וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית לאומי: "נמשיך לקצץ. אם לא נשתנה נמות"

18.1.2017 / 12:19

מנכ"לית לאומי: "המודל של הבנקאות משתנה מדי יום". יו"ר הוועד לאומי רובינו: "נחמד להתבשם במחיאות כפיים בארצות רחוקות, אבל כאן המציאות אחרת"

רקפת רוסק עמינח. תמר מצפי, גלובס
רקפת רוסק עמינח/גלובס, תמר מצפי

בנק לאומי ימשיך לקצץ משרות בעוד הוא מתכנן בקרוב לחדש את חלוקת הדיביבדנד שלו - כך אמרה מנכ"לית הבנק, רקפת רוסק-עמינח, בראיון לסוכנות "בלומברג" בכנס דאבוס.

"הבנקים הולכים להיות קטנים יותר", אמרה רוסק-עמינח. "בניגוד למצב לפני כעשור, המודל של הבנקאות משתנה מדי יום. אם לא נשתנה נמות", כך לדבריה.

מנכ"לית לאומי הובילה בשנים האחרונות אסטרטגיה של התייעלות וצמצום בהוצאות, בעוד הריבית הנמוכה שמנהיג בנק ישראל מכבידה על שורת ההכנסות של הבנקים. בנוסף הבנקים מחיובים לעמוד בדרישות הלימות הון מחמירות ולכן נדרשו לבצע תוכניות התייעלות שונות. לאומי, כמו בנקים אחרים בישראל, סגר סניפים רבים, קיצץ בכוח האדם ועבר להתמקד בבנקאות דיגיטלית.

בנק לאומי ( 1,606 -0.62% ) קיצץ כ-2,100 משרות, או כ-15% מכוח האדם שלו ב-4 השנים האחרונות. בחודש יוני הודיע הבנק כי הוא ישקול לבצע הפחתה נוספת בכוח האדם, כאשר רוסק-עמינח אמרה היום כי המספר הסופי של הקיצוצים הוא "יעד גמיש".

יו"ר ועד עובדי בנק לאומי, מירי רובינו, מסרה בתגובה: "אני מציעה למנכ"לית לקרוא שוב את ההסכמים שהיא עצמה חתומה עליהם ולהבהיר לה, להנהלה ולעובדי בנק לאומי, לא היו פיטורים בבנק לאומי ולא יהיו פיטורים בבנק לאומי. בנק לאומי שייך לעובדיו ולא למנהליו ורק עובד אשר ירצה לפרוש מרצונו יעזוב את הבנק. אני מבינה שנחמד להתבשם במחיאות כפיים בארצות רחוקות מהבנק אך כאן בישראל המציאות תהיה אחרת. אם הבנק ירצה לפטר עובדים על מנת להתייעל, אנו מציעים שיתחילו בהנהלה הבכירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully