וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לפתוח עסק בארה"ב? עכשיו זה קל יותר מתמיד

תקנות חדשות שצפויות להיכנס לתוקף בקרוב מאפשרות לישראלים לפתוח עסק בארצות הברית בקלות יחסית. מהם התנאים הנדרשים מהיזמים? ומהן ההקלות שניתנו?

מטוס דגל ישראל נוסעים ישראלים לחו"ל. ShutterStock
מטוס דגל ישראל נוסעים ישראלים לחו"ל/ShutterStock

כל איש עסקים מתחיל יודע שהכסף הגדול לא נמצא בארץ - ורבים חולמים לפתוח עסק בארץ ההזדנויות הבלתי נגמרות, ארה"ב. אלא שהדרך להקמת עסק עצמאי באמריקה הייתה עד כה ארוכה ורצופת מכשולים, כמעט משימה בלתי אפשרית עבור ישראלים רבים. השינוי חל לפני כ 3 שנים, כשהנשיא אובמה וממשלת ישראל חתמו על השינוים בחקיקה ובנהלים של ההסכם ההדדי שיסלול את הדרך של תושבי ישראל וארה"ב להשקיע זה במדינה של זה ולקבל אשרת עבודה (E2) על סמך ההשקעה. אולם התקנות החדשות לא נכנסו לתוקף , עד לאישור הסופי של ממשלת ישראל, כפי שנעשה, סוף סוף, בשבוע שעבר.

הדיונים נמשכו זמן כה רב, מכיוון שממשלת ארה"ב דרשה מהרשויות בישראל הדדיות בתנאי קבלת האשרה. לפיכך, ממשלת ישראל נדרשה לבצע תיקונים מסוימים בנהלי קבלת האשרה של אזרחים אמריקאים שרוצים להשקיע בישראל, וכעת הוסרו כל המכשולים לישום החוק. בין היתר הסדירה ממשלת ישראל את הסוגיה כי האשרה תינתן גם לאמריקאים מבלי שידרשו להוכיח כי הם בעלי ידע או כישורים שאינם נמצאים בישראל.

אז מה המשמעות של הבשורה עבור הישראלים? למי זה רלוונטי וכיצד תוכלו לממש את הפוטנציאל העסקי שלכם באמריקה?

"עד כה, כל ישראלי שרצה לפתוח עסק בארה"ב נדרש להוכיח בין היתר כי ביצע בעבר סחר ממשי בין המדינות, או להציג יכולות והישגים יוצאי דופן וכי הוא מחזיק במינימום הון משמעותי", מסביר עו"ד צבי קן תור, יו"ר ועדת הויזות בלשכת המסחר ישראל-ארה"ב. "בכך למעשה נסגרה הדלת עבור ישראלים רבים שלא היו יכולים לעמוד בתנאי הסף המחמירים. באשרת E-2, לא קיימות ההתניות הללו, אלא על המבקש להראות כי יבצע 'השקעה מסחרית' וכי העמיד את ההון הנדרש".

אז מה הוא אותו "הון נדרש", והאם החוק קובע מינימום השקעה? לדברי עו"ד קן תור למרות שהחוק לא נוקב במינימום השקעה, הקונסול יצטרך לבחון את סבירות ההון, בהתאם לתוכנית העסקית: האם לרשות העסק הון עצמי בסכום מספק כדי להבטיח את הצלחת העסק, באופן שיצור מקומות עבודה עבור העובדים האמריקאים?

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

באיזה עסקים מדובר?

התקנות החדשות מדברות על "השקעות מסחריות ומתברר שכל קמעונאי ישראלי יכול להנות מפריצת הדרך הישום החוק. "הכוונה היא גם למסעדות, מספרות, וכל עסק בעל ייחוד שרק ניתן להעלות על הדעת", מסביר עו"ד עמית עכו, מומחה לניוד מומחים. "הדבר אף כולל נציגויות מסחריות בארה"ב של חברות ישראליות או אחרות אשר נפתחות במימון אזרח ישראלי ומאוישות על ידי אזרח ישראלי. כל המשקיעים הישראלים, פרטיים וחברות אשר ישקיעו בארה"ב בנדל"ן או בכל תחום עסקי אחר, בהיקפים מסחריים אשר יביאו ליצירת מקומות עבודה לעובדים מקומיים – צפויים לקבל אשרה. מנגד, השקעות הוניות כגון רכישת מניות או בעלות של נדל"ן – אינן עומדות בקריטריונים".

כמו כן, החוק קובע כי מחזיק האשרה יכול לשהות בארה"ב בשלב הראשון עד חמש שנים, אולם ניתן להאריך תקופה זו במספר בלתי מוגבל של פעמים ובלבד כי האדם עמד בכל התנאים שהוצבו לו. כמו כן, בניגוד לאשרות עבודה אחרות, מדובר על אשרת שהייה מורחבת שמשמעותה כי גם בן או בת הזוג של בעל העסק יכול/ה לעבוד, כמו גם העובדים בעלי האזרחות הישראלית, שבעל העסק מנייד מישראל לארה"ב. תוקף האשרה לבן/בת הזוג תשאר בתוקף כל עוד תקפה אשרת ה E2.

כמו כן האשרה תעניק לבעל העסק מספר ביטוח לאומי אמריקאי ותאפשר לקבל אשרי מהבנקים ולבצע רכישות נדל"ן לצורך מגורים.

אבל אם אתם מחולמים על אקזיט – אל תבנו על למכור את העסק באמריקה ולהמשיך להנות מהטבות של אשרת השהייה. במקרה שאתם מפסיקים להיות רשומים בעלי העסק שלכם, האשרה מתבטלת ואתם יכולים לחזור עם הכסף הביתה לישראל – או לפתוח עסק אחר ולהוציא אשרה חדשה.

אז מתי כל זה יוכל לקרות? בשבועות הקרובים צפויים האמריקאים לאשר כי אכן התמלאו כל התנאים שלהם ולאחר מכן יפורסמו ההליכים וקביעת מועד לתחילת הגשת הבקשות כאשר הצפי הוא כי תוך שלושה חודשים לאחר מכן.

האשרה תינתן לבעל עסק אשר יצליח לשכנע כי יש ביכולתו להעסיק כוח אדם מקומי בארה"ב וכמובן להזרים למדינה הון זר. הרשויות בארה"ב מצפות לכך כי ישום החוק יביא להגברת התנועה של חברות סטארט-אפ ישראליות, אנשי עסקים, יהלומנים, חברות עסקיות אחרות שעד כה התקשו לקבל היתר לעבודה בארה"ב. כעת כולם יוכלו להרוויח, אז למה אתם מחכים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully