וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זנדברג: "פשרת דרעי עקומה, יש לסגור את מתחמי המסחר בשבת"

וואלה! NEWS בשיתוף קואליציית שבת שוויון

22.1.2017 / 9:40

הממשלה ביקשה מבג"ץ לדחות ל-23 בינואר את הגשת עמדתה בנוגע לשאלה מדוע חוק שעות עבודה ומנוחה לא נאכף. צפו בפאנל באולפן וואלה! NEWS בו חברי כנסת ואנשי עסקים דנים מהו צביון השבת הרצוי לישראל

צילום מסך

המאבק על צביון השבת מגיע בשבועות האחרונים לנקודת רתיחה. הסוגיה התגלגלה לפתחו של בג"ץ כשהממשלה ביקשה מבית המשפט לדחות את הגשת עמדתה בנוגע לשאלה מדוע חוק שעות עבודה ומנוחה לא נאכף. להחלטת בג"ץ בנושא תהיה השפעה מכרעת על המסחר הקמעונאי בשבת וגם על צביונה של השבת כיום המנוחה הרשמי בישראל.

חברי הכנסת מנואל טרכטנברג מהמחנה הציוני ותמר זנדברג ממרצ, מזכיר כוח לעובדים שי כהן, בעל חנות המכולת קובי ברנר ומנכ"ל ביל"ו סנטר מנחם מעודי הגיעו לאולפן השקוף של וואלה! NEWS, כדי לייצג בדיון על צביון השבת את שני צדי המתרס - זה הגורס כי יש להפסיק את המסחר בשבת ולהחזירו לציבור כיום מנוחה, בילוי ופנאי, ואלה אשר סבורים שמכיוון שהסטטוס קוו השתנה, אפשר לעצב את השבת בדרך אחרת.

ח"כ טרכטנברג, מיוזמי חוק השבת: "רבותיי, די להידרש לאספקט כזה או אחר, אלא צריך לטפל בשבת באופן מערכתי. החוק שם את השבת במרכז. כל מוסדות התרבות והפנאי יהיו פתוחים כדי שאפשר יהיה ליהנות מהשבת, המסחר יהיה סגור חוץ ממרכולים, תהיה תחבורה ציבורית חכמה שלא פוגעת ברגשות הדתיים וקיצור שבוע העבודה כדי שיהיה זמן למשפחות שהתרגלו לקנות בשבת לעשות זאת באמצע השבוע. החברה הישראלית משוועת למשהו שיחבר אותנו ולא יפריד אותנו".

"צריך לדבר על שבת ישראלית", אומרת ח"כ זנדברג, "אנחנו רגילים לשבת יהודית - חרדית, אורתודוקסית וחד ממדית - שרוב הישראלים לא נמצאים בה, ומנגד על מה שדובר כ'זכות השופינג'. לגבי המסחר מה שקורה היום, לרבות מה שהציע השר דרעי שעשה פשרה עקומה - הוא אמר בדיוק הפוך ממה שצריך, הוא אמר שאנחנו נפתח את מרכזי הקניות שצריך לנסוע אליהם לעשות שופינג ונסגור את המכולות בתוך העיר, כשהדבר הנכון הוא לעשות ההפך. עיר היא דבר חי, השבת הישראלית צריכה להיות פשרה - נשאיר את החנויות הקטנות בתוך העיר פתוחות ונסגור את מתחמי המסחר והקניות מחוץ לעיר שהפכו את השופינג לבילוי, שזה דבר לא סביבתי, לא יהודי ולא סביבתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully