וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים לשעבר במגה מחכים כבר חצי שנה למכתבי הפיטורים

מיכל רז-חיימוביץ'

10.1.2017 / 17:41

בשעה שנאמני מגה דורשים סכומי-עתק, חלק מהעובדים טוענים כי יש סחבת בהעברת כספי הפיצויים וטופסי הפרישה, כך שמי שלא רוצה לעבור ליינות ביתן אינו יכול לעזוב ולקבל דמי אבטלה. הנאמנים: "קצב התשלום מהיר מהמקובל"

סניף מגה בקריית אונו  סגור היום היום 18 ינואר 2016. ראובן קסטרו
סניף מגה בעיר/ראובן קסטרו

עובדים לשעבר ברשת מגה המועסקים כיום ברשת יינות ביתן טוענים: "עד היום לא קיבלנו טופסי 161 (הודעה על פרישה מעבודה, מר"ח) ולא את הפיצויים המובטחים שיכולנו למשוך ללא מס באמצעותם".

אחד מ-130 מנהלי הסניפים, שעבד במגה יותר מ-20 שנה, אמר ל"גלובס" כי "כבר חצי שנה מורחים אותנו בלי לתת לנו תשובות קונקרטיות".

לדברי המנהל לשעבר, בסוף יוני הובטח לכ-3,500 עובדי מגה כי יקבלו מכתבי פיטורים וטופסי 161 כולל פיצויים, "כדי שכל אחד יקבל את ההחלטה המושכלת עבורו - לפרוש או להישאר. ברגע האחרון אמרו שלא נקבל את המכתבים מיד, ויש עיכוב, משום שהתקרבנו לתקופת החגים, והיה חשש לגל עזיבות שימוטטו את הרשת. בית המשפט אישר ארכה של 3 חודשים, וזה נראה היה לנו לגיטימי", מספר אותו עובד.

"לאחר מכן העניין הזה נמרח עד דצמבר עם הבטחה שנקבל את המכתבים עד סוף 2016. המשמעות היא שאנשים שרוצים לעזוב ולקבל דמי אבטלה לא יכולים לעשות זאת, וגם מי שנשאר ובנה על הפיצויים - עדיין לא קיבל את הכסף המובטח". 

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"מנפנפים אותנו" 

עוד הוא מספר כי "לקראת סוף דצמבר קיבלו רוב העובדים מקדמה של כ-20% מהסכום. קיבלנו הודעה שייכנסו לעובדים סכומי הכסף לחשבון הבנק, בלי לפרט מעבר לכך. 400-500 עובדים לא קיבלו גם את המקדמה, ומדובר בעובדים שניסו לערער על הסכום או כאלה ש'עשו קצת רעש'. כל ניסיון לברר מה עם יתר הסכום ועם המכתבים, מסתיים בהתחמקות. מנפנפים אותנו בלי לתת לנו תשובות מספקות, והתחושה היא שמנסים למרוח אותנו ולהפחית את הסכום המובטח".

ועד העובדים של מגה לשעבר, בראשות אלי אייל, אינו כולל את מנהלי הסניפים שעד כה לא התארגנו. "העובדים פונים לוועד ולנאמנים, והם רק אומרים שזה בטיפול", טוען העובד. "זה מריח לא טוב, ועובדים רבים פונים למנהלים וחוששים שהם מוחזקים כבני-ערובה, משום שבלי טופסי 161 הם לא יכולים לעזוב. בשעה שהנאמנים דורשים סכומים מטורפים, נראה שמתחמנים את העובדים עם סכומי הכסף שמגיעים להם". 

"נדאג שיקבלו מה שמגיע" 

יו"ר הוועד, אלי אייל, מסביר כי "מי שמכתיב את הקצב וקובע במקרה הזה הם הנאמנים, ובכל מקרה הוועד מקפיד לעדכן את העובדים בתכתובת שוטפות בנושא. במהלך ינואר כל העובדים אמורים לקבל את טופסי 161 ואת הכספים המגיעים להם. באשר לכל עובד שלא קיבל עד כה כסף שמגיע לו - הוצאנו הוראות ברורות מה לעשות ולאן לפנות.

"הסכם הרכישה כלל הטבות וזכויות לעובדים", מפרט אייל. "באשר לפיצויים, הנאמנים אמורים היו לתת טופס 161, מה שהיה מאפשר לעובדים להוציא את הפיצויים המגיעים להם ללא מס, כשהם זכאים להמשיך לעבוד ברשת החדשה באותם תנאים. יש פה אלפי עובדים שמטפלים בהם, עלולות להיות טעויות, ואנחנו נטפל בכולן.

"כשמדובר בכסף, כולם רוצים עכשיו ומיד, אבל המערכת המשפטית עובדת לאט, בעיקר בכל הנוגע לתביעות חוב. אין שבוע שאנחנו לא מוציאים מכתבים ברורים ומדריכים את כל העובדים מה עליהם לעשות. אני מבין את מי שבלחץ, והם צודקים. כולם זכאים לפיצוי, ונדאג שיקבלו את המגיע להם". 

"קצב מהיר מהמקובל" 

מטעם נאמני מגה נמסר: "בהתאם להסדר, ישולם מלוא החוב לעובדים, ויינתנו להם טופסי 161 בתוך כחודש. לעובדים כבר ניתנה מקדמה משמעותית מתביעת החוב. התשלום והקצב שבו אנו מתנהלים מהיר מהמקובל בתיקים מסוג זה, ואף מקדים את לוחות הזמנים שנקבעו בהסדר. הטענה שיש עובדים שחוששים או לא מקבלים תשובות, מנותקת מהמציאות. פניות העובדים ונציגי הוועד נבדקות ונענות באופן שוטף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully