וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוחים פלסטיים: כמה עולה להיות יפה בישראל?

במרוצת השנים הפכה ישראל למעצמה עולמית בתחום הכירורגיה הפלסטית והיא נחשבת לזולה בתחום יחסית למדינות המערב. אבל למרות הביקוש הגובר - מחירי הניתוחים לא יורדים. למה?

ניתוח פלסטי. ShutterStock
פופולריות גוברת/ShutterStock

במרוצת השנים תחום הכירורגיה הפלסטית והאסטית הופך נגיש יותר ויותר לכלל האוכלוסיה. ככל שהטכנולוגיות מתקדמות ומגוון הפרוצדורות הלא פולשניות מתרחב, הולכים הסטנדרטים שלנו למראה עדכני וצעיר ומתיישרים עם האידיאל המוצב בחלונות הראווה. משבר גיל 40 הוא הזמן האידיאלי לגבר להתחיל לרוץ, להוריד במשקל ואולי לעבור מתחית בטן והקטנת חזה. אישה בת 50 שילדיה גדלו ופתאום כל העולם פרוס לנגד רגליה מוצאת לנכון לשפץ את החזה ולהיפטר מהקמטים. וכשאיכות חיים ושלמות הגוף חרוטים על דגלינו, כולנו הפכנו לצרכנים פוטנציאליים של הסכינים והמחטים שבידיי הכירורגים הפסלטיים.

על פי הערכות מגלגל התחום בארץ כ-200 מיליון שקלים בשנה, וצמיחתו נמדתת בעשרות אחוזים בשנה בזכות הטכנולוגיות הלא פולשניות. אז מה קרה לתעשיית הכירורגיה הפלסטית בישראל ככל שקהל היעד שלה הולך ומתרחב? מי הם השחקנים העיקריים שנכנסו לתחום בשנים האחרונות וכיצד הם השפיעו על המחירים?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

המחירים יציבים

למרות הפופולריות הגוברת של הניתוחים הפלסטיים והפרוצדורות האסטתיות נראה שהמחירים בישראל לא הושפעו מהביקוש העולה אלא נותרו באותן רמות. "מניסיון שלי, המחירים בתחום לא עלו ב-10 השנים האחרונות", מציין ד"ר דב קליין, מומחה לכירורגיה פלסטית. "הטכנוגלויות משתכללות והניתוחים החדישים מחליפים את הניתוחים הישנים, אולם המחירים נשארים אותם מחירים אפילו כשניתוח מסוים הוא מאוד מבוקש. כל זאת כשהתחום נמצא בצמיחה מתמדת - לדעתי ניתן לאמוד את הצמיחה במשהו כמו 20% בכל שנה מהשנים האחרונות, ואם מכלילים את הפרוצדורות שאינן כירורגיות כגון הזרקות אז הצמיחה לדעתי עוברת את ה 30%".

ועדיין, להוציא עשרות אלפי שקלים על ניתוח יופי שלא מחויב מבחינה בריאותית נחשב בגדר מותרות, גם אם סדרי העדיפויות המעודכנים שלנו מאפשרים להוציא את הכסף יותר בקלות, זה עדיין יקר. על מה הולך הכסף?

בכל הנוגע לרפואה פרטית, על כל ניתוח שנרצה לעבור בארץ נצטרך לשלם בנפרד גם עבור חדר ניתוח, ציוד מקצועי, רופא מרדים, צוות חדר ניתוח ואשפוז לצורך החלמה. התשלום המינימאלי הסביר לכל אלה הוא כ-10,000 שקלים לפחות, וזאת הרבה לפני ששילמנו על עבודת המנתח הפלסטי שבחרנו, מנוסה ובכיר ככל שיהיה.

"אסור לשכוח שהמחיר האמיתי בכל ניתוח, הוא לאו דווקא המחיר הכספי, ושכל ניתוח משאיר אחריו צלקות, בין אם פנימיות או חיצוניות, מוסתרות או חשופות", מזהיר ד"ר יורם וולף, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית. "אנחנו המנתחים לא נמצאים כאן כדי למכור לאנשים חלומות, אלא לשפר את איכות החיים שלהם בצורה ניכרת".

המחירים כמובן משתנים ממומחה למומחה, על פי מידת הוותק והניסיון של המנתח. להלן כמה דוגמאות למחירי ההליכים הפופולאריים לשנת 2016.

ניתוח של הגדלת חזה "ללא צלקות", לפי שיטה חדשה שבה מחדירים את השתל מחריץ בעובי של ס"מ אחד מבית השחי או הטבור, משאיר את איזור השד נקי מצקלות, עולה 18,000-25,000 שקל. הרמת חזה עם או בלי שתל לעומת זאת תהייה יקרה יותר - 26,000-35,000 שקל.

הניתוח שהפך להיות שכיח דווקא בקרב גברים הוא הגניקומסטיה - הקטנת חזה לגברים. הניתוח מתומחר בטווח 15,000-19,000 שקל. ניתוח פופולרי נוסף היא מתיחת הבטן - 26,000-42,000 שקל.

שיטה חדשנית נוספת שזכתה לפופולריות השנה היא מתיחת פנים באמצעות חוטים - החדרת חוטים מתחת לעור בסמוך ללסת. מדובר מתיחת פנים קלה יותר עם החלמה מהירה יותר מהשיטה הקודמת ומחירה 5,000-7,000 שקל. עלותו של ניתוח פנים קלאסי יכולה להגיע גם ל- 40,000 שקלים. מי שבוחר לטפל בפניו בצורה לא פולשנית ולהשתמש בטכנולוגיית הזרקות כדאי שיתכונן להקדיש לנושא תקציב שנתי של 10-20 אלף שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירים זולים יחסית לעולם

למרות שמדובר בעסק יקר שיכול להכביד על הכיס הישראלי, נראה שהמחירים בארץ דווקא נוחים לעומת המחירים באירופה וארה"ב. "הלו"ז של הרבה מנתחים בכירים בארץ מאוד צפוף בפסח כי הוא נתפס מבעוד מועד על ידי יהודים מכל העולם שמגיעים לכאן לעבור ניתוחים לקראת הקיץ", מספר ד"ר קליין. "זה לא רק שישראל ידועה בזכות הרפואה הפלסטית המתקדמת אלא גם שהמחירים פה מאוד נוחים לעומת מדינות מערביות אחרות".

אם משווים למשל מחירו של ניתוח הגדלת חזה רגיל שעומד בארץ על כ-22 אלף שקלים בממוצע, מחיר של ניתוח כזה במילאנו שבאיטליה עומד על 10-12,000 יורו (כ-45,000 שקלים) ובמקומות כמו ניו יורק וקליפורניה בארה"ב המחיר יעמוד על 15,000 דולר. גם ניתוח שנחשב לאחד היקרים - מתיחת פנים שעומד בארץ על כ-40,000 שקלים, יעלה בארה"ב בין 15 ל- 20 אלף דולר.

"למרות שישראל היא מדינה קטנה, היא מוכרת כמדינה כירורגיה פלסטית מתקדמת", מציין ד"ר וולף. "בהיותנו מדינה שטופת שמש ואנשיםחשופים, יש כאן דרישה רבה לפרוצדורות של יופי והפכנו לשיאנים בהרבה תחומים. כמובן שאנחנו עדיין רחוקים מקוראיה הדרומית שלמרות גודלה הפכה למעצמת הכירורגיה הפלסטית, בזכות הרצון של הקוריאנים לאמץ תווי פנים מערביים".

גופים מסחריים

צמיחתו של שוק הכירורגיה הפלסטית מושכת אליו שחקנים חדשים שאולי גם הם אחראים לרמות המחירים היציבות בו. קופת חולים כללית למשל נכנסה לתחום באמצעות "כללית אסטטיקה" והיא מציעה למבוטחי פלטינום סבסוד על חלק מהטיפולים. גם לקופת חולים מכבי תכנית דומה וגם גופי ביטוח פרטיים נכנסו לשוק.

"כל גוף גדול שנכנס לשוק מוריד את המחירים בצורה דרסטית, ומכיוון שאין לאף מנתח פרטי את היכולת להתרחות במחירי ההפסד שהיא מציעה ללקוחותיה", מסביר ד"ר וולף. "אין ספק שהניתוחים וטיפולי היופי משמשים את הקופה על מנת למשוך לקוחות לביטוחי הפלטינום, ולא אכפת לה להפסיד כסף על הניתוח עצמו. מספיק להסתכל על הגופים שכבר יצאו מהשוק כדי להבין עד כמה לא פשוט להרוויח כסף ממחירי ההפסד שהם מציעים".

גם הביטוחים הפרטיים נכנסו לתחום הניתוחים הפלסטיםי כדי למשוך לקוחות שומרים על רמת מחירים נמוכה בתחום, ומנגישים אותו לפלח נוסף של אוכלוסיה. "הכסף צריך להיות רק אחד השיקולים בבואנו לבחור את המקום שבו נצבע ניתוח או פרוצדורה – חשוב מאוד ליפול לידיים מיומנות של מומחה שעובד עם חדרי ניתוח ועם ציוד ברמה גבוה ולא להתפתות רק למחיר", מסכם ד"ר וולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully