וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטסט ולפני שעולים על ההגה: כיצד לחסוך בביטוחי נהג צעיר ונהג חדש?

מיכה אדוני, בשיתוף לשכת סוכני הביטוח

9.1.2017 / 12:06

עברתם טסט ומגיע לכם מזל טוב. עכשיו אתם מוגדרים כנהג צעיר או חדש, אבל לפני שלוקחים את האוטו לסיבוב כדאי לדעת מה ההבדלים בן סוגי הביטוח, כמה יעלה לכם וכיצד ניתן לחסוך. דעה

נהג משאית. ShutterStock
אין זה אומר שנהג חדש הוא בהכרח נהג צעיר/ShutterStock

קיבלתם רישיון? בשעה טובה. מהרגע שהוצאתם רישיון תוגדרו כנהג חדש למשך שנתיים, אך אין זה אומר שנהג חדש הוא בהכרח נהג צעיר.

נהג חדש יכול להיות אדם מבוגר שזה עתה הוציא רישיון נהיגה והוא ייחשב ככזה במשך שנתיים. נהג צעיר, לעומת זאת, נחשב למי שגילו עד 24. בנוסף, כאשר הוא מתחת לגיל 21 נאסר עליו להסיע יותר משני נוסעים ברכב. בואו נעשה סדר בתוכניות ביטוח ונבדיל בין נהג חדש לנהג צעיר, נגלה כמה נשלם בפרמיות ואפילו כיצד לחסוך. נתחיל בהבדלים בין נהג חדש לנהג צעיר.

נהגים צעירים וחדשים? אתם תשלמו יותר דמי ביטוח

לאחר הוצאת רישיון הנהיגה, עלינו לרכוש ביטוח לנהג צעיר או חדש – ביטוח שהוא יקר ועולה אלפי שקלים בשנה. כאשר הורה מבקש להוסיף נהג צעיר לפוליסת הביטוח שלו, הוא מופתע מהעלות הגבוהה של דמי הביטוח.

חברות הביטוח מתבססות על פי סטטיסטיקה מחקרית שמוכיחה כי נהגים חדשים וצעירים מעורבים יותר בתאונות דרכים. זה נובע מכמה סיבות: חוסר ניסיון על הכביש, שתיית אלכוהול, פזיזות יתר ועוד.

על פי נתונים סטטיסטיים של חברות הביטוח, סך התביעות המשולמות בגין תאונות שגורמים הנהגים הצעירים גבוהות לאין ערוך מתאונות של נהגים מבוגרים.

חברות הביטוח הן עסק פיננסי לכל דבר ועניין ולכן שואפות להקטין ככל האפשר את רמת הסיכון שלהן. מסיבות אלו, רוב חברות הביטוח אינן מעוניינות לבטח את הנהגים הצעירים ואף לעיתים משכנעות אותם, על ידי הצעות ביטוח גבוהות, לנסות את מזלם במקום אחר.

תאונת דרכים. ShutterStock
נהגים חדשים וצעירים מעורבים יותר בתאונות דרכים/ShutterStock

ביטוח הרכב מתחלק לשני חלקים:

ביטוח חובה - מכסה נפגעי גוף. ביטוח זה מחייב כל בעל רכב מנועי לבטח את רכבו וזאת בהתאם לגיל הנוהגים ברכב. לפיכך, פרמיה החובה לנהג צעיר תהיה גבוהה משמעותית מפרמיה לנהג מבוגר.

נהג בגיל 50 ישלם פרמיית חובה של כ-900 שקלים עבור שנה. לעומת זאת, נהג צעיר ישלם בין 1,900 שקלים ל-3,144 שקלים לשנה.

ביטוח רשות - ביטוח מקיף או צד ג', גם הוא עומד על פערים דומים. ביטוח מקיף שעולה לנהג מבוגר כ-1,800 שקלים בשנה, יעלה לנהג צעיר כפול, ויגיע לפרמיה שנתית של כ-4,000 שקלים.

בנושא ביטוח צד ג', נהג מבוגר ישלם כ-900 שקלים כולל גרירה ושמשות לשנה, לעומת זאת נהג צעיר ישלם על אותו ביטוח בדיוק כ-2,000 שקלים לשנה.

מהן השיטות להוזלת הביטוח המקיף לנהג צעיר?

בביטוח המקיף ישנן מספר חברות המאפשרות לרכוש מוצרים מיוחדים עבור נהגים צעירים. ישנן חברות המוכנות להוסיף נהג צעיר אחד לפוליסה עם שמו וזאת ללא תוספת פרמיה.

חברות ביטוח אחרות מאפשרות ביטוח לחיילים ולתלמידי תיכון בחופשת סופי שבוע ששמותיהם ניתנו מראש - ועל ידי כך לחסוך כסף רב. כמו כן, ישנן חברות המאפשרות על פי סיכום מוקדם ועל ידי הודעה בכתב, או באמצעות מסרון לסוכן הביטוח, להכניס לכיסוי נהג צעיר עם פרטיו המלאים תמורת פרמיה נוספת.

ניתן גם לרכוש מדי פעם כיסוי חד יומי לנהג הצעיר בהודעה מראש וישנו מסלול של בנק שעות חודשיות הנקנות מראש עבור הנהג הצעיר, שעשויות להוזיל משמעותית את פרמיית הביטוח.

בכל מקרה, רצוי לבצע סקר שוק על מנת לקבל את ההצעה הטובה ביותר. סביר שתמצאו פערי מחירים ניכרים בין החברות. השוו מחירים ובדקו את התנאים - כולל את גובה ההשתתפות העצמית במקרה של תאונה. מומלץ לעשות זאת באמצעות סוכן ביטוח מורשה שיעשה את הבדיקה עבורכם.

כפי שציינתי לעיל, ביטוח לנהג צעיר הנו יקר - וברוב המקרים ההורים הם אלה הנאלצים לשאת בעלות הביטוח, דבר המכביד עליהם במידה רבה. מתוך ניסיוני, חלק מההורים לא מסוגלים לשלם עלות זו מפאת חיסרון כיס. לעיתים, לא עומדים בלחץ - ומאפשרים לנהג הצעיר לנהוג ברכב ללא ביטוח לנהג צעיר. הורים אלה נכנסים לבעיה גדולה בעת תביעה, שאני לא מאחל לאף לא אחד.

הכותב הינו יו"ר מחוז חיפה והצפון בלשכת סוכני הביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully