפור הגורפת אדמה".

תוכנית הלימודים כוללת גם העדפות קולינאריות של סינים, שלא אוכלים מזון לא מבושל, אפילו לא ירקות, ומנחה את עובדי המלון לא להציע לסינים מים צוננים אפילו ביום מאוד חם, הם תמיד יעדיפו מים בטמפרטורת חדר. כמו כן, כדי להימנע מפגיעה ברגשות העובדים היהודים, הקורסים חושפים את הסטודנטים לעובדה כי הגירסה הבודהיסטית של צלב הקרס עשויה להימצא בין חפציהם של התיירים מסין ואין בכך כוונה רעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully