וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג'ג' בהצעת רכש לאפריקה: תספורת של 1.25 מיליארד שקל

יוסי ניסן

17.1.2017 / 8:16

ההצעה הלא מחייבת כוללת רכיב מזומן של 800 מיליון שקל ועוד 750 מיליון שקל באג"ח ומניות חדשות שיונפקו. אפריקה חייבת 2.8 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח

לב לבייב. GettyImages
לב לבייב/GettyImages

יזמית הנדל"ן קבוצת חג'ג', שבשליטת האחים צחי ועידו חג'ג', הגישה אתמול הצעה לא מחייבת לרכישת חברת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב. ההצעה הוגשה למחזיקי האג"ח של החברה שבפועל שולטים באפריקה ישראל שנמצאת במגעים להסדר חוב נוסף.

על פי ההצעה הראשונית, חג'ג' ( 1,121 -0.80% ) מציעה עבור אפריקה ( 57.8 -0.17% ) רכיב מזומן בהיקף 800 מיליון שקל, וכן מניות ואג"חים בהיקף 750 מיליון שקל שיונפקו במיוחד עבור מחזיקי האג"ח של אפריקה ויחליפו את האג"ח שיש בידיהם כעת בערך נקוב של 750 מיליון שקל אותן הם מחזיקים כיום, ויתרת אגרות החוב של אפריקה יימחקו.

נציין כי מדובר בהצעה ראשונית בלבד ולא מחייבת והיא מותנית בביצוע בדיקת נאותות לשביעות רצונה של חג'ג', ובחתימה על מזכר הבנות והסכם מחייב עם מחזיקי האג"ח.

חג'ג' מוסרת בדיווח לבורסה כי "ככל שהחברה, לאחר ביצוע בדיקת הנאותות, תחליט להגיש הצעה מחייבת
לרכישת מניות אפריקה השקעות, החברה תפעל לגיבוש העסקה באופן שיבטיח כי סיכון האשראי של החברה לא ייפגע, לרבות קבלת דירוג אינדיקטיבי מהחברה המדרגת לפיו דירוג האשראי של החברה וסדרות אגרות החוב שלה לא יירדו מהדירוג הנוכחי בעקבות העסקה, ובאופן שהעסקה לא תפגע ביכולת הפרעון של החברה אל מול בעלי החוב הקיים והעתידי של החברה".

אפריקה ישראל חייבת 2.8 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח שלה, כך שההצעה של חג'ג' משקפת "תספורת" של 1.25 מיליארד שקל או של 55%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully